ביקורת סרט: אהבה יוונית  

שם הסרט גורם לנו לחשוב שמדובר בבידור קליל, אבל זה סרט שמספק דרמה ותובנות על החיים. סרט בנאלי מצד אחד, אבל מציג בהצלחה את המורכבות של יוון. סרט מלא ניגודים המדבר על… ניגודים

חדשות כיפה ציפי קלר 14/09/17 13:29 כג באלול התשעז

ביקורת סרט: אהבה יוונית  
אהבה יוונית, צילום: צילום מסך יוטיוב

יוון של המאה העשרים ואחת היא ארץ של ניגודים: היופי והרומנטיקה ולצידם המצב הכלכלי הקשה. על הרקע הזה מתרחשים סיפורי האהבה של שלושה זוגות. כולם התאהבות של שני ניגודים - האחד מגיע ליוון מחו״ל והשני יווני מקומי. הסיפורים כולם שזורים בסיפור המיתולוגי של ארוס ופסיכה המלווה את כל הסרט. עריכת הסרט מפתיעה בהבנת הקשר בין שלושת הסיפורים ומעמידה אותנו, הצופים, מול נימים דקים של אהבה. 

הסרט אינו נקי מסצנות אינטימיות חושפניות אך עיקר עיסוקו הוא במהות יצירת הקשר בין עולמות נפרדים. שמו של הסרט באנגלית מציג זאת בבירור (Worlds Apart), ואילו שמו העברי של הסרט גורם לרבים לחשוב בטעות שמדובר בקומדיה כדוגמת "החתונה היוונית שלי" הישן והפופולרי. הסרט דובר אנגלית ויוונית ומציג את המורכבות האנושית בעולם הכאוטי בו אנו חיים בצורה דרמטית, שיש שיקראו לה מלודרמטית ובאנלית. 

יוון מוצגת כארץ מעבר לפליטים רבים המשנים את פני הארץ ואת פני האזרחים בה. הקשיים של יוון מול גלי המהגרים מצד אחד, והכלכלה הגלובלית והשיתוף באיחוד הארופי מצד שני, מוצגים ברמה גלויה וסמויה דרך הסיפורים, הדמויות השונות והמסרים העולים מכולם. עריכת הסרט משווה לסיפורים חיבור הרמוני ופוסטמודרני שמעניק לסרט מעטפת מסקרנת מותחת ומעוררת ענין רב. הצילום מדויק ויוצר פרופיל ייחודי לכל דמות ולכל סיפור. לסיכום: הסרט אינו בידורי וקליל אלא דרמה משמעותית על החיים ומקום האהבה בהם. 

צפייה מהנה! 

במאי: כריסטופר פפאקאליאטיס, 113 ד', יוון,  2017 

לא לאלימות     

צניעות     

התנהגות ושפה    

ערכים     

שווה צפייה     

איכות קולנועית    

 

ציפי קלר היא מנהלת הספריות ומרצה לתקשורת ולחינוך במכללה האקדמית הרצוג

לטורים הקודמים

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן