הנרטיב הפלשתיני עכשיו גם בסטרימינג | קטגוריה חדשה בנטפליקס יוצרת סערה בישראל

ענקית הסטרימינג משיקה קטגוריה חדשה שתציג את הנרטיב הפלשתיני לסכסוך הישראלי, 32 סרטים תכיל הקטגוריה החדשה | בימין תקפו: "תתחילו בפנייה לאלפי משפחות שכולות שנפגעו כתוצאה מהטרור"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/10/21 09:28 ט בחשון התשפב

הנרטיב הפלשתיני עכשיו גם בסטרימינג | קטגוריה חדשה בנטפליקס יוצרת סערה בישראל
הקטגוריה החדשה, צילום: נטפליקס

נטפליקס השיקה אמש קטגוריה חדשה בשם "סיפורים פלשתינים" עם 32 סרטים מלאים בתכנים קשים נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל ללא אזכור של הטרור הפלשתיני. בזמן שיוצרי הסרטים הערבים וכן מנהלי התוכן של נטפליקס ברכו על המהלך, בימין קוראים להחרים את נטפליקס.

אחד היוצרים של הסרטים אמר בהתרגשות: "אני שמח שסוף סוף יש לו סרטים פלשתיניים חלופה נגישה לקהלים רחבים דרך נטפליקס. כולנו בתעשיית הקולנוע הפלסטינית השתוקקנו לשתף את הנרטיב שלנו עם העולם באמצעות הפקות היצירה האותנטיות שלנו כחלופה לדיווח חדשותי".

מנהל הרכש בנטפליקס, נוהא אל טייב הסביר את המהלך: "הגיוון של התכנים שלנו יושב קרוב לליבי כשנטפליקס פועלת להפוך לביתו של הקולנוע הערבי, מקום בו כל אחד בעולם יכול לגשת לסיפורים ערבים נהדרים. אנו מאמינים שסיפורים גדולים נוסעים אל מעבר למקום מוצאם, מסופרים בשפות שונות. באוסף הסיפורים הפלסטינים אנו מקווים להעצים את הסיפורים היפים הללו לקהל גלובלי".

יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג תקף את ההחלטה ואמר: "נטפליקס תקרוס כמו הצפיות בעונה החדשה של בית הנייר אם תעז להסית נגד ישראל, אם נטפליקס רוצה לספר את הסיפור הפלשתיני - שתתחיל בפנייה לאלפי משפחות שכולות שנפגעו כתוצאה מהטרור הפלשתיני הרצחני. נטפליקס הולכת בדרכם של בן אנד ג'ריס בניסיון עלוב ושטחי לשטוף מוחות של מאות מיליונים. התוצאה תהיה בדיוק כמו במקרה של בן אנד ג'ריס - הפסדים כספיים ענקיים".