נתניהו: "האיראנים רוצים את לפיד וגנץ"

ראש הממשלה דיבר באירוע שערכו עבורו חברי הליכוד, לציון העובדה כי הפך לראש הממשלה המכהן הכי הרבה זמן בתולדות המדינה. יו"ר הכנסת העניק לנתניהו את ההצהרה עליה חתם כשהושבע לראשונה כראש ממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/19 20:46 יט בתמוז התשעט

נתניהו: "האיראנים רוצים את לפיד וגנץ"
נתניהו ורעייתו עם חברי הליכוד, צילום: ללא

חברי מפלגת הליכוד ערכו הערב (ב') מסיבה לראש הממשלה נתניהו, לציון העובדה כי עקף את ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, והפך לראש הממשלה בעל תקופת הכהונה הארוכה ביותר. באירוע השתתפו חברי הכנסת של הליכוד, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ובנו הצעיר אבנר, שבדרך כלל נמנע מלהשתתף באירועים פומביים.

במהלך האירוע העניק יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, לראש הממשלה את הצהרת שבועת האמונים כראש ממשלה הראשונה שלו, עליה חתם כשהושבע לראשונה לתפקיד בשנת 1996.

ראש הממשלה עצמו אמר באירוע: "לפני תקופת כהונתנו היו אוטובוסים מתפוצצים. האיראנים רוצים שניפול ויבואו לפיד וגנץ כדי שהם יגשימו את השאיפות שלהם"

ראש הממשלה עם רעייתו ובנו באירוע

ראש הממשלה עם רעייתו ובנו באירועצילום: ללא

בנושא האיראני הוסיף נתניהו כי הסכנה עדיין קיימת: "אני אומר לכם שהנושא של איראן רחוק מלהיות סגור, אני חושב שאלמלא הפעולות שנקטנו יחד לאיראן כבר היה ארסנל גרעיני מזמן. מזמן. והקופות שלו היו מלאות עוד יותר כדי לכבוש את המזה"ת. את זה בלמנו עד לרגע זה אבל זה לא נבלם באופן פרמננטי, אף אחד לא יודע מה יהיה.
האיראנים מהמרים על כך שזה רק עוד זמן קצר והם ישוחררו מעולו של זה או עולם… מעולם של אלה. אנשים חושבים. כי במשך תקופה ארוכה עמדנו לבד, לבד, לא רק מול העולם אלא גם מול הממסד שלנו. צריך להגיד את האמת. לפעמים רה"מ צריך לעמוד מול המצב הבטחוני. זה קורה. זה קרה לרה"מ הראשון, זה קרה פה ושם לראשי ממשלה לאחר מכן, זה קרה אצלינו ב-ודאות. האיראנים רק מחכים. הם מחכים למתחרים שלנו. הם בעצמם אומרים את זה. ראיתי אתמול שהם שמו שתי מטרות דמות לכוחות שלהם, אחד מהם זה אני, אני רואה את זה כתעודת כבוד!"

הצהרת האמונים הראשונה של נתניהו שהוענקה לו באירוע

הצהרת האמונים הראשונה של נתניהו שהוענקה לו באירועצילום: ללא

 

"עכשיו יש לנו מאמץ קודם כל למנוע את הדבר הזה משום שאם איראן מתגרענת אז תשימו סימן שאלה גדול על העתיד. עכשיו מי ימנע את זה? מי ימנע את זה? בני גנץ? מי ימנע את זה? יאיר לפיד? יתלה פוסטרים בתחנת הרכבת התחתית בטהרן? זה מה שיקרה? זה מה שימנע את זה? האנשים האלה שאמרו שאסור לסגת מההסכם הזה? שהוא בסדר? הם ימנעו את זה? מי יעשה את זה? אנחנו נמנע את זה. אנחנו. אין מישהו אחר", אמר נתניהו.