שבוייה יפת תואר -2

בס"ד

כבוד הרב, תודה על תשובתך לשאלתי הקודמת בנושא, אך התשובה עוררה בי שאלה נוספת.

אתה אומר, שכיום הלכות שבויה יפת תואר לא רלוונטיות, אך רציתי לדעת, האם גבר ישראלי, חייל הנלחם בשטחים או במקום אחר, מותר לו לאנוס בכוח אישה שבוייה?

אתה עונה לי, שכיום לא רוצה גבר יהודי באישה ערביה, אך זה לא כ"כ עונה על שאלתי. ומה אם רוצה? האם מותר לאנוס? ואם מדובר במלחמה שלא כנגד ערבים, לדוגמא חייל יהודי בצבא ארה"ב הנלחם באפריקה או בבוסניה, או בזמנו בויטנאם- האם מותר להם לאנוס שבויה? ברמת ההלכה ולא ברמת המעשה, שכיום לא חושק גבר יהודי וו'.....

בתודה מראש, קרן

תוכן התשובה:

בס"ד

מה שכתבתי על כך "שכיום לא רוצה גבר יהודי באישה ערביה" זו הערת אגב. העיקר שזה לא קובע היום את גורל המלחמה ולכן זה לא רלוונטי.

לא אני ולא אף אחד - לא נוכל לבטל אות אחת מהתורה ובודאי לא הלכה ברורה. ומי שינסה - לא יצליח.

ולכן אע"פ שאת ההלכה הזאת אין צורך לקיים בימינו כיון שזו מצוה שנאמרה רק בדיעבד ולא לכתחילה. "מוטב יאכלו בשר תמותות שחוטות ולא יאכלו בשר תמותות נבלות" אם כן אין חובה ואין מצוה להשתדל בעבור זה!!!

אבל העיקרונות המוסרים שעומדים מאחרי זה - בהחלט רלוונטים גם לימינו.
אל תציב בפני הלוחם "אתגרים רוחנים" בעת הלחימה. אתגרים שעלולים להחליש אותו ואת עם ישראל. את "סדרת החינוך" תעשה לפני המלחמה ואחריה - לא באמצע המלחמה.


בהצלחה

התשובה התקבלה מהרב שמואל אליהו,
כה בכסלו התשסג
,
30 בנובמבר, 2002
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר