ביקורת סרט - שעה אפלה

סרט היסטורי עלילתי שמתמקד בראש ממשלת בריטניה בתקופה הקשה של מלחמת העולם השניה ועוסק בימים הקריטיים של חודש מאי 1940. דרמה היסטורית מעניינת וסוחפת!

חדשות כיפה ציפי קלר 26/02/18 10:55 יא באדר התשעח

ביקורת סרט - שעה אפלה
שעה אפלה, צילום: טריילר

סרט היסטורי עלילתי שמתמקד בראש ממשלת בריטניה בתקופה הקשה של מלחמת העולם השניה ועוסק בימים הקריטיים של חודש מאי 1940. ימים לאחר שהפך לראש ממשלת בריטניה, וינסטון צ'רצ'יל חייב להתמודד עם האתגר הקשה ביותר: האם לחתום על הסכם שלום עם גרמניה הנאצית או להישאר נאמן לערכי בריטניה ולהילחם על חירותה. ככל שהכוחות הנאציים מתעצמים ומשתלטים על מערב אירופה, איום הפלישה לממלכה קרוב מתמיד. אל מול הציבור הבריטי שאינו ערוך לפלישה, מלך ספקן, ומפלגתו של צ'רצ'יל היוצאת כנגדו - צ'רצ'יל חייב להתמודד אל מול השעה האפלה בחייו ,לכנס את העם ולשנות את פני ההיסטוריה.

תיעוד היסטורי מתחיל את הסרט ויוצר אשליה של סרט תיעודי המתמקד בדמויות שעשו את ההיסטוריה בממלכה המאוחדת ברגעים הקשים של קבלת החלטות הרות גורל. לוח השנה מתחלף בכל יום נוסף שעובר , אלמנט שמתחזק את התחושה התיעודית לאורך כל הסרט בשילוב צילומים אותנטיים מאותה תקופה.  הסרט מרתק בעיקר בגלל המשחק הסוחף של השחקן המגלם את צ'רציל בצורה מעוררת פליאה. כל שאר הדמויות עוזרות בהצגה משכנעת של האירועים בבריטניה באותה תקופה בצורה  מעמיקה. שילוב הנאומים המפורסמים מציג אומה פטריוטית המחזקת ומתחזקת מראש ממשלתה. הוויכוח בין צרצ'יל ומתנגדיו מבית אקטואלי עד היום והטיעונים של כל צד רלוונטיים לחיינו גם היום. "לא מנהלים מסע ומתן עם נמר כאשר אתה נמצא בין מלתעותיו" עונה צ'רציל בחמת זעם למתנגדיו שרוצים שוב ושוב לחתום הסכם שלום עם גרמניה למרות כל המרמה והפרת הסכמים קודמים.

מורכבות אישיותו של צרצ'יל מוצגת מהקדימונים בתחילת הסרט ולאורך כל האירועים המדיניים והצבאיים בהם עוסק הסרט. אשתו ומזכירתו הן דמויות המאפשרות חשיפת מורכבות זו בצורה משכנעת ומוסיפות מעט נקודות מבט נשיות על עולם מלחמתי וגברי.

זהו סרט שני שעוסק בנושא זה בתקופה האחרונה. הסרט צ'רציל חיוור ורדוד לעומת סרט זה, אך החזרה לדמותו של צרציל בבריטניה של היום מעידה על געגוע למנהיגות חזקה ופטריוטית כיום בבריטניה.  

דרמה היסטורית מעניינת וסוחפת!

 

במאי: גו' רייט  114 ד'. בריטניה  2017

 

צפייה מהנה!

 

 

לא לאלימות – 


צניעות – 


התנהגות ושפה – 


ערכים –  


שווה צפייה -

 

איכות קולנועית –


 

 

 ציפי קלר - מנהלת הספריות ומרצה לתקשורת ולחינוך במכללה האקדמית הרצוג.