מחקר ישראלי מוכיח: החיסון נגד קורונה לא פוגע בפוריות האישה

מחקר שנעשה בבית החולים "הדסה הר הצופים", מצא כי בקרב מחוסנות לא זוהתה השפעה מזיקה על תפקוד השחלה, ולא נמצא הבדל במספר הביציות, איכותן והתפקוד שלהן, בין מחוסנות לבין נשים שלא התחסנו |מובילת המחקר: המסקנות מחזקות את ההמלצה להתחסן לפני ההיריון כדי שהכניסה אליו תהיה מוגנת

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/21 09:11 ו באייר התשפא

מחקר ישראלי מוכיח: החיסון נגד קורונה לא פוגע בפוריות האישה
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחקר ישראלי, שתוצאותיו פורסמו הבוקר (א') ב''כאן חדשות'', מוכיח לראשונה בעולם, כי החיסון נגד קורונה איננו פוגע בתפקוד השחלה בנשים. ממצאי המחקר, שנערך בבית החולים הדסה הר הצופים, מוכיחים שבניגוד לשמועות שונות ופייק ניוז שנפוצו ברחבי הרשת, החיסון של חברת פייזר לא מזיק לפוריות האישה.

המחקר בחן את תפקוד השחלות במהלך טיפולי פוריות בקרב 32 מטופלות. ביניהן מחלימות מקורונה, מחוסנות ונשים שלא היו חולות ולא חוסנו, וכן נשים עם בעיות פוריות ונשים ללא בעיות פוריות. המחקר מצא כי במטופלות מחוסנות לא זוהו השפעות מזיקות על תפקוד הזקיק - יחידה תפקודית בשחלה. כמו כן, לא נמצא אף הבדל בין נשים שחוסנו מפני קורונה לנשים שלא חוסנו במדדים שונים, בהם מספר הביציות, איכותן והתפקוד שלהן.

ד"ר ענת הרשקו-קלמנט שהובילה את המחקר, וביום יום מנהלת את היחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים הדסה הר הצופים, ציינה כי מדובר, "בעדות מחקרית ראשונה לכך שהחיסון לא פוגע בתפקוד השחלתי ולא גורם לבעיות פוריות בנשים בהקשר זה". ד"ר הרשקו-קלמנט הבהירה כי מדובר במדגם קטן יחסית, אך הממצאים שלו מובהקים, וכוונת החוקרים היא להוסיף ולבחון את הנושא בקרב מטופלות נוספות.

החוקרים מסבירים כי בקרב נשים מחוסנות, הנוגדנים הועברו לזקיקים, ומשערים כי העובדה שהנוגדנים עובדה זו תורמת להגנת השחלות במקרה של הידבקות, ולסביבה מוגנת טרום ההיריון. ד"ר הרשקו-קלמנט ציינה כי מסקנות המחקר מחזקות את ההמלצה להתחסן לפני ההיריון כדי שהכניסה אליו תהיה מוגנת. בנוסף, ולנוכח העדויות לכך שתחלואה בזמן ההיריון יש בה כדי סכנה לאם ולעובר, המחקר מוכיח שהחיסון לא משפיע על הכניסה להריון, אלא מבטיח הגנה מפני הידבקות אפשרית במהלכו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן