משרד התפוצות וארגון זהות מקדמים פעילויות בין בתי ספר יהודים ברחבי העולם

הצורך בחיבור לזהות היהודית חובק עולם: אמש התקיים מפגש בין שרת התפוצות עומר ינקלביץ לבין יו"ר ארגון זהות, רועי צדוק ומנכ"ל ארגון זהות ישראל בן פזי במטרה לבנות תכנית פעילות המתמקדת ביהדות התפוצות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 14:11 כט בתמוז התשפ

משרד התפוצות וארגון זהות מקדמים פעילויות בין בתי ספר יהודים ברחבי העולם
צילום: ארגון זהות

אמש (ב') התקיים מפגש בין שרת התפוצות, עומר ינקלביץ' למנכ"ל זהות ישראל בן פזי ויו"ר זהות רועי צדוק. במהלך הפגישה הציגו השניים בפני השרה את פעילות מרכזי זהות בישראל ואת כוונתם להרחיב את הפעילות גם מחוץ לגבולות ישראל. בין הרעיונות שעלו: שיתופי פעולה בין בתי ספר בארץ לבתי ספר יהודים ברחבי העולם, ביסוס הקשר בין התלמידים מהארצות השונות והפעלת מערכי שיעור ייחודיים המצליחים לגבור על המרחק ולחבר בין הלבבות כך שבארץ יכירו ויזדהו עם יהדות התפוצות.  

השרה ינקלביץ': "אחד מתפקידיו העיקריים של משרד התפוצות הוא לחבר את אזרחי ישראל לאחיהם שבתפוצות. שמחתי לפגוש את מנהלי ארגון "זהות" שעושים עבודה חשובה בחיבור ילדי ישראל לזהות היהודית שלהם. מקווה שנזכה גם להגביר את המודעות והאכפתיות של הנוער הישראלי כלפי 8 מיליון היהודים שאינם חיים בארץ."

יו"ר ארגון זהות, רועי צדוק: "יהדות התפוצות היא חלק מרכזי מאוד בזהות שלנו כעם. חשוב לנו מאוד לחזק ולבסס את הקשר שלנו עם מליוני האחים שלנו שמעבר לים. השטח מראה שהוא צריך את הקירבה הזו". 

מנכ"ל ארגון זהות ישראל בן פזי אמר: "החיבור שלנו עם יהדות התפוצות חשוב מאין כמוהו כדי לבסס את הזהות היהודית שלנו. העברת המסר לתלמידים בארץ ובעולם שאנשים אחים אנחנו, לכולנו יש סיפור דומה, עבר, הווה ועתיד משותפים ועל ידי זה ליצור חיבור שגובר על המרחק. פעילות חינוכית משמעותית זו היא יעד חדש שאנחנו רוצים להגיע אליו בשנה הקרובה".