ראשי איגודי הישיבות לנתניהו: עולם התורה עומד בפני קריסה

לאחר הודעת משרד האוצר על קיצוץ 36% בתקציבי הישיבות, שלחו ראשי איגוד ישיבות ההסדר, איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות ואיגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים מכתב התראה לנתניהו. "יפגע קשות בעולם התורה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 02/01/20 14:22 ה בטבת התשפ

ראשי איגודי הישיבות לנתניהו: עולם התורה עומד בפני קריסה
בית מדרש. אילוסטרציה, צילום: ישי דמארי, ישיבת הכותל

בעקבות הודעת משרד האוצר על קיצוץ של 36% בתקציב הישיבות החל מהחודש, שלחו ראשי איגוד ישיבות ההסדר, איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות ואיגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים מכתב התראה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי עולם התורה עומד בפני קריסה. "אנחנו עומדים בפני משבר חמור עם השלכות קשות על עם ישראל" מסר רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר, אורי פינסקי.

"כידוע, בשל המצב הנתון בו אין תקציב למדינה ולפי הנחיית החשב הכללי נאמר לנו כי סך התמיכות שישולמו לאברכי ותלמידי הישיבות יקוצץ בלמעלה מ-300 מיליון ₪ . המדובר בקיצוץ של רבע מהתשלום השוטף למוסדות, שיעמיד את גובה התמיכה לתלמיד על 300 ש"ח לחודש בלבד" נאמר במכתב.

עוד מודגש במכתב כי "לימוד התורה הוא ערך יסוד בעם היהודי ובמדינת ישראל. תנאי יסודי לקיומו של העם היהודי, ובנפשו. אנו מאמינים כי 'תורה מגנא ומצלא', לימוד התורה מגן על העם כולו בארץ ומחוצה לה". עוד מדגישים ראשי האיגודים כי "בימים האחרונים נודע לנו כי באוצר מתוכנן קיצוץ נוסף של 430 מיליון שקלים, קיצוץ מצטבר של מעל 35%. תקציב זהה לאותו קו אדום של 'ממשלת גזרות לפיד' בשנת 2015."

כמו כן הדגישו במכתב,  "לימוד התורה הוא ערך יסוד בעם היהודי ובמדינת ישראל. תנאי יסודי לקיומו של העם היהודי, ובנפשו. אנו מאמינים כי 'תורה מגנא ומצלא', לימוד התורה מגן על העם כולו בארץ ומחוצה לה".

ראש איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות משה גוטמן: "התורה אינה ענין לספסרות של תקציבאים. זהו נכס תרבות לאומי של עם ישראל לדורותיו, שמשפיע ישירות על החוסן של החברה ומדינת ישראל. התמיכה בישיבות היא חובה וזכות למדינה, ולא סרח עודף שניתן לחתוך ממנו. מה גם שזהו קיצוץ שאין שום ענף במשק שקוצץ במשהו שאפילו דומה לזה".

ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי: "בכוחה של החלטה זו לפגוע קשות בעולם התורה בישראל. עלות החזקת תלמיד בפועל הינה פי ארבע, ומתבססת על שכר לימוד גבוה ותרומות העומדים על למעלה ממחצית התקציב. תמיכת המדינה בעולם הישיבות היא חובה מוסרית עמוקה שאסור שתפגע בתרגילים תקציביים. אנו פונים לראש הממשלה ולכל מי שבידו לסייע באופן מידי בכדי למנוע משבר חמור זה שהשלכותיו קשות כלפי עם ישראל, ולחזק ולבצר את עולם התורה בישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן