בעקבות הפרסום בכיפה | המשטרה: השלטים בהר הבית - שלטי הכוונה בלבד

המשטרה טוענת כי שלטים שנתלו על ידי הוואקף בהר הבית והפרו את הוראת החוק והסטטוס קוו בהר, משמשים אך ורק למטרות הכוונה, והבהירו: "מדינת ישראל היא הריבון בהר הבית" | שי גליק מנכ"ל בצלמו: "מצער ומאכזב. דורשים מראש הממשלה להפסיק לגמגם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/05/21 13:16 א בסיון התשפא

בעקבות הפרסום בכיפה | המשטרה: השלטים בהר הבית - שלטי הכוונה בלבד
השלטים שהוצבו בהר הבית, צילום: אליסף מדריך בידינו- הקרן למורשת הר הבית

לפני כשבועיים פרסמנו ב'חדשות כיפה' כי הוצבו בהר הבית שלטים חדשים מטעם ירדן המורים לנוכחים בהר על צורת ההתנהגות במקום, ומכוונים אותם למקומות האכילה והעישון, זאת ככל הנראה כחלק מאחריות הוקף על הר הבית - שבשטחו ניצב מסגד אל-אקצא.

הדבר מנוגד לחוק יסוד 'ירושלים - בירת ישראל' בו נכתב בין השאר: "לא תועבר לגורם זר, מדיני או שלטוני, או לגורם זר אחר בדומה לכך, בין דרך קבע ובין לתקופה קצובה, כל סמכות המתייחסת לתחום ירושלים והנתונה על פי דין למדינת ישראל או לעיריית ירושלים" (סעיף 6).

בעקבות הפרסום, פנו בארגון 'בצלמו' למשטרת ישראל בדרישה להסיר את השלטים שנתלו באופן לא חוקי. במכתב ששלח מנכ"ל הארגון שי גליק למפכ"ל רב ניצב קובי שבתאי נכתב: "נצפו שלטים חדשים שהוצבו במקומות שונים בהר הבית. שלטים אלו נתלו על ידי נציגי הממלכה הירדנית והם נושאים את סמלה כפי שניתן לראות במודעות". 

היום (ד') המשטרה הגיבה לפנייה ודחתה אותה: "נמסר לנו לאחר בדיקה שנערכה במקום, כי מדובר בשלטי הכוונה שנתלו במהלך חודש הרמדאן במטרה לסייע בהכוונת הציבור המוסלמי שמבקר ומתפלל במקום", אמרו במשטרה והוסיפו כי, "השלטים נושאים את סמלי הווקף - הגוף שעוסק בעניינים אדמיניסטרטיביים מסוימים בהר הבית. נהיר כי הר הבית נמצא בירושלים, בשטח הריבוני של מדינת ישראל. מדינת ישראל היא הריבון בהר הבית".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מצער ומאכזב שמשטרת ירושלים ממשיכה לטעון שזה רק שלטי הכוונה למרות שיש לוגו של ממשלת ירדן בשלטים אלו. השולט בהר שולט בבית. אנחנו דורשים מראש הממשלה להפסיק לגמגם .להודיע קבל על ועדה שרק מדינת ישראל שולטת בהר להסיר את שלטי הווקאף ולהחזיר את הריבונות להר באמת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן