מציינים 70 שנה למדינה ב-70 אתרים!

המטמון של הטבע זהו משחק המתפרש על פני 70 אתרים של רשות הטבע והגנים ובכל אחד מהם חידה. העונים נכונה נכנסים להגרלה על פרסים, ולקראת ל"ג בעומר יערך הגמר הגדול ובו יוכרזו הזוכים הגדולים! רוצים לשתתף? זה פשוט! היכנסו!

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף רשות הטבע והגנים 25/03/18 14:13 ט בניסן התשעח

מציינים 70 שנה למדינה ב-70 אתרים!
חוגגים 70 ברשות הטבע והגנים, צילום: יחצ

בהתקרב חופשת חול המועד, והגעת המבקרים הרבים לאתרים והיערות ברחבי הארץ, שוחחנו עם רינת רוסו מנהלת מועדון המנויים של מטמון - מועדון החברים של רשות הטבע והגנים, על "המטמון של הטבע" - חידון רחב היקף, אתם צריכים רק להיכנס לאתר הייעודי של המשחק, לבחור את השמורה בה תרצו לבקר ולהיכנס לחידה המשויכת אליו.

 

פותרים חידות ומבקרים במקומות

זהו מיזם המתפרש על פני 70 אתרים שונים ברחבי הארץ, ובכל אחד מהם כתב חידה, אותו ניתן לפתור רק באמצעות הגעה לאתר. כתבי החידה נכתבו על ידי דן חמיצר - האיש והחידה. "המיזם החל לפעול כבר מחודש ינואר, לכבוד 70 שנות עצמאותה של מדינת ישראל, ועל כן, גם החידות מפוזרות ב- 70 מקומות שונים, ובכל חודש מוגרלים 10 זוכים", מספרת רינת, "והוא יימשך בחול המועד פסח ועד ל"ג בעומר, שאז יתקיים משחק הגמר ובו ישתתפו רק מי שפתרו 4 חידות ומעלה והם בעלי מנוי של מטמון". האתר מזמין, נוח, קל מאוד לתפעול והרשמה, ויכניס אתכם לאווירת הטיול, עוד לפני שנכנסתם לרכב. מפת ארץ ישראל מוצגת על כל אזוריה, וכל שעליכם לעשות זה רק לבחור היכן מתחשק לכם לבקר, צפון מרכז או דרום, לחיצה על המקום שבחרתם תפתח בפניכם חידה, וההגעה לאתר תסייע בפתרונה.

צילום מתוך דף המשחק

צילום מתוך דף המשחקצילום: רשות הטבע והגנים

 

ציינת את מנוי המטמון, מה הוא מקנה לבעליו?

מטמון זה למעשה ראשי תיבות של: מועדון טבע, מורשת ונוף. המנוי השנתי מאפשר כניסה חופשית לשמורות הטבע והגנים הלאומיים במשך שנה מיום ההצטרפות, ללא הגבלה. יש טיולים מודרכים במחיר מיוחד ופעילויות מיוחדות לחברי המועדון בלבד. מנוי משפחתי למשפחות ברוכות ילדים הופך את הטיול המשפחתי למהנה, חווייתי, ובעיקר משתלם.

ומה צפוי להיות בגמר?

"זה יהיה משחק שטח גדול ויתחרו בו רק מי שענו כאמור, למעלה מ-4 חידות. הוא יתקיים בגן הלאומי תל אפק, ויוכלו להגיע אליו גם מי שאינם מתחרים בו ולהנות ממופע של קרקס, פארק חבלים ועוד המון הפתעות כאשר כל הפעילויות תהיינה ללא תשלום למנויי כרטיס מטמון. כמו כן, אם בשלבים המוקדמים הזוכים זכו בציוד לטיולים, שוברים לחנויות מטיילים, מיוני משפחתי לרשות הטבע והגנים, הזוכים בגמר ייהנו בפרסים שווים עוד יותר, הזוכה במקום הראשון יקבל טיול ספארי משפחתי לטנזניה, המקום השני יזכה בטיול משפחתי למשך שבוע בקראוון מאובזר, והמקום השלישי יזכה במינוי משפחתי ל"מטמון" למשך 10 שנים. זו דרך מאתגרת ומשמחת להביא את עם ישראל לאתרים".