הקסם נמצא בפרטים הקטנים - תערוכה חדשה במוזיאון ישראל

תערוכה הצילומים בהשראתו של האדריכל דוד קרויאנקר "ירושלים של פרטים", נפתחה בימים אלו במוזיאון ישראל. מבט מזווית לא מוכרת על הפסיפס המרכיב את העיר היפה בעולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/17 12:29 ג בחשון התשעח

הקסם נמצא בפרטים הקטנים - תערוכה חדשה במוזיאון ישראל
ירושלים של פרטים, צילום: מוזיאון ישראל

                 
במוזיאון ישראל נפתחה בימים אלו תערוכת הצילומים "ירושלים של פרטים". התערוכה מזמינה את המבקר בה להיחשף אל ירושלים כפי שלא ראו אותה מעולם ולוקחת את המבקר למסע אל ההיסטוריה והסיפורים מאחורי הפרטים הקטנים והמשמעות הטמונה בהם. באירוע הפתיחה אמר רובי ריבלין, נשיא המדינה: "שאו עיניים, הרימו ראש וצאו לרחובות העיר, גלו את צפונותיה, הבחינו בפרטיה האדריכליים והעשירו את החוויה הירושלמית שלכם". 

התערוכה, אותה אוצר דן הנדל, שואבת השראה ממחקרו רב השנים של האדריכל דוד קרויאנקר, איש ירושלים, שמרבית עיסוקו המקצועי כאדריכל סבב סביב העיר. התערוכה מתמקדת בהיבטים פחות מוכרים, המקבלים ביטויים פיזיים בכל רחבי העיר בצורת טקסטים החקוקים באבן, אלמנטים  השזורים בקישוטים בתוך מבנים, עבודות ברזל המאפיינות מקומות ספציפיים, סמלים הטבועים על דלתות ועוד. אלו מספרים לנו על האירועים ההיסטוריים שקרו בירושלים ויחדיו הם מתאחדים למארג הייחודי ממנה נבנתה ירושלים ושמרכיבים את יופיה כיום.

ירושלים של פרטים

ירושלים של פרטים צילום: מוזיאון ישראל

מראה העיר שכיום נראה לנו מובן מאליו, מורכב מאין ספור סימנים והשפעות החקוקים או מוטבעים במבנים ברחבי ירושלים, שיחדיו מרכיבים את הפסיפס שהוא היופי הייחודי של העיר. כיום אותם סימנים כמעט נעלמו מעינינו שהתרגלו אליהם. התערוכה מאפשרת  לגלות את ירושלים מחדש, לסייר ברחובותיה ולראות כיצד העיר הציתה את דמיונם של אנשים בעולם כולו. זהו עוד מבט  על ירושלים בשנת היובל לאיחודה.