רוצים לצאת לטייל? הבאנו לכם כמה מסלולים מומלצים

מחפשים לעשות משהו אתגרי? ארזו לעצמכם תיק, וצאו לטייל באחד מהמסלולים היפים שהבאנו כאן עבורכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/19 16:37 ז באב התשעט

רוצים לצאת לטייל? הבאנו לכם כמה מסלולים מומלצים
מסלולי טיולים, צילום: shutterstock, סטודיו כיפה

פארק המעיינות

פארק המעיינות ששוכן בעמק בית שאן החם, כולל בתוכו שלושה מעיינות שופעים ומהנים הנובעים למרגלות הגלבוע. ההגעה אל המעיינות תהיה מכביש עפולה בית שאן (כביש 71) פונים דרומה לכיוון קיבוץ אלפא (כביש 669) חולפים על פני הכביש העולה לגלבוע ופונים דרומה לגן לאומי גן השלושה, בכיכר שלפני גן השלושה פונים ימינה ומגיעים לחניה.

עמק המעיינות כולל בתוכו את עין מגדל ונחל הקיבוצים אשר נחשב לגדול מבין השלושה, הנחל זורם בתחום הפארק לאורך של כמעט 1.5 ק"מ ומימיו זורמים באמות מים לשדות העמק. המעיין השני הינו עין שוקק אשר יוצר בריכה גדולה בעלת מים צלולים, בעבר לצד המעיין הייתה בריכה אשר אגרה את מי המעיין והזרימה אותם לשתי טחנות הקמח. המעיין השלישי עין מודע, נמצא בצל חורשת אקליפטוס אשר זכתה לשיפוץ של קק"ל והקמת חניון. מי המעיין נאספים בבריכה גדולה שאורכה כ-40 מ', ועומקה מסתכם בחצי מטר. המים בכל בשלושת המעיינות צלולים מאוד וזה מאפשר את קיומן של אוכלוסיות גדולות של צמחי מים. הפארק נגיש באופן מלא לנכים, והכניסה חופשית.

גן השלושה

גן השלושהצילום: Hadas Parush/Flash 90

 

 

מבצר המערות ומצוק הארבל

בגן הלאומי ושמורת הטבע ארבל, מחכים לכם צוק סלע מול כנרת וגולן, יישוב קדום ובו שרידי בית כנסת מפואר, ושבילי טיול אל מבצר מערות המקנן בנקיקי סלע. ההקדמה לטיול תהיה ביקור בבית הכנסת העתיק, שנוסד במאה ה-4 לספירה והיה פעיל עד המאה ה-8. משם נוסעים לתחנת מצפור החרוב, הנקרא כך בזכות עץ חרוב שצומח על שפת המצוק.

והצ'ופר האמיתי? המצפור משקיף על נוף מהיפים בישראל: הכנרת, הגולן, החרמון ומזרח הגליל העליון והגליל התחתון.

שימו לב, המסלול מעגלי, ומיועד למיטיבי לכת, אורך המסלול: כ-2 ק"מ, משך המסלול: כ-3 שעות.  

מצוק הארבל

מצוק הארבלצילום: יעקב נאומי - פלאש 90

 

 

נחל השופט

נחל השופט שבצפון הארץ הוא מסלול קליל שמתאים לכל המשפחה. מגיעים אליו דרך כביש יוקנעם-מגידו (כביש מס' 66), שם תראו כיתוב "פארק רמת מנשה" ו"נחל השופט" אשר יכריזו על המקום. כשתגיעו לנחל תיהנו ממסלול אשר לצד הנחל, שדות יער אשר משרות אווירה פסטורלית ונעימה. לאורך כל המסלול עובר הנחל אשר בגדותיו צומחים עצי ערבה ושיחי פטל. קק"ל סללה את כל אורך הדרך ואף הכשירה שביל נגיש לעגלות גלגלים. המים בנחל זורמים עד ראשיתו של הקיץ.

אורך המסלול נע בין 1-2 שעות, בתחילתו של המסלול יש מקום מסודר לערוך פיקניקים, הכניסה חופשית.

נחל השופט

נחל השופטצילום: Yossi Zamir/Flash 90

 

 

מחורבת מזין ועד עינות צוקים

את הטיול מתחילים בהצצה אל חורבת מזין, מאחורי גדר המערכת. ייתכן שהמבנה שימש מספנה מבוצרת לספינותיו של המלך אלכסנדר ינאי, כשנלחם בממלכה הנבטית. מכאן עולים במעלה מזין ומגיעים לאוכף קטן, הצופה לנוף המרהיב של מצוק ההעתקים ושל חוף ים המלח. ובהמשך מגיעים למדרון תלול מאוד אך קצר, ומאחוריו שולחן סלע – מקום לשאוף אוויר, ומשם ניתן לראות היטב את חורבת מזין.

המסלול המלא דורש הקפצה ברכב (כ-5 ק"מ), אך אפשר להסתפק בעלייה לראש צוקים ובירידה באותה דרך. אפשר להשאיר מכוניות בשמורת הטבע עינות צוקים (הכניסה בתשלום), סוג המסלול: למיטיבי לכת, אורך המסלול: כ-7 ק"מ, משך המסלול: כ-4 שעות.

התלמידים בעינות צוקים


צילום: יחצ

 

 

עין עקוב (עין תואפיק)

עין עקוב הינו מעיין קטן הנובע בלב יער מבוא חמה, קק"ל שיפצה את המעיין כך שכיום המים זורמים בתעלות בנויות. לאורך המסלול משתרע נוף מדהים ממרומי מצוקי און אשר משקיף בגובה של 500 מ' מעל הכנרת. המקום מפורסם עבור גלשני הרוח אשר קופצים מטה מהצוק.

שמו של עין עקוב נגזר מפונדק דרכים קדום אשר שרידיו נמצאים קילומטר מערבה מהמקום. מעין עקוב יש אפשרות לרדת בעקבות שביל הגולן ולאחר 350 מ' נגיע לצומת דרכים, ימינה לשביל הגולן או ישר לכפר הסורי הנטוש תואפיק אל-פוקא. אורך המסלול כ-6 ק"מ , מסלול חד-כיווני . המסלול מתאים למשפחות עם ילדים מגיל 10. החניון  מאובזר בשולחנות פיקניק, משטחי לינה והינו מונגש עבור אנשים עם מוגבלויות. הכניסה חופשית.

צילום: Nati Shohat/Flash90

 

 

שביל הכורכר - גן לאומי חוף השרון

ליד הים תמיד תמצאו כורכר. חוק טבע זה נראה לנו מובן מאליו, אך הוא תקף כמעט רק בישראל. כורכר הוא סלע נדיר ומיוחד, וכמו ונוס בשעתה גם הוא עלה מקצף הים אל חופינו. איך זה קרה? כדי לדעת, להבין וליהנות מהמראות אתם מוזמנים לעקוב אחר 10 תחנות השילוט החדש בגן לאומי חוף השרון.

הגן הלאומי משתרע בין בתי שכונת ארסוף בדרום למכון וינגייט בצפון. רשות הטבע והגנים הכשירה את חלקו הדרומי של הגן הלאומי למבקרים. זהו קטע באורך כ-1.2 ק"מ וברוחב כ-300 מטרים. שטח זה מוקף בגדר והסיור בו מותר ברגל בלבד.

מגוון מסלולי הליכה מעגליים וקוויים המיועדים למשפחות, אך לא ניתן להסיע בהן עגלות. אורך המסלול: כקילומטר. משך המסלול, כשעה.

חוף השרון

חוף השרוןצילום: משה שי - פלאש 90

 

 

יער עמינדב

יער עמינדב משתרע על פני 7000 דונם ממערב ירושלים, והינו יצירה של קק"ל. ביער ניתן למצוא בין היתר את האנדרטה המפורסמת יד קנדי, חניוני דרך, אתרי עתיקות ומסלולי רכיבה. בנוסף תמצאו את שביל המעיינות אשר במסלולו תבחינו בטרסות יפות אשר מצביעות על חקלאות הררית קדומה, כחצי קילומטר משם נראות מערות קטנות אשר מתוכן יוצאות נקבות בנויות בחלקן.

מי המעיינות נאספו לשתי בריכות הבנויות משמאל לשביל, אחת מהנקבות אורכה כ-15 מ' אשר השתמרה היטב .כחצי קילומטר ממעיינות עמינדב, תיחשפו לנוף מרהיב של הרי ירושלים. תחנה נוספת ורטובה לאורך השביל תהיה עינות עוזי, שני מעיינות שנובעים זה בצד זה בשולי היער, אחד מהמעיינות נובע בכל ימות השנה ומימיו זורמים לבריכה נאה. הכניסה חופשית. 

צילום: Hadas Parush/Flash90

 

 

קשתות רחבעם בשביל הגולן

המסלול מתחיל בחורבות מזרעת קוניטרה, וממשיך על תוואי של דרך רומית קדומה. מכאן יורדים לערוץ נחל סמך שבו מזדקר פקק בזלת גדול ויפה בגובה כ-20 מטר. ממשיכים לגשר הסורי, גשר בזלת גדול ומרשים, ומאוחר יותר פוגשים במעיין הקשתות (אום אל-קנאטיר).

המים בו נובעים אל שקתות בצל קשתות אבן שנבנו ככל הנראה בתקופה הרומית. היום המקום נקרא קשתות רחבעם, על שם רחבעם זאבי ("גנדי"). שביל סלול ובצדו עצים וספסלים מוליך אל בית הכנסת הקדום של היישוב היהודי שהתקיים כאן בימי המשנה והתלמוד.

מסלול חד-כיווני, למיטיבי לכת, אורך המסלול: כ-11 ק"מ, משך המסלול: כ-5 שעות.

הגולן

הגולןצילום: Anat Hermony/Flash90

 

 

פארק הירדן

פארק הירדן מהווה מקום אידיאלי לבילוי משפחתי אשר כולל מסלולי רכיבה לאופניים, פעילויות קבוצתיות ומשפחתיות של אתגרים, טבע ומים. הפארק שוכן בבקעת בית צידה, בגדה המזרחית של הנהר, לא הרחק מהמקום שבוא הוא נשפך לכנרת. זהו פארק של טבע שמשלב אתרי עבר מרתקים ונוף מיוחד במינו.

בקיץ צובע הרדוף הנחלים את גדות הנהר בפרחים ורודים ומשוכות פטל קדוש אשר מעניקות פרי טעים. הפארק כולל מסלולים קצרים ומסומנים עבור הולכי הרגל, אתריו העיקריים של המסלול כוללים: טחנות קמח, אמות מים וגדות הירדן אשר עטורות בצמחייה ססגונית. בנוסף בפארק ישנו חניון לילה מסודר ובו משטחי לינה , אוהל בדואי גדול, חניון קרוואנים, מקלחות חמות ושירותים. 
הכניסה לפארק בתשלום.

פארק הירדן

פארק הירדןצילום: Hadas Parush/Flash90