תכלית החיים

שלום כבוד הרב!

בזמן האחרון מעסיקה אותי השאלה- מהי תכלית החיים?

ניסיתי לחפש במאגר שו״ת שלכם שאלה זהה אך ראיתי שהתשובות שענו טיפה מתחמקות וסוטות אל הנושא של תכלית בני האדם או היצורים החיים.

ממש עניין אותי אם יש איזשהו פסוק או דעה לתכלית העולם עצמו.. הרי ה׳ היה נצח לפנינו- למה פתאום להחליט ליצור עולם?

הרי לקב״ה אין רגשות- לא משעמם לו, הוא לא אנושי- הוא אלוהי.

הוא לא צריך אותנו בשבילל סיפוק, הוא יכול להיות קיים גם בלעדינו.

הוא יכול להיות עוד נצח אחרינו.. אם כך, לשם מה הוא ברא את העולם?

בשביל שיכירו בו? בשביל שיעריכו אותו- שיאמינו בו ויעבדו אותו?

אני מאמינה בה׳ ואני מתביישת בעצמי ממחשבות הכפירה האלה, אבל אני לא יכולה שלא להפסיק לחשוב על זה.

כי אם נחשוב על זה כך- כאשר אין תכלית לעולם שאנו חיים בו, אז כל התכלית שלנו בתור בני אדם מבוטלת..

אם עוד נצח ה׳ יחליט ״לפוצץ הכל״, להחזיר את הכל למצב שזה היה לפני הבריאה- מה יהא עלינו? אנחנו פשוט נהיה כלא היו?

מה יעזור אם אני אתנדב, אחיה את החיים כאילו כל יום זה היום האחרון שלי, אלך בדרך ארץ- אם גם ככה הכל ייעלם.. מבין מה שאני אומרת?

בלי תכלית ליצירת העולם כל שאר המשמעויות העמוקות די מתבטלות..

תודה רבה שטרחת לקרוא את כל זה!

יום נעים(:

תוכן התשובה:

בס"ד

שלום רב,

אין סיבה להתבייש.

שאלות אינן כפירה. שאלות מבטאות רצון ללמוד, להבין ולדעת.

בלי שאלות לעולם לא נתקדם.

כפירה היא כשאין שאלות. כאשר אין נכונות להקשיב ולקבל תשובות.

בליל הסדר, בין ארבעת הבנים יש אחד חכם ואחד רשע. ההבדל בין הבן החכם והרשע הוא בדיוק בכך: הבן החכם אומר לכאורה דברי 'כפירה': 'מה העדות והחוקים והמשפטים אשר ציווה ד' אלוקינו אתכם'.

דבריו לא שונים בהרבה מהבן הרשע שאומר: 'מה העבודה הזאת לכם'.

ההבדל מתברר כאשר מעיינים בפסוק השלם.

הפסוק שמתאר את הבן החכם הוא: "כי ישאלך בנך מחר לאמר מה העדת והחקים והמשפטים אשר צוה ד' אלהינו אתכם"? (דברים ו; כ) הבן החכם שואל: "כי ישאלך", לכן דבריו מתקבלים באהבה.

הפסוק שמתאר את הבן הרשע הוא: "והיה כי יאמרו אליכם בניכם מה העבודה הזאת לכם" (שמות יב, כו) הבן הרשע אומר: "כי יאמרו", הוא קובע עמדה, לא שואל שאלה, לכן הוא נקרא רשע.

כאשר את שואלת את פועלת נכון מאוד. כאשר את מוכנה להקשיב לתשובה, אין בדברייך שמץ של כפירה אלא אדרבא, רצון להבין ולהעמיק.

תבורכי!!!!

לשאלתך: "לשם מה ה' ברא את העולם?"

הנושא נדון אצל חכמים רבים.

רמח"ל בספרו 'דרך ד'' מנסח תשובה קצרה ועמוקה: "התכלית בבריאה היה להטיב מטובו יתברך לזולתו".

ממליץ לך לעיין בספר דרך ד', פרק ב

קישור להלן: https://he.wikisource.org/wiki/%D7%93%D7%A8%D7%9A_%D7%94%27_%D7%97%D7%9C%D7%A7_%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F_%D7%91

התשובה התקבלה מהרב גלעד שטראוס, ר"מ באולפנת כפר פינס
ח בסיון התשעט
,
11 ביוני, 2019
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

קלפי בחירות לכנסת צילום:  David Cohen/Flash90

כשכולם לומדים בגן אחד מספיקה רק גננת

קרא עוד