יונתן רזאל וקובי אפללו על במה אחת "יש בינינו קרבה גדולה"

השבוע, במסגרת פסטיבל הפסנתר 2017, יופיעו רזאל ואפללו יחד וינעלו את הפסטיבל, עם התזמורת הסימפונית של ראשון לציון: "לנגן עם תזמורת זה אולי שיא המוזיקה בשבילי" מספר רזאל

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 07/11/17 11:31 יח בחשון התשעח

יונתן רזאל וקובי אפללו על במה אחת "יש בינינו קרבה גדולה"
יונתן רזאל, צילום: אוהד רומנו

"יש בינינו קרבה גדולה, קובי יוצר מוסיקה טהורה, ויש בו שילוב מעניין של ישן חדש". כך מספר יונתן רזאל על הופעתו המשותפת עם הזמר קובי אפללו בפסטיבל הפסנתר עם התזמורת הסימפונית של ראשון לציון.

פסטיבל הפסנתר מתקיים בימים אלו ועד ה-11 בנובמבר, כאשר המופע המשותף של יונתן וקובי ינעל את הפסטיבל.

זו הפעם השלישית שיונתן מופיע בפסטיבל הפסנתר, ובפעם הראשונה שהופיע בו, לפני 9 שנים, אירח את קובי אפללו, כך שההופעה הקרובה היא סוג של סגירת מעגל. מאז הם הופיעו יחד על הבמה פעמים רבות. 

יונתן רזאל

יונתן רזאל צילום: חיים טוויטו

המופע נקרא "ניגון פוגש תזמורת", ויונתן יופיע בליווי התזמורת הסימפונית ראשון לציון ובניצוחו של דוד זבה: "לנגן עם תזמורת זה אולי שיא המוזיקה בשבילי. זה עולם ומלואו של צבע ורגש ומוזיקה שמיימית. אני מאוד שמח שזה יצא דווקא עם תזמורת ראשון, יש בינינו המון שמחה של עשיה משותפת ואני מרגיש שגם ברמה האינדיבידואלית, הנגנים שמחים לנגן יחד ושמחים מהשירים ומהמופע".

למדת פעם ניצוח, לא?

"אכן למדתי ניצוח והייתי קצת בדרך לעשות קריירה כזו, ואולי עוד אחזור לזה קצת…"

אריאל כהן, מנכ"ל התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, מוסיף: "יונתן הוא אחד מהקולות היחודיים והמוערכים בעולם המוזיקה העכשווית, עם שירים מרגשים שהקהל הישראלי אוהב מאוד. החבירה שלו אל התזמורת מבטיחה מופע נהדר כשהשירים היפים שלו יבוצעו בעיבודים סימפוניים עוצמתיים. מדובר ברב-תחומיות מוסיקלית. יונתן צמח מהמוזיקה הקלאסית ומתכתב איתה בשיריו, וכך יהיה גם בתוכנית הערב הזה." 

העיבודים הסימפוניים הם מקוריים של רזאל עצמו, ועובדו במיוחד לקראת המופע. 

הפעם, יונתן ישיר מרפרטואר השירים האהוב והמוכר שלו, בשילוב שירים מאלבומו החדש. 

ספר לנו על האלבום החדש שלך.

האלבום הזה הוא אלבום אחר לגמרי מבחינתי. הוא אלבום שבו 'נתתי דרור' לכל סגנון שיצא ממני, לדברים שהיו מוחבאים בי. למשל אתניות, רוק אמיתי או קצת אלקטרוניקה. האלבום הזה מבחינתי הוא אלבום מאוד פנימי".

יונתן רזאל מארח את קובי אפללו, בליווי התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, מנצח דודי זבה.

היכל התרבות תל אביב, מוצאי שבת 11.11, בשעה 21:00


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן