ספרים טובים עבור כל הריונית

תקופת ההיריון מלווה בהרבה מאוד שאלות, חששות ותחושות חדשות. בחרנו להמליץ עבורכן על ספרים שיוכלו לתת מענה לכל אותן שאלות ומחשבות ויש התייחסות גם לשלב הבא, של אחרי ההיריון.

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/18 14:10 ו בשבט התשעח

ספרים טובים עבור כל הריונית
הריונית קוראת, צילום: שאטרסטוק

להרות כוחות ללדת חיים / נעה רחל בן דוד

חיים חדשים צומחים בתוכך, תינוק חדש עתיד לבוא לעולם. במהלך חודשים ארוכים של צמיחה אטית ישנם רגעים קסומים של פריחה, חלומות והתרגשות לצד מחושים, חולשה וחששות. כל יום בהיריון מזמן לך אתגר חדש ואפשרות לצמיחה רוחנית. לא רק העובר גדל כל הזמן ומתפתח, אל גם את, אמו לעתיד הנושאת אותו ברחמך, גדלה ומתפתחת יחד עמו ומגלה בתוכך מקומות חדשים וכוחות מופלאים, מגלה את נפשך ואת רוחך.

בספר תוכלי למצוא ידיד נאמן שילווה אותך במהלך ההיריון ואף לפניו: החל בבדיקות סקר גנטיות, עבור בתיאור של המתרחש בתוך הרחם פנימה שבוע אחר שבוע ובהמלצות תזונתיות וכלה בתיאור שלבי הלידה ומהלכה בתוספת עצות להתמודדות עם כאבי הצירים.

לב לבו של הספר הוא בהפניית זרקור אל כל שבוע בהיריון, הנשען ומסתמך על מקורות היהדות: ההריונות והלידות בתנ"ך ובתלמוד, ההלכות וההנהגות, מדרשי חז"ל ומאמרות מן החסידות – כל אלה יספקו לך דלק נפשי ורוחני נחוץ בתקופה המשמעותית הזאת.

תקופות ההריונות והלידות של נעה הובילו אותה לחיפוש אחר כלים שיעזרו לה לגדול גם נפשית ורוחנית במקביל להיבט הגופני, הקריאה בספר תעניק כלים אלו גם לך.

 

להרות כוחות ללדת חיים

להרות כוחות ללדת חייםצילום: יח"צ

 

 

ליד ה' / נחמה אפשטיין

הספר נכתב בידי נחמה אפשטיין, תומכת לידה חרדית שרצתה להעניק הכנה מקצועית ורוחנית ללידה קלה לנשים בסביבתה. הספר מקבץ מגוון רחב של נושאים אשר מסייעים להכנת האישה ללידה הן מהבחינה הפיסית והן מהבחינה הנפשית-רוחנית. הספר משתייך לז'אנר הפורח של הכנה יהודית ללידה- הכנה שלוקחת את המקורות שלנו ואת התפיסה היהודית בכללה ורותמת אותם להתכוננות ללידה. בהכנה כזו יש מבט אחר על הלידה, מבט שיכול לשנות אותה ולהעניק לך חוויה מרוממת במקום חוויה של כאב אם רק מתכוננים ומיישמים נכון.

 

ליד ה

ליד ה'צילום: יח"צ

 

 

הכנה רוחנית לאחר הלידה / דפנה חסדאי

קובץ מאמרים הנוגעים בנושאים המעסיקים כל יולדת לאחר הלידה. ההתאוששות, זוגיות לאחר לידה, הנקה רוחנית, דיכאון לאחר לידה ועוד נושאים חשובים אשר בדרך כלל לא מקבלים מספיק מקום והתייחסות. כלי חשוב מאוד אשר יקל עלייך את הנחיתה למציאות חדשה לאחר הלידה.

 

הכנה רוחנית לאחר לידה

הכנה רוחנית לאחר לידהצילום: יח"צ