"באתי להתמודד ב'מאסטר שף' - מה זה משנה מה יש לי על הראש?"

חווה משולם, עד לסוף השבוע האחרון מתמודדת במאסטר שף, היא גם דתיה מאמינה. האם השופטים התייחסו אליה כעוף מוזר? איך נערכו בהפקה לבישולים כשרים ולמה היא מכינה 10 קילו קוסקוס?

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 11/12/17 09:29 כג בכסלו התשעח

"באתי להתמודד ב'מאסטר שף' - מה זה משנה מה יש לי על הראש?"
חוה משולם, מאסטר שף, צילום: צילום מסך

"ראיתי בתוכנית את השיקוף של הקב"ה עלינו. הרגשתי את זה מבפנים. במאסטר שף, כל הזמן שומעים אותך ובוחנים אותך, טועמים ושופטים. כשאת עושה מנה את רוצה שתהיה מוקפדת ויפה. ככה התייחסתי לזה. זה המחיש לי את האלוקות: מתייחסים אלייך נורא יפה, מגישים לך הכל, אבל מצד שני שופטים אותך. ה' נותן לנו דברים טובים, מפרנס אותנו, נותן לנו בריאות, ילדים טובים שמצליחים בלימודים, אבל מצד שני פתאום מקבלים דו"ח. הקב"ה הוא טוב אבל לפעמים אנחנו לא יודעים להעריך. ככה זה החיים. בתוכנית נותנים הרגשה מאוד כיפית, אבל שופטים. אם יש דברים לא טובים, אומרים לך".

כך מספרת חווה משולם, מי שהיתה עד לאחרונה מתמודדת בתוכנית 'מאסטר שף' של קשת 12, על החוויה של להישפט על ידי ארבעת השופטים המרשימים של התוכנית.

האודישן של חווה:

https://www.facebook.com/www.kipa.co.il/videos/1918964241477149/

חווה, בת 32 מרחובות, היא אם לתאומים בני 6, ומאפרת ומסרקת כלות במקצועה. כשהגיעה לאודישן חבושה בפאה, סיפרה מיד לשופטים שיש לה בית כנסת בבית.

איך מתמודדים על הסט עם זה שאת דתיה?

"השנה התוכנית היתה כשרה וכל המוצרים במזווה כשרים. הסבירו לנו את זה כבר בסדנה המקדימה. אני חושבת שמיכל אנסקי עברה לאכול כשר. בשלבים הראשונים המתמודדים מביאים את האוכל מהבית אז לא הייתה בעיה. כשהגענו לאולפן הסבירו לנו שכל התוכנית כשרה, ויש מוצר יחיד שאינו כשר וסגור בבקבוק ופשוט לא השתמשתי בו. התנור חדש וככה גם הכלים. היינו 3-4 דתיים ושאלנו את ההפקה את כל השאלות ההלכתיות, גם היה איתי מתמודד שמאוד סמכתי על הידע ההלכתי שלו ונתנו לו לדבר עם הרב של ההשגחה של הרבנות. ההפקה מאוד כיבדו ונתנו מענה". 

את מספרת על פתיחות מאוד גדולה של ההפקה

"הסתכלו עלינו תמיד בעין טובה, כיבדו אותנו. התייחסות מופלאה, מתייחסים באהבה ועידוד".

ומה עם השופטים, התייחסו אלייך כעוף מוזר?

"זה תלוי בגישה של האדם עצמו. בסוף כולנו אחים, כולנו בנים של אברהם אבינו וכולנו יהודים, אם שמים את הפוליטיקה בצד ולא משחקים על זה. באתי להתמודד במאסטר שף - מה זה משנה מה יש לי על הראש? זה אפילו לא היה בשיח. הם אפילו קצת התלהבו. מאוד הרימו אותי ולא המעיטו בערכי".

אז מה הסיפור עם בית כנסת בתוך הבית?

"אני גרה אצל חמותי בבית פרטי גדול. לנו יש יחידה משלנו, ובאמצע יש בית כנסת. הבית שאנחנו גרים בו הוא בעצם הבית של סבא יוסף שנפטר בגיל 100 לפני 10 שנים, אבא של חמי. התימנים הגיעו לטבריה וגירשו אותם משם ואז הם הגיעו לרחובות. לכן הכיכר פה עשויה מאבני טבריה. סבא הגיע לרחובות, לשכונת מרמורק, ואנחנו קיבלנו את הבית במתנה. כשאני התחתנתי, סבא עוד היה בחיים. כשנפטר, הוקם בי"כ על שמו בחדר שלו. הוא היה אדם מיוחד מאוד, אין אנשים כאלה כבר. איש עבודה, עקבי, הכל קורה כל יום באותה שעה". 

לשאלה האם מדובר בבית כנסת שבו מתפללים בנוסח תימני, עונה חווה: "סבא ניהל אורח חיים תימני, תפילות בתימנית וכו'. אנחנו, הדור הצעיר, כולנו צברים בסוף, כולנו נולדנו בישראל. אז התפילות הן נוסח ספרדי ירושלמי. יש לנו קהל צעיר, חב"דניק שמגיע ונותן שיעורים, כיפות סרוגות. לא מקוטלג בכלל".

חוה והשופט חיים כהן

חווה והשופט חיים כהן צילום: צילום מסך

ואם שאלתם את עצמכם מה הקשר בין בית הכנסת לבישולים, נראה שהקשר הדוק ביותר: "אני, יש לי חולשה להכין לבשל ולאפות. כל יום יש משהו אחר: אזכרות, סעודות, חגים, שמחת תורה, סעודת פורים, הדלקת נרות חנוכה. אני לא יכולה להתעלם מזה. אם יש עכשיו סעודת פורים, אני לא אשן בלילה. אני מכינה 10 קילו קוסקוס, עופות בתנור, סירי בשר, הפרשת חלה. זה גם בית כזה. חמותי טיפלה בסבא מאז שהתאלמן בגיל 60, כך שהיא טיפלה בו כמעט 40 שנה. בניגוד לתימנים שמתחתנים שוב הוא לא התחתן. ב"ה יש לו 8 ילדים, אז כל הזמן הם היו באים לבקר את סבא עם הנכדים. זה בית כזה שמארח, בשגרה הדלת פה פתוחה. עכשיו יש את י"ט כסלו של חב"ד - אז יש שני סירי בשר על הגז ובערב תהיה ארוחה".

חווה עברה את שלב האודישנים הראשון וכמעט עברה גם את שלב סינון הבנות, אך ברגע האחרון הוחלט שלא תמשיך הלאה.

איך זה מרגיש לעבור שלב?

"מאוד כיף. זה משהו שתמיד רציתי, זה חלום מאוד גדול שלי. קשה לי להסביר למה באתי דווקא למאסטר שף. אפשר להעביר דרך התקשורת מסר, ואת הצד היפה של היהדות. בתקשורת היהדות לא נראית משהו, וחבל, כי אנחנו עם אחד. אני כותבת מדור אוכל קבוע בעיתון הדתי של רחובות בשביל הכיף שלי. זו האהבה שלי, זה מרגיע אותי. אני אוהבת ליצור וגם אוכל זה סוג של אמנות בשבילי. אולי היית רוצה שיהיה לי תוכנית של אוכל וחברים, משהו מיוחד שעוד לא היה. להשתתף במאסטר שף מבחינתי זו הצלחה".

איך הילדים והמשפחה קיבלו את ההשתתפות בתוכנית?

הילדים שלי מאוד תומכים ומבינים, הם אפילו קמו בארבע בבוקר לבוא איתי לאודישנים. בכלל, כל המשפחה תומכת. חמי בהתחלה לא התלהב אבל אחר כך אמר שאני יכולה לעשות קידוש ה' בהשתתפות שלי. בואי נאמר שהוא כן רואה את התוכנית…"

ולסיכום?

"חשוב לי שאנשים יהנו ויקבלו הכל ברוח טובה. זה בסך הכל משחק, זה כמו החיים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן