אלול: הצעות לסיורי סליחות בעיר בעתיקה ובכותל

הסליחות כבר כאן: הכותל עמוס במתפללים וסיורים מיוחדים בעקבות הפיוטים והסליחות יוצאים לדרך בשעות הקטנות של הלילה וזו חוויה שכדאי לא להחמיץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/17 13:18 ב באלול התשעז

אלול: הצעות לסיורי סליחות בעיר בעתיקה ובכותל
סליחות בכותל המערבי, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

לאור הביקוש הרב לסיורי סליחות בשעות הלילה בתקופה מיוחדת זאת של השנה הורחבו מספר הסיורים, שמובילה הקרן למורשת הכותל המערבי. השנה צפויים להתקיים מאות סיורי סליחות מגוונים אליהם ניתן להירשם כקבוצות או כיחידים החל מראש חודש אלול ועד ערב יום הכיפורים. 

בקרן למורשת הכותל המערבי ציינו, כי מדי שנה בתקופת הסליחות,  ימים בעלי משמעות רבה לעם היהודי, מגיעים לסיורי סליחות ולאמירת סליחות ברחבת הכותל המערבי עשרות אלפי אנשים "אנו ממשיכים לפעול במטרה ליצור סיורים ייחודים ומגוונים, שיאפשרו לכל אחד ואחת לקחת חלק בסיור ההולם את העדפותיו. השנה המשכנו להגדיל את מספר הסיורים על מנת לתת מענה לביקוש הגדול". לאור כך ממליצים בקרן למורשת הכותל המערבי לקהל המבקרים להקדים את הזמנת הסיורים, ככל הניתן. 

הזמן הטוב לקיומם של סיורי הסליחות הוא בשעות הערב המאוחרות, כך שבתום הסיור יוכלו המבקרים להצטרף לחוויה הגדולה של אמירת הסליחות ברחבת הכותל המערבי, המתקיימת לאחר חצות בכל לילה. 

הסיורים:

מומלץ להמשיך להתעדכן באתר האינטרנט של הקרן למורשת הכותל המערבי על הוספת סיורי סליחות נוספים

לפני מן החומה: סיור סליחות בעקבות סיפורי ש"י עגנון ברחובות הרובע היהודי

בירושלים העתיקה על בתיה ורחובותיה קמים לתחייה סיפוריו של ש"י עגנון שהיטיב לתאר את קסמה ואת קסם אנשיה. בסיור סליחות זה נצעד בדרכי גיבוריו של עגנון דרך משכנות שאננים וימין משה, בואכה הר ציון וקבר דוד עד שנגיע לפנים מן החומה, אל תוככי הרובע היהודי והכותל המערבי. בכל מקום, כמו הותיר לנו עגנון משהו מיוחד משלו: משהו על ירושלים, משהו על סליחה ואהבה, משהו על הנפש ועוד משהו קטן, על עצמנו.

משך הסיור: כשלוש שעות. נקודת מפגש: טחנת הרוח של משכנות שאננים. נקודת סיום: הכותל המערבי.

סיור סליחות מוזיקאלי

חדש וייחודי – לצלילי פיוטי הסליחות, נצא לסיור סליחות מודרך בין סמטאות העיר העתיקה המסתיים במעמד הסליחות ברחבת הכותל המערבי.

בניגוני הסליחות העתיקים, ישנו קסם מיוחד. אנו מזמינים אתכם לסיור סליחות מודרך המלווה בנגן בין סמטאות הרובע היהודי, שיחשוף מעט מקסם זה. הסיור יעסוק בתכני הסליחות כפי שאלו באים לידי ביטוי באתריה השונים של העיר ירושלים ויסתיים בהגעה לרחבת הכותל, המלאה באומרי הסליחות בזמן זה של השנה. במהלך הסיור ניגע במושגי הסליחה, במנהגי התקופה ונחוש מעט מן האווירה המיוחדת השורה על העיר, ערב השנה החדשה. הסיור משלב בתוכו קטעי נגינה.

בין האתרים בהם נבקר במהלך הסיור: משכנות שאננים, קבר דוד, גן התקומה, סמטאות העיר העתיקה, הכותל המערבי 

בית כנסת

בית כנסת צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

סליחות בעתיקות 

את סוד קסמן של מנהרות הכותל – כולם מכירים. חוויה מרגשת של מסע בזמן בין שכבות הסלע אל עבר ההיסטוריה המפוארת של העיר ירושלים. בימי הסליחות, מקבל מסע קסום זה משמעות נוספת ומיוחדת המעצימה את חווית הביקור במקום. הסיור יפתח בשער יפו וימשיך אל עבר סמטאות העיר העתיקה ואתרי המופת של הרובע היהודי. לאחר מכן, נרד אל רחבת הכותל ונכנס לסיור באתר מנהרות הכותל. במהלך הביקור באתר, יבקרו המשתתפים באולם קדום בו יאזינו המשתתפים לקטעי נגינה הלקוחים מתוך פיוטי הסליחות שיבוצעו על ידי נגן בכלי נגינה ייחודי.

בין האתרים בהם נבקר במהלך הסיור: שער יפו, סמטאות העיר העתיקה, מנהרות הכותל, הכותל המערבי

אחר כותלנו

אחר כותלנו צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

ממעמקים קראתיך 

סיור חוויתי באזור רחבת הכותל באתרי החפירות שנחשפו בשנים האחרונות ושחלקם טרם נפתחו לקהל הרחב. 

הסיור נפתח בביקור במתחם תגליות הליבה שנתגלה מתחת לחלקה האחורי של רחבת הכותל. במקום אבני רחוב קדום מימי הבית השני, חותמות מלכותיים שנמצאו בחפירות ועוד. לאחר מכן נכנס אל מתחם החפירות החדש בתוך מנהרות הכותל, שנתגלה מתחת למסלול מנהרות הכותל הקלאסי. במקום נחשפו מקוואות מרשימים ונתגלו שרידים מתקופת הפאר של העיר ירושלים. במהלך הסיור ישולב קטע מוסיקלי אותנטי המשלב פיוטי סליחות שיכניס את המשתתפים לאווירה המיוחדת של ימים אלו. הסיור יסתיים ברחבת הכותל המערבי המלאה באומרי הסליחות. 

בין האתרים בהם נבקר במהלך הסיור: מתחם תגליות הליבה, הגשר הגדול, חללים תת קרקעיים, הכותל המערבי. 

הליבה

הליבה צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

סיורי סליחות - מן החוץ אל הפנים

סמטאותיה הציוריות של שכונת נחלאות, בתי הכנסת הרבים שבה והפסיפס האנושי המרתק של העדות והמנהגים - כל אלו, מזמנים פגישה מיוחדת עם ירושלים בתקופת הסליחות. בסיור זה נכיר את סיפוריהן של השכונות ושל הדמויות המיוחדות שפעלו בהן. נספר על אמירת הסליחות של העדות השונות ונחשף לרבדים העמוקים הקיימים בכל אחד מאיתנו. המשכו של הסיור יהיה בין בתי העיר העתיקה המקפלת אלפי שנות געגוע. את הסיור נחתום בביקור ברחבת הכותל המערבי, מושא הערגה והגעגועים של העם היהודי לאורך שנות דור.

בין האתרים בהם נבקר במהלך הסיור: סמטאות שכונת נחלאות, שער יפו,  סמטאות העיר העתיקה, הכותל המערבי.

סיור סליחות - פתח לנו שער

עם רדת הערב בחודש אלול, עוטה העיר ירושלים הילה של חסד ורחמים. אנו מזמינים אתכם להתחקות אחר הפיוטים והניגונים המיוחדים של ימי הרחמים והסליחות יחד עם אלפי אומרי הסליחות הנוהרים אל עבר הכותל המערבי – מושא הערגה והגעגועים של העם היהודי לאורך שנות דור.

מסלול הסיור:

נפתח את הסיור הלילי בשכונה הציורית משכנות שאננים, אט אט נתקרב אל העיר העתיקה ההומה אדם.

תצפית לעבר גיא בן הינום, ה'חצר האחורית' של העיר ירושלים בימי המקדש

בקבר דוד נתוודע אל דמותו של דוד מלך ישראל. משורר וסופר, לוחם ומנהיג. 

נפסע בין סמטאות האבן הקסומות של העיר העתיקה ונחשף לאווירה המיוחדת השורה במקום בימי הסליחות מתוך מפגש עם אתריה ההיסטוריים.

נסכם את סיורינו ברחבת הכותל המערבי- מושא הגעגועים והתפילות של העם היהודי במשך אלפיים שנים.

במהלך הסיור – קטע נגינה עם נגן מפיוטי הסליחות וקבלת ספרון סליחות אישי

הסיור מיועד ליחידים ולקבוצות מאורגנות

בין האתרים בהם נבקר במהלך הסיור: משכנות שאננים, תצפית לעבר גיא בן הינום, קבר דוד, סמטאות העיר העתיקה, הכותל המערבי. 


לפרטים נוספים ולהרשמה לסיורי הסליחות: 5958*

בנוסף, מעמד הסליחות המרכזי יתקיים ביום חמישי ח' בתשרי (28.9.17), בשעה 12:15 בלילה במעמד הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים.