שבעה

לכבוד הרב שלום, אודה על תשובתך המהירה בנושא שבנפשנו ממש:

אם הנפטר ואשתו התגוררו ביישוב מסויים בארץ, ואחותו באחר, האם מותר שהאחות תשב שבעה בביתה-היא, או שמא חובה לשבת בבית הנפטר?

הרקע לשאלה הוא עוולה בלתי-הפיכה, בלתי נסלחת וקשה מנשוא שגרמה אחות הנפטר לאשתו, שבעקבותיה נוצר ביניהם נתק בן שנים אחדות. ישיבתה של אותה אחות בבית הנפטר עלולה לגרום לאלמנתו ייסורים נוראים, בנוסף על אבלה הכבד.

תוכן התשובה:

לשואלת שלום רב.
מכתבך גורם לי עצב רב. אם אפילו במצב הקשה הזה של אבל על אדם שהיה יקר לשתיהן הכעס הוא כל כך עד שעצם המפגש גורם ייסורים רבים, זה עצוב שבעתיים. ואולי זה הזמן לנסות להתפייס ולהתאחד סביב האבל המשותף? אולי יש מקום לחשוב מה היה הנפטר רוצה יותר מכל?
אלו מחשבות שעלו בי למקרא השאלה. אבל לגופו של עניין אין חיוב לשבת שבעה דווקא במקום שגר הנפטר. וכן אין חיוב לשבת שבעה דווקא ביחד. בד"כ משתדלים לעשות כך כדי להתחזק ולשאוב כח זה מזה, אבל אין בכך חובה. ואם זה גורם לסכסוכים יכול כל אחד לשבת בביתו.
בברכה
אפי קיציס

התשובה התקבלה מהרב אפי קיציס, ר"מ בישיבה התיכונית בר"ג
כו באייר התשסז
,
14 במאי, 2007
לקריאה נוספת
15.05.2007

1. תודה לכבוד הרב על התשובה (נב)

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

 צילום: צילום מסך

בניגוד להנחיות: נתניהו הצטלם עם בנו אבנר בליל הסדר

קרא עוד