ביקורת סרט: להתראות כריסטופר רובין    

ממש כמו שהספר "פו הדב" הוא ספר קסום ומופלא, כך גם הסרט שנעשה על תהליך הכתיבה שלו. האם כריסטופר, בנו של הסופר, בכלל רצה בכל הפרסום הזה? ומה קרה כאשר גויס למלחמה? על קסם וכבדות הסטורית

חדשות כיפה ציפי קלר 14/12/17 12:53 כו בכסלו התשעח

ביקורת סרט: להתראות כריסטופר רובין    
להתראות כריסטופר רובין , צילום: צילום מסך יוטיוב

 סרט נוגה וקסום העוסק במערכת היחסים בין סופר הילדים א.א מילן ובנו כריסטופר רובין, אשר הצעצועים שלו היוו את ההשראה לעולם של ספר הילדים "פו הדב". יחד עם אמו והמטפלת שלו, כריסטופר ומשפחתו נסחפים לתוך ההצלחה הבינלאומית של ספרי האב. המעשיות הקסומות מביאות תקווה ונחמה לאנגליה שלאחר מלחמת העולם. הסרט מביא לקדמת הבמה את השאלה כיצד כל ההצלחה והפרסום משפיעים על המשפחה כולה ועל כריסטופר במיוחד.

סרט זה מצטרף לעוד סרטים שבחרו לעסוק בתהליכי כתיבת יצירות מוכרות, ומזכיר את הסרט "להציל את מר בנקס" המספר את הסיפור שמאחורי הסרט "מרי פופינס".  

הסיפור המרכזי בסרט מתמקד בסיפור המשפחה וההורות. שלושת הדמויות הסובבות סביב הילד כריסטופר מציגות שלושה מודלים שונים של הורות. הדילמות, הרגשות והתסכולים מציגים תמונה מורכבת של יחסי הורים וילדים והשפעתם על ההתפתחות הרגשית של הילד. הסיפור, המבוסס על הסיפור האמיתי, נותן לנו הצצה מרגשת אל 'מאחורי הקלעים' של היווצרות סיפור הילדים המוכר והאהוב ביותר בעולם. 

השילוב בין הדמויות מתוך "פו הדב", הציורים והסיטואציות, משרה קסם מיוחד על הצופה, במיוחד בתוך היערות האהובים על כריסטופר. הסיפור ההיסטורי מעניק לסרט את הכבדות והעצבות: הסופר, השורד את מלחמת העולם הראשונה, מוכה הלם קרב. הוא מחפש דרכים לגרום למלחמה זו להיות האחרונה בעולם. גיוסו של כריסטופר להשתתפות במלחמת העולם השנייה טורפת את הקלפים ומעמידה את האגדה של פו הדב בפרספקטיבה היסטורית וחברתית. 

קולנוע קסום! 


במאי: סימון קרטיס,  אורך 117 ד', ארה"ב, 2017 

לא לאלימות   

צניעות   

התנהגות ושפה   

ערכים  

שווה צפייה   

איכות קולנועית  


ציפי קלר היא מנהלת הספריות ומרצה לתקשורת ולחינוך במכללה האקדמית הרצוג

לטורים הקודמים