לקראת כ"ט בנובמבר: הצגה חדשה

תאטרון אספקלריא מעלה הצגה חדשה המעלה את שאלת השאלות: באיזו מדינה אנו חיים ובאיזו מדינה אנו בוחרים לחיות? ההצגה מתרחשת בין ישראל לברלין ומוצגת היום: כ"ט בנובמבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/17 14:39 יא בכסלו התשעח

לקראת כ"ט בנובמבר: הצגה חדשה
איזו מדינה?! , צילום: תאטרון אספקלריא

היום, כ"ט בנובמבר, תעלה ההצגה החדשה של תאטרון אספקלריא "איזו מדינה?!", דרמה קומית מוסיקלית בין ישראל של פעם לברלין של היום. המבט בהצגה הוא של צעירים החווים את ראשית המדינה דרך עיניו של הדור הקודם ומתייחסים לתחייה הציונית כאל מציאות יומיומית.

ההצגה מספרת את סיפורו של אריק מגן העומד להתחתן. בדירתו הגדולה בברלין הוא מתכנן לקיים מסיבת רווקים בהשתתפות כל חבריו הישראלים לשעבר. אורח מפתיע מהעבר שמגיע למסיבה בנסיבות מסתוריות, מוציא את אריק למסע אל זיכרונות כואבים ושמחים, הווי ישראלי, ואל חלומות שהיו ועודם. מעל הכל מרחפות שאלות שמעסיקות את כולנו כבר שבעים שנה: באיזו מדינה אנו חיים ובאיזו מדינה אנו בוחרים לחיות?

מנכ״ל ״תיאטרון אספקלריא״ חגי לובר: ״אנו מתרגשים ושמחים שבתאריך משמעותי עולה הצגה משמעותית, כאשר שבעים שנה למדינה הינו אירוע שבו צריך להסתכל בגאווה על העבר ומתוך גאווה וחשבון נפש כאחד צריך לחשוב ולהחליט איך אנחנו מורישים את המדינה לילדינו, נכדינו ונינינו”.

כתיבה, בימוי ומשחק: גדי וייסברט, חגי לובר. טקסטים: דביר שרייבר.