"היתרון הירושלמי": תיאטרון עד פתח הכיתה

מוסדות החינוך בירושלים יוכלו מעתה להזמין את שחקני "אספקלריא" להופיע בבתי הספר, במסגרת פעילות חינוכית במגוון נושאים. מטרת התכנית היא ליצור תשתית וחוויה חינוכית ותרבותית מעמיקה לתלמידים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/18 15:02 כא בשבט התשעח

"היתרון הירושלמי": תיאטרון עד פתח הכיתה
תיאטרון אספקלריא, צילום: מוקי שוורץ

בשורה משמעותית למאות אלפי תלמידי מוסדות החינוך בירושלים: במסגרת שיתוף פעולה בין עיריית ירושלים לתיאטרון "אספקלריא", יוכלו מעתה מוסדות החינוך בעיר להזמין את שחקני התיאטרון להציג הצגות במוסדות הלימוד - הכוללים בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים - במסגרת התוכנית "היתרון הירושלמי".

מטרת תכנית "היתרון הירושלמי" היא יצירת תשתית וחוויה חינוכית ותרבותית מעמיקה, משמעותית ומשותפת של תלמידי העיר באמצעות חשיפה לנכסים התרבותיים שלה, ויצירת זיקה משמעותית בין התלמיד ובית הספר לבין מוסדות תרבות סביב נושא חינוכי רציף ומשמעותי. התכנית גובשה בשיתוף עם מנהל תרבות וחברה בעירייה.

במסגרת חשיבה מעמיקה שנערכה על ידי התיאטרון ושאושרה על ידי העירייה, מספר רב של הצגות התיאטרון במגוון נושאים רחב יוצעו לבתי הספר, והמוסדות יוכלו לבחור את ההצגות על פי הצרכים וההתאמה שלהם.

תיאטרון אספקלריא

תיאטרון אספקלריאצילום: מוקי שוורץ

לדוגמה, בתי הספר היסודיים יוכלו לראות את ההצגה של הנושא השנתי בחמ"ד על "הרב והרבנית גץ", חטיבות ביניים יוכלו לראות את ההצגה "בודד ברשת" על נושא רשתות חברתיות, ותיכונים יוכלו לראות את ההצגה "איזו מדינה" לרגל שנת ה-70 למדינה או את ההצגה "סוף הדרך" העוסקת בהתמודדויות ובמצוקות של בני נוער. בהצגות לוקחים חלק עשרות שחקנים, במאים, אנשי תפאורה ובמה ועוד.

מנכ"ל "תיאטרון אספקלריא", חגי לובר, אמר כי "במסגרת שיתוף הפעולה בין התיאטרון לעיריית ירושלים, אנו שמחים לבשר למאות אלפי התלמידים בבירה כי מעתה יוכלו ליהנות מהמגוון הרחב של ההצגות עליהן עמלנו רבות. זהו פרויקט ראשון מסוגו ואנו מברכים ומאחלים כי המסרים החשובים מההצגות יעברו לתלמידים".

חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק המנהלים הקהילתיים, משה ליאון, אמר: "אני שמח מאוד שלאחר מאמצים רבים הצלחנו להוביל לשילובו של תיאטרון 'אספקלריא' והצגותיו במוסדות החינוך בעיר.

"אני רואה חשיבות רבה בשילוב הצגות התאטרון במוסדות החינוך, כדי שתלמידי העיר ייספגו וייהנו מעושרה של היהדות. ברצוני לברך את העירייה על התמיכה והעידוד למהלך וכן את התאטרון על פועלו והצגותיו".