תורת המידות

שלום,

לאחרונה בלימודמסילת ישרים למדתי ששגדולי ישראל שהגיעו למדרגות הגבוהות עשו כל מעשיהם לשם שמים ועוד שכל מה שעשו עשו מאהבה ועבודת ה' היא הדבר היחד שעיניינה אותם השאלה שלי הרי ם עשו זה מתוך אהבה והבנה שזה טבעם הפנימי אין בזה משום לשם שמיים גמור הרי עשו זה כי נמשכו אל עבודת ה' איך מסתדרת סתרה זו?

תוכן התשובה:


שלום וברכה

שאלה זו היא אחת השאלות המסובכות שיש בהגדרת המושג "לשמה".
שהרי לאור שאלתך לכאורה אין כזה דבר "לשמה", שכן גם ההכרעה לעשות את הדברים האמיתיים כי רוצים לעשות את הדברים האמיתיים – היא "שלא לשמה", שכן עושים את הדברים האמיתיים בגלל שממש רוצים לעשות אותם, ואם כן לכאורה פשוט עושים את מה שרוצים ולא עובדים את הקב"ה ?!
אלא שלמעשה הדבר אינו נכון כלל ועיקר. עצם העובדה שזה מה שהם רוצים, ועצם העובדה שהם נותנים לטבעם הפנימי להתבטא, ועצם העובדה שגם להם יש ניסיונות והתמודדויות (שהלוא אפילו לאברהם אבינו היו ניסיונות קשים) היא העושה את הדברים אמיתים ובעלי מדרגות גבוהות, ואותם יש לראות ככאלה.

כל טוב

התשובה התקבלה מהרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר אורות שאול
כט בתמוז התשסט
,
21 ביולי, 2009
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

התניהו לליברמן: "תן לי תשובה ברורה" צילום: דוברות ראש הממשלה

נתניהו לליברמן: "אתה באמת מוכן להקים ממשלה שנשענת על אחמד טיבי?"

קרא עוד