ביקורת סרט: שעתם היפה 

גיבורי הסרט גם הם מפיקים סרט. ובשני המקרים הגיבורות האמיתיות הן נשים לשם שינוי. ציפי קלר צפתה ב"שעתם היפה", שהיה מרגש וסוחף למרות שהוצג בישראל רק כשבוע

חדשות כיפה ציפי קלר 10/08/17 10:46 יח באב התשעז

ביקורת סרט: שעתם היפה 
שעתם היפה, צילום: צילום מסך יוטיוב

הסרט "שעתם היפה" הוצג בבתי הקולנוע בארץ במשך שבוע בלבד. ייתכן ופרסום הסרט בעונת הקיץ הוא שגרם לכך, שכן אין מדובר כאן בסרט מבדר וקליל. 

הסרט מכניס אותנו ללונדון בשנת 1940. האומה הבריטית זקוקה להעלאת המורל ובעיקר לסרט שיופץ בארצות הברית ויגרום לדעת הקהל שם להבין מדוע ארה"ב צריכה להצטרף למלחמה. הסרט מתמקד ביצירת סרט תעמולה המשרת מטרות אלו. גיבורת הסרט היא קתרין, תסריטאית בצוות, ואנו עוקבים אחריה במציאת דרכה בעולם הגברי אליו היא נכנסת. באקלי, תסריטאי ציני ושנון, מזהה את כשרונה הטבעי של קתרין ויחד הם עובדים על סרט עלילתי המבוסס על הצלת דנקרק. קתרין נאבקת לבסס את מעמדה בצוות הכתיבה ובעבודה מול השחקנים. היעדרותה מהבית מסבכת את הקשרים בינה ובין בעלה ומכניסה לתמונה את התסריטאי באקלי. 

יצירת הסרט היא לב העלילה והיא מתמקדת באירוע שקרה באותה שנה, במאי 1940, והפך לאירוע המעיד על הגבורה של העם הבריטי של אותה תקופה. חיל משלוח בריטי שנועד למנוע את נפילתה של צרפת כולה בידי הגרמנים נלכד ליד עיירת החוף דנקרק. הבריטים היו מוקפים בידי כוח גרמני שהגיע מהצפון. על סף נפילה לידי האויב, בא הפינוי הדרמטי: כ-300,000 חיילים בריטים חוצים במשך שבוע את התעלה חזרה לאנגליה. 

שעתם היפה

שעתם היפה צילום: צילום מסך יוטיוב

הסרט שמופק על ידי הגיבורים כמו גם הסרט בו אנו צופים, מעמיד את הנשים כגיבורות מרכזיות, דבר המהווה לצופים היום מסר פמיניסטי. בנוסף, מדובר בסרט לקהל נשי המהווה את דעת הקהל בארצות הברית במובן של הבנה מה חלקה של ארצות הברית במלחמה המתחוללת על אדמת אירופה. 

הסרט משחזר בצורה משכנעת את תקופת הבליץ בלונדון ונותן לצופים זווית ונקודת מבט אחרת למלחמת העולם השנייה. הסרט מעניין, מרגש וסוחף ואני ממליצה לחפש אותו ברשת או לחכות להקרנות נוספות בסינמטקים. 

במאי: לון שרפינג,  אורך 117 ד',  2017 , בריטניה. 


לא לאלימות  

צניעות  

התנהגות ושפה  

ערכים   

שווה צפייה   .

איכות קולנועית

 

ציפי קלר היא מנהלת הספריות ומרצה לתקשורת ולחינוך במכללה האקדמית הרצוג. 


לטורים הקודמים