שולי מועלם מועמדת לשריון בליכוד

בנימין נתניהו יבקש לשריין מספר מקומות ברשימת הליכוד לבחירות הקרובות, אחת מהן היא חברת הבית היהודי לשעבר שהתפקדה השנה לליכוד. בתוך הליכוד הרוחות סוערות סביב סוגיית הבחירות המקדימות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/12/20 10:47 יד בטבת התשפא

שולי מועלם מועמדת לשריון בליכוד
שולי מועלם, צילום: יונתן סידל, פלאש90

לקראת כינוס ועדת החוקה של הליכוד מחר (ד'), צפוי יו"ר התנועה, בנימין נתניהו, לגבש הצעה בתיאום עם יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ, ולפיה הפריימריז בליכוד יבוטלו גם בסבב הבחירות הקרוב. הסיבה לביטול מגיעה בשל משבר הקורונה: התומכים בביטול טוענים כי יהיה קשה עד בלתי אפשרי לנהל הליך תקין של פריימריז בזמן הסגר ולקיים כסדרו את יום ההצבעה. גם הליך ספירת הקולות יהיה מסובך, שכן על פי חוקת הליכוד, היא צריכה להתבצע פיזית בקלפיות.

מנגד, מתגבשת קבוצה בתוך הליכוד שדורשת קיום בחירות פנימיות, קבוצה בראשות ח"כ ניר ברקת, שמתכוון לשפר את מיקומו ברשימה, ובשיתוף עם גלעד שרון ושגריר ישראל באו"ם לשעבר, דני דנון. חברי המרכז המזוהים עם דנון מקדמים הצעה לשריינו ברשימה אם לא יתקיים פריימריז. לטענתם, דנון הוא הנפגע המרכזי מביטולם האפשרי.

בפורום דרור בליכוד, קראו אתמול לקיום הפריימריז למרות מגבלות הסגר והקורונה. בנוסף, דורשים חברי הפורום כי במידה וישוריינו אנשים חדשים לרשימה, יהיה זה במקומם של הח"כים המשוריינים כיום. "מפלגת הליכוד הינה המפלגה הדמוקרטית היחידה בפוליטיקה הישראלית. ייחודה של המפלגה ויתרונה על פני המפלגות אחרות טמון בכך שהרשימה נבנית על בסיס בחירות דמוקרטיות של מתפקדי המפלגה. זכותנו הבסיסית כפעילים היא לבחור את חברי הרשימה ואנו לא מתכוונים לוותר על זכות זו, גם לא בתקופת הסגר והקורונה".

אם יצליח לשכנע את חברי מרכז הליכוד לוותר שוב על פריימריז, צפוי נתניהו לקדם החלטה על שריון מספר מועמדים למקומות ריאליים, בין 10 ל־26, וכן את המקום ה־28. מועמד נוסף ישוריין למקום ה־36, שנכון להיום על פי הסקרים לא ייכנס לכנסת הבאה.

במעריב פורסם הבוקר כי בין המועמדים של נתניהו, נמצאת הח"כ לשעבר מטעם הבית היהודי, שולי מועלם רפאלי. על פי גורמים בליכוד, מועלם שהתפקדה לליכוד לפני מספר חודשים, נפגשה עם נתניהו ושוחחה עמו על האפשרות שתשוריין. מועמדים נוספים לשריון: יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, תת־אלוף (במיל') גל הירש, וכן עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל.


(גלעד שרון בראיון)