שר הדתות לרבני הערים: הכשירו מקומות לתפילה לימים נוראים

השר יעקב אביטן שלח מכתב לרבני הערים, ראשי הערים וראשי מועצות דתיות וקרא להם להיערך לקראת תפילות הימים הנוראים: "יש להקצות חללים הכוללים מיזוג ותנאים ראויים עבור שהייה ממושכת ועל פי ההנחיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 12:50 יג באב התשפ

שר הדתות לרבני הערים: הכשירו מקומות לתפילה לימים נוראים
השר אביטן בסיור בבתי כנסת, צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

הימים הנוראים כבר מתקדמים בצעדי ענק, אך לפי המצב הנוכחי נראה כי גם בראש השנה ובימי כיפור רוב הציבור ייאלץ להסתפק במנייני חצרות. אלא שהבעיה העיקרית היא קיומם של מניינים כאלו בתקופה שבה מזג האוויר חם במיוחד, ודורש מהמתפללים להישאר זמן רב בחוץ, בשל אורך התפילות. השר לשירותי דת, יעקב אביטן, ולשם כך הוציא  מכתב פניה לראשי הערים, רבני הערים והקהילות וראשי מועצות דתיות.

תפילות הימים הנוראים בצל הקורונה - הגיע הזמן להיערך

בפתיחת מכתבו כתב השר: "הימים הנוראים מתקרבים, חובה על כולנו להירתם ולסייע להמוני יהודים לשמוע קול שופר ולהשתתף בתפילות ראש השנה ויום הכיפורים". לאחר דברי הפתיחה חילק את פנייתו בהתאם לבעלי התפקידים:

  • לראשי הערים: "לסייע באיתור והקצאת מקומות תפילה עבור מניינים מצומצמים מצומצמות, כמו כיתות לימוד בבתי ספר, מתנ"סים וחללים נוספים הכוללים מיזוג ותנאים ראויים עבור שהייה ממושכת ועל פי ההנחיות".
  • לראשי מועצות דתיות: "לסייע במחזורי תפילה, שופרות, טליתות וכו וכל הדרוש כדי לאפשר קיום מנייני תפילות רבים"
  • לרבני הערים והקהילות: "להכשיר כבר מעתה חזנים ובעלי תפילה רבים, כמו גם תוקעים בשופר, שיוכלו לעבור לפני התיבה במניינים הרבים ולערוך את התפילות כראוי".

צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

השר אביטן חתם את מכתבו:"אחיי ורעיי, תקופה זו של נגיף הקורונה יוצרת אתגרים רבים בכל תחומי החיים. חובתנו כמנהיגי ציבור לדאוג גם לצרכים הדתיים של המוני העם, שרבים מהם נוהגים לפקוד את בתי הכנסיות בימים הנוראים לשמוע קול שופר ולשאת תפילה. עלינו לגייס את כל המשאבים כדי לאפשר לציבור להגיע ולהתפלל על פי ההנחיות, ובזכות מאמצים אלו נזכה שהקב"ה ישמע את התפילה הנאמרת בראש השנה ויום הכיפורים "אבינו מלכנו, מנע מגיפה מנחלתך", אמן כן יהי רצון".

תפילה בכותל על הקורונהצילום: קרדיט: נתנאל אנגסטרייך.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן