סגור

תכלת

בס"ד

לכבוד הרב

קראתי לגבי תכלת שהסיבה שדווקא תכלת זה כי "תכלת מזכיר את הים -וים מזכיר את השמיים- והשמיים מזכירים אבן ספיר ואבן ספיר מזכירה את כסא הכבוד"

האם לא היה עדיף לשאת אבן ספיר שמזכירה באופן ישיר את כסא הכבוד במקום התכלת בצורה עקיפה כל כך? (או שמא עדיף ככה כי זה בעייתי בצורה ישירה?)והאם כדי באופן כללי לשאת על הגוף (כצמיד או על שרשרת)אבן ספיר? ואם אני לא לובש תכלת האם זה יכול לשמש לי כתחליף שמסמל עבורי את כסא הכבוד במקום התכלת(ואולי אפילו בדיעבד)?

תודה מראש

גלעד

תוכן התשובה:

בס"ד

צריך לדעת שהמדרשים לא נכתבו בצורה פשטנית ולנו אסור ללמוד אותם בצורה כזו. כל מדרש טמון בו יש רחב שאין לו סוף.
כדי ללמוד ולהבין מדרשים יש להקדים וללמוד דברים בסיסיים יותר.
למשל, לפני הגישה למדרש זה יש צורך להבין מה משמעות "ספיר" "ים" "שמיים" ובוודאי "כסא הכבוד".
למשל, תכלת מציינת את התכלית והסיום של כל פעולה. מגמת המדרשת הייתה אולי לחנך אותנו להסתכל כבר בתחילת הפעולה על סופה.

התשובה התקבלה מהרב שלמה בן אליהו,
כו בניסן התשסח
,
01 במאי, 2008
לקריאה נוספת
07.12.2008

1. ראוי להזכיר בהקשר זה... ()

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

בדיקת קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

סמנכ"ל משרד הבריאות: "לא איבדנו שליטה על המגפה. נדרשת אחריות אישית"

קרא עוד