ביוזמת הרב פרץ: אלפי שעות לימוד בנושא יהדות ומורשת

שר החינוך לא מתרשם מהטענות להדתה במערכת שעליה הוא אמון ולקראת שנת הלימודים הקרובה היא הורה על תכנית מיוחדת הרחבת שיעורי "תרבות יהודית ישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/19 09:09 יז באב התשעט

ביוזמת הרב פרץ: אלפי שעות לימוד בנושא יהדות ומורשת
שר החינוך פרץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החינוך, הרב פי פרץ, מנסה להגדיל את כמות שיעורי היהדות שייחמדו בבבתי הספר. כך פורסם הבוקר (א') בגלי צה"ל.

לפי הפרסום, השר יזם תכנית להרחבת שיעורי "תרבות יהודית ישראלית" בבתי הספר הממלכתיים. בתכנית לתלמידי כיתוב א-ב יוכנסו יותר טקסטים בנושאי יהדות ומורשת בלימודי העברית ובאופן כללי המערכות יתוגברו באלפי שיעורים בנושאים אלה.

יש לציין כי נגד הרב פרץ נשמעו טענות לפיהן הוא יוביל להדתה במערכת החינוך באמצעות הכנסת תכני מורשת שונים. גם נגד קודמו בתפקיד, השר לשעבר נפתלי בנט, נטענו דברים דומים. עם כניסתו לתפקיד לפני מספר שבועות הוא התבטא בנושא ואמר: "אני אדם מאמין שחי על פי התורה. שמעתי שמדברים על הדתה. זו כמעט פיקציה, אין הדתה. אני מכבד כל אחד, אני לא מתכוון לכפות על אף אחד שום דבר, זה צריך להיות ברור. אם כבר, בחברה הישראלית יש קצת החלנה".

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו בירך על ההחלטה ואמר כי "בשנים שעברו נוצרה תחושה כאילו קיימת סלידה ושנאה כלפי כל מה שקשור להיותנו עם יהודי. פורומים של ארגונים אנטי יהודים עושים הרבה מאוד רעש,  ולמרות כל זאת, הציבור בישראל כולל הציבור החילוני והמסורתי אוהב את היהדות ורוצה לשמור עליה ככזו. ההחלטה, האמיצה יש לומר, של שר החינוך בדיוק נוגעת בנקודה הזו. וקומץ של חבורת מתלהמים פועלת בכדי לפגוע בזהותה של מדינת ישראל ובעם היהודי ואנו לא ניתן לזה לקרות".

מנגד, במחנה הדמוקרטי תקפו את הרב פרץ ואמרו כי "שר החינוך לוקח הבוקר את המערכת המופקדת על חינוך ילדינו צעד נוסף לעבר מערכת של שטיפת מוח קיצונית. אותו שר חינוך שהכניס בסוף השבוע האחרון האת חוק הלאום הגזעני לתכנית הלימודים בתיכונים מעדיף גם הבוקר לא לטפל במספר התלמידים הגבוה בכיתות, בשיפור מעמד המורים בישראל או בחיזוק המערכת - רק הדתה ועוד הדתה. את הבחירות הקרובות לא צריך לנצח- חייבים לנצח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן