סגור

''שהחיינו'' על תפילין

ב'ה

שלום כבודו.

אציין ששאלתי שאלה דומה ונעניתי(ר' מ.צוקרמן)

לגבי בר מצוה שאין לברך כיוון שהנער הניחן כבר ימים/שבועות לפני הכנסו למצוות וכבר אינן חדשות! וכאן אני מדגיש "מבוגר" פתחתי בזה שייחליט הרב אם זו אותה שאלה והיא בכלל האיסור שאלה זהה.. תודה

האם מברכין שהחיינו על תפילין חדשות ומהודרות שנקנו בגיל מבוגר? ואם לא -בגלל שנעשו ע'י הרג ב'ח מה שונה מצוה זו מתקיעת שופר ומקרא מגילה?

סליחה על ההטרדה- אבל העניין לא ברור לי

תודה מראש

אהרן מונסה

ירושלים

תוכן התשובה:

1. לגבי ברכה על דבר שמקיימים בו מצווה נחלקו הפוסקים אם אין מברכים, כי מצוות לא נתנו להנות מהם (שיטת מג"א) או שמברכים, כי מברך על השמחה שבקניה ולא על השימוש (ח"א).
2. המשנה ברורה פוסק שלכן מי שלא מברך על קנין חפץ שמקיימים בו מצווה - טוב עושה. וגם מי שמברך על אותו חפץ - אין מוחין בידו.
3. בעניין הרג בע"ח. כותב הרמ"א (או"ח רכג, הל' ו)על המנהג לומר למי שלובש בגד חדש "תבלה ותתחדש" ועל זה כותב שיש שנהגו לא לברך כן על דבר העשוי מעורות בע"ח, שהרי אם הבגד יתבלה ויצטרך לחדש אותו יצטרכו להרוג עוד בהמה, והרי רחמיו על כל מעשיו.
4. מסיים הרמ"א "והנה הטעם חלוש מאוד, ואינו נראה. מכל מקום רבים מקפידים על זה שלא לאומרו".
5. זה לא קשור לתקיעת שופר או קריאת מגילה שם איננו מברכים את התוקע או את הקורא במגילה שהשופר או המגילה יתבלו ויחדשו אותו בשופר או מגילה אחרים.

התשובה התקבלה מהרב מוטי דשא, ראש הגרעין התורני בכפ"ס
יח בחשון התשסט
,
16 בנובמבר, 2008
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר