גנץ לראשי הימין: "שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק"

יו"ר כחול לבן הזהיר כי ישראל עומדת לפני מערכת בחירות שלישית וביקש מראשי בלוק הימין להיפרד מהליכוד על מנת להקים ממשלת אחדות: "אפשרו לו לקיים משא ומתן ישיר איתנו". הימין החדש בתגובה: "כל ניסיון שלכם להפריד בינינו ייכשל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/19 18:16 יח בחשון התשפ

גנץ לראשי הימין: "שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק"
פגישת גנץ ונתניהו אצל הנשיא ריבלין, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ הסביר, בעמוד הפייסבוק שלו, מדוע המשא ומתן הקואליציוני לא מצליח להתקדם, ומאשים את נתניהו ואת הנאמנות של הימין לבלוק. 

"בעוד 5 ימים יסתיים פרק הזמן של המנדט שניתן לי על ידי הנשיא להקים ממשלה. אני פועל בנחישות להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית כפי שהציבור רוצה ובחר. במקביל אני לא מזניח שום אופציה לממשלה אחרת. אני מקווה שבשבוע הבא, נוכל לקדם מתווה משותף שימנע בחירות מיותרות ויקרות. במקביל התקדמנו השבוע בגיבוש קווי היסוד בנושאים שחשובים באמת לאזרחי ישראל- בבריאות, בחינוך, בדת ומדינה עם העבודה-גשר ועם ישראל ביתנו", כתב גנץ.

גנץ הסביר מה המחלוקת העיקרית, לדעתו, סביב שולחן המשא ומתן: "לגבי הליכוד: לצערי לא חלה שום התקדמות השבוע. כנראה שהלהט של נתניהו להרוויח עוד כמה  חודשים על כיסא ראש הממשלה בוער בו יותר מאשר הדאגה לאזרחי ישראל. נתניהו רוצה בחירות אחרת אי אפשר להסביר את ההתנהלות שלו. כולנו זוכרים את הניסיון של נתניהו רק לפני חצי שנה להקים ממשלה צרה עם אבי גבאי עבור חסינות. כולנו זוכרים שפעל בשיתוף פעולה עם מפלגות שהיום הוא טוען שהן אינן לגיטימיות אפילו לקיום שיח עימן, בכדי לפזר את הכנסת. פעמיים הוא ניסה להשיג חסינות ונכשל. ינסה בעתיד – וייכשל שוב. חשוב לי שתדעו שבמשא ומתן יש לנו עקרונות וערכים, שלאורם אנו פועלים".

תקוע. ליברמן ונתניהו

תקוע. ליברמן ונתניהוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד כתב יו"ר כחול לבן: "אני פונה מכאן לראשי המפלגות מבלוק הימין, כולכם אנשים אחראים- אתם באמת מוכנים לתת לנתניהו לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית? זה מה שהבוחרים שלכם רוצים? זה מה שמגיע לחולים במסדרונות בבתי החולים? האם ניתן להעמיד את אתגרי הביטחון של ישראל ללא ידיים מנוסות, קבועות ויציבות על ההגה? שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק ואפשרו לו לנהל מו"מ ישיר. מי שיקבל את קווי היסוד של כחול לבן והליכוד יוזמן להיכנס לממשלת אחדות לאומית.

"נתניהו, ההיסטוריה לא תסלח לך אם בשל ההחלטה על כתב אישום תכניס את ישראל לסחרור נוסף. גם אתה יודע היטב בתוך תוכך, שראש ממשלה שהולך לבית המשפט בבוקר, לא יכול לנהל את הקבינט בערב. שים את ישראל לפני הכל, בוא למו׳׳מ מהיר, בלי בלוק החסינות, ונהיה מוכנים לפשרות שיעמדו בעקרונותינו".

הימין החדש מיהר להגיב לבקשה של  לפירוק הבלוק: ״לא נפרק את הבלוק. כל ניסיון שלכם להפריד בינינו ייכשל. אנחנו נאמנים לגוש הימין. אנו קוראים לכחול לבן להצטרף לממשלת אחדות בראשות נתניהו - גנץ״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן