רמי לוי גוש עציון

לרב שלום.

כמו שהרב בטח יודע, פתחו רמי לוי בצומת הגוש (הגיע הזמן..)

הבעיה היא שקונים שם גם ערבים! חוץ מזה שהערבים האלה מלכלכים את הסופר עם הפנים שלהם הם גם יתחילו עם היהודיות שם!

מותר לקנות שם? צריך להחרים?

איך גורמים לגויים האלה להתרחק מהחנויות שלנו??

תוכן התשובה:

שלום

אתה יכול לפנות לארכיון ביד ושם, ולמצוא שם כתבים של הימלר וגבלס, עם כינויים דומים למה שכינית את הערבים, עלינו.
אני מזועזע מכך שאתה כותב שהם ´מלכלכים´ את המקום. כיצד ניתן לומר כזה דבר על בריות ד´? אין זה אלא שלאומיותך נעשתה לך רועץ, והפכה ללאומנות ולשנאת הבריות, כדברי מרן הרב קוק באורות, זרעונים, פרק ז. עיין שם לטובת יראת השמיים שלך.

לגבי הבעיה של נישואי תערובת- בדיוק עבור זה חוקקו לנו חז"ל הלכות של תורה שבעל פה בשו"ע ונושאי כליו. לא כתוב בשום מקום שיש בעיה לקנות במכולת שיש בה גויים, וכך נהגו תמיד מאז ימי הגמ´ ועד היום.
צריך להקפיד על יין נסך, על פת עכו"ם, על איסור השתתפות בשמחות, כהלכה. אך להוסיף מליבך איסורים, זה אסור. אינך סגנו של אלוקים.

כמובן אם תתעורר בעיה אמיתית של קרבה, הבעלים צריכים לטפל בה כראוי בכמה מישורים ללא דיחוי. אך הפתרון של סופר שאין בו כניסה לערבים ולבעלי חיים אינו פתרון יהודי ולא אנושי, וכאמור הוא יותר ממזכיר שלטים בברלין בפתח מסעדות לפני כמה עשרות שנים.
לא זו אף זו- כיבוש הארץ אינו רק בכיבוש בכח הזרוע. זהו שלטון צבאי ולא כיבוש אליו התכוונה התורה. כיבוש אמיתי משמעותו החלת התרבות והחוק הישראלים. לפיכך כשערבי בגוש קונה בסופר ישראלי, זהו חיזוק ירושתנו את הארץ. הוא קונה אצלינו ולא להיפך. אנו בעלי הארץ. אם תיצור הפרדה- תיצור הכרה בכך שיש שתי רשויות כלכליות שם. אם תשדר ממלכתיות- המקום של כלל ישראל.
לפיכך אין צורך להרחיק אותם מהסופר, וודאי לא לכנות אותם בכינויי גנאי נוראיים.
וודאי לא להחרים.

סוגיה אחרת היא העדפת העסקת יהודים על פני אחרים, וזה ברור שיש לנהוג כך ולעודד תעסוקה לעם ישראל, כאמור בתורה וכמבואר בספרי, וכנפסק ברמב"ם.

תחזור בתשובה על שנאת הבריות וקלקול הלשון.

כל טוב

התשובה התקבלה מהרב ברוך אפרתי, רב קהילה באפרת ויו"ר רבני 'דרך אמונה'
ב באב התשע
,
13 ביולי, 2010
לקריאה נוספת
13.07.2010

1. שאלה מזעזעת ונוראית כזאת (פלונית)

דווח על תגובה לא ראויה
13.07.2010

2. מה עם הבטחון? (חנן, אלו"ש)

איך להתמודד עם זה זאת שאלה גם כן
תגובת הרב
עבור בטחון, יש מערכת בטחון. כך מתנהלת מדינה, ואם הגוש חלק ממנה (והוא כמובן חלק), אזי המשטרה אחראית לכך, וזה לא שיקול אזרחי כלכלי. כאמור, כיבוש א"י אינו רק צבאי אלא מהותי, וירשתם אותה-וישבתם בה.

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

3. תשובה לעניין (גושניק)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

4. למה אסור לכנות ככה גויים שנלחמים נגד עם ישראל? (השואל)

מה הבעיה בזה? רוצה להבין
תגובת הרב
גם במלחמה, יש כללי דיבור וכתיבה, אנחנו עם סגולה, האם כינויים כאלה ראויים בפינו? גם מי שנהרג בבית דין, מכבדים את מיתתו, והיותו רשע אינו מתיר את פריצת כל הסכרים. בנוסף, המלחמה אינה עם האשה הערביה שבאה לקנות בצל אלא עם הישות הלאומית שהם מנסים ליצור. כדי שיהיה לך את העוז המוסרי והתורני ללחום בגויים הבאים לנשל אותנו מארץ ישראל, צריך נקיון כפיים ויושר של דרך ארץ, פן יראה בנו ערוות דבר ושב ד´ מאחרינו חלילה.

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

5. ואם חלילה יהיה פיגוע (מאיר ו.)

האם כבוד הרב יחזור בו ? האם יבין את השאלה באור אחר? האם כבוד הרב מבין על רקע מה נישאלה השאלה? האם כבוד הרב עמד אי פעם בצומת הגוש ושמע על מספר הפיגועים במקום?

אני במקום כבוד הרב למרות שאני אדם פשוט ,אחד העם, היתי מנסח תשובה נינוחה יותר.
תגובת הרב
עמדתי בצומת הגוש פעמים רבות, זה לא העניין. כאמור, במדינה תחום הבטחון שייך למערכת הבטחון. יהודה ושומרון אינם המזרח הפרוע אלא חלק ממערכת ממלכתית של חוק וסדר. מערכת הבטחון ממליצה על שומר, וכך יש לנהוג. אם ימליצו אחרת ודאי יש להשמע להם. אם יהיה פיגוע, מערכת הבטחון תצטרך לעשות חשבון נפש, ולא האזרחים הנוהגים על פי הוראותיה. לגבי חריפות התשובה- כשיש מרידה נגד המוסר האלוקי במחננו, יש תגובה נחרצת. השאלה לא עסקה בנושא שולי אלא בשורש האופי של הציבור האמוני מיישב הארץ.

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

6. סוף סוף תשובה לבלגן שהיה עם רמי לוי שם (גדעון כפר עציון)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

7. עכשיו יאכלו אותך הרב אפרתי! העזת להגן על נשים (אלמוני/ת)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

8. אני מסכים עם השואל (מסכים )

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

9. מי יאכל את מי? (מלח ופלפל)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

10. הרב של אלו (גושניק)

כך פורסם בכתבה באתר של ערוץ שבע, הרב ברוך אפרתי - אתה צודק לגבי לשון השאלה, אך יש לברר קודם כל אצל המרא דאתרה מה המצב. מספיק כבר עם התשובות מהבטן דרך האינטרנט או הסמס.
תגובת הרב
כיוון שגם קהילתי קונה שם- הסוגיה נידונה גם על ידי. לשאלתך- אתה מדבר על עניין אחר לגמרי- העסקה מעורבת. השאלה והתשובה כאן עוסקות בשפה כלפי גויי הארץ, והתבוללות בקניה משותפת, לא בהעסקה משותפת שאכן היא בעייתית יותר, ואני מבין את הרבנים שמחו על כך לאור הבעיות שעלו. אעשה מאמץ להפסיק לענות מהבטן, יישר כח על השפה הראויה והמכובדת.

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

11. ענין הממלכתיות נכון מאד (מהגוש)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

12. מצאתי לי רב (עדינה מ.)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

13. זלזול בת (בנישים במיל´)

לא מתאים לכתוב לרב שלא יענה מהבטן. חצוף. במיוחד לא לרב שטורח לענות לך בטעם ובאורך.
תגובת הרב
נמחל ונסלח כבר. לפעמים בלהט הדיון מדברים קצת בצורה לא מתאימה. כולנו נשתפר בזה בע"ה.

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

14. כל הכבוד לרב! (דן)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

15. הרב פרל פרסם נגד (מתגוררת באפרת)

הרב אתה לא מסכים איתו?
תגובת הרב
כאמור, הוא ואחרים התיחסו לנושא אחר לגמרי, שאני אכן מסכים איתו- נושא העסקה מעורבת, שגורמת בפועל לקרבה זוגית בעייתית. כאן דובר על שפה כלפי גויים שקונים בסופר, וכן דובר על כך שאין בעיה שיקנו שם גם ערבים. למנוע מערבי לקנות רק בשל מוצאו- זו גזענות. אך למנוע מערבי לעבוד בצמוד עם יהודיה, כשקרו מקרים בעיתיים שם כבר, זו טענה עניינית, הצריכה עיון כיצד לפתור אותה בהוגנות וביראת שמיים, ולשם כך זכינו שיש רבנות אזורית בגוש עציון.

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

16. יישר כח (איש)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

17. עובדים וקונים ערבים מתחילים עם יהודיות (תוהה)

אלה הנתונים העגומים.
העסקת ערבים או קנייתם בחנויות יוצרת מציאות עגומה של התבוללות ואף יותר מכך, וזה קורה למשפחות הכי טובות. האם אין מקום למנוע מהם את העבודה או את הקנייה?
נוסף לכך, הערבים הפלסטינאים (ואולי גם הישראלים) חיים במצב מלחמה מוצהרת מולנו. האם נכון לא לאפשר להם תעסוקה או קניה בעסקים יהודיים, מה גם שחלקם מסכנים אותנו בדיווחי מודיעין לאויבינו החיצוניים והפנימיים.
תגובת הרב
א. צריך לחנך את בנותינו לעצמאות ולביקורת סביבתית. אחרת נפריד גם בין גברים לנשים, שמא יפלו גם בזה. בד בבד, אם יש בעיה כזו צריך לטפל בה כראוי. ב. דוקא כדי להכריע שיהודה ושומרון ישראליים, עדיף שיקנו אצלינו ולא להיפך.

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

18. מה זאת אומרת בעיה של העסקה מעורבת? (יהודי גאה)

אם כך לא נאפשר לערביםלעבוד בבתי חולים, לא נאפשר להם לעבוד בבנקים, אסור יהיה לערבים להסתובב בקניוןובפרקים( ציבוריים.(הם מתחילים שם עם בחורות) בקיצור נכניס אותם לגיטאות. האם זהו המסר שאנו מעוניינים שיצא מהגוש???
מלבד זאת יישר כח על התשובה החד משמעית
תגובת הרב
אתה צודק מאד, יישר כח. רק במקרים מאד יוצאי דופן צריך להפסיק עבודה מעורבת. הבעיה היא שבמקרה הזה היו כמה תקדימים שמלמדים שכאן ישנה בעיה ספציפית, כנראה בגלל אופי העבודה והעובדים והתקדים של עבודה מעורבת באיזור, וכן בשל חוסר גיבוש כללי עבודה נוקשים. זהו אכן מפלט אחרון למנוע העסקת גויים במסחר יהודי, וההכרעה היא של המפעל והרבנות המקומית.

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

19. גם אני (יהודיה)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

20. מילים כדורבנות (שרה)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

21. סליחה יש לרב מקורות שמותר לתת לנוכרים האלו (דוד)

חניה? הרי אם אני מעסיק אותם נותן להם סחורה אני מחזק ידי עוברי עבירה בזה שאסור לישמעלאים להיות כאן! שהרי מצינו "לא תחנם- מלא תתן להם חניה בקרקע.


ביקרא דאוריתא, דוד
תגובת הרב
עיין משפט כהן סימן סג לגבי היתר חניה למוסלמים (כמובן לאלו שאינם פורעי חוק, וכן לא ככלל אלא כפרטים במדינה יהודית). וכן נהגו כלל ישראל וגדוליו שנים רבות, לקנות ולמכור ממוסלמים ולא חששו ללא תחונם בהם בעניין הזה. אם יש בעיה היא ביטול כיבוש א"י, מדין וירשתם אותה. אך כאמור דוקא החלת החוק האזרחי הישראלי ברחבי א"י הוא הכיבוש האמיתי ´וישבתם בה´ ולא מידור מי שאינם יהודים.

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

22. ישר כח גדול לרב! (סתיו)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

23. העסקה מעורבת (עוד שואל)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

24. יישר כח על התשובה. (קלקל)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

25. וואו, וואו, וואו! (עוזיאל)

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

26. בתורה כתוב להוריש אותם (יוסי)

ואם לא תורישו את יושבי הארץ מפניכם והיה אשר תותירו מהם לשיכים בעיניכם ולצנינים בצידיכם וצררו אתכם על הארץ אשר אתם יושבים בה. לקרוא להם קוצים ויתדות בעיניים זה יפה?
תגובת הרב
זהו טיעון ענייני של התורה- הם יהיו לנו מכשול אם לא נקיים מצוות ירושת הארץ כראוי. זהו לא תיאור האופי והריח שלהם כדברי השואל.

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

27. pls put in the site (marwan )

דווח על תגובה לא ראויה
14.07.2010

28. חיים נורמליים (לא מהגוש)

דווח על תגובה לא ראויה
15.07.2010

29. נו באמת ()

דווח על תגובה לא ראויה
15.07.2010

30. ההשוואה לגרמנים אינה במקומה (ישעיהו לוי)

דווח על תגובה לא ראויה
15.07.2010

31. כבוד הרב, קידשת שם שמים (שלמה)

דווח על תגובה לא ראויה
15.07.2010

32. מדוע? (רוצה להבין)

כבוד הרב, אני לא מבינה למרות כל מה שכתבת מדוע לא לקרוא להם כך?!
תגובת הרב
משום שהבריות שד´ ברא הם בצלמו, ולומר שפניהם מלוכלכות זו פגיעה בכבודם ובכבוד בוראם. חביב אדם שנברא בצלם. האם אחד מגדולי ישראל התבטא כך פעם? האם זו דרכו של אברהם אבינו כלפי עובדי אלילים? לא. ובלי קשר לכך, יש להאבק בערבים הרוצים לקחת מאיתנו את יהודה ושומרון, זו מלחמת מצווה.

דווח על תגובה לא ראויה
15.07.2010

33. יישר כח! רבינו, ישר כח! (איתמר)

דווח על תגובה לא ראויה
15.07.2010

34. רק בשבת קראנו (יואל)

דווח על תגובה לא ראויה
15.07.2010

35. ישר כח (סיון)

דווח על תגובה לא ראויה
16.07.2010

36. מלכלכים את הסופר עם הפנים שלהם (אייל)

דווח על תגובה לא ראויה
16.07.2010

37. לגברת שהזכירה את הרב פרל, זאת לא הייתה כוונתו (רעות)

דווח על תגובה לא ראויה
16.07.2010

38. השלאה אכן אדיוטית אבל למה להשוות לנאצים? (דתל"י.)

דווח על תגובה לא ראויה
16.07.2010

39. האם הרב מסכים לתת לערבים חלק ונחלה בא (יוסף)

האם הרב מסכים לתת לערבים חלק
ונחלה בא"י
מה עם איסור לא תחנם
האם הרב מסכים שבחורות יצאו עם ערבים
???

תגובת הרב
חס ושלום. אלא שמצוות כיבוש הארץ צריך להיעשות בנקיון כפיים ולא בשנאת הבריות- ´מי יעלה בהר ד´ ומי יקום במקום קודשו? נקי כפיים ובר לבב´. חס ושלום שיהיו נישואי תערובת. אך הפתרון לכך הוא חינוך הבנות ולא החבאתן ממפגש נורמאלי עם בני אדם בסופר- ערבים, גברים, חילונים וכדומה. כאמור אם ישנה בעיה ספציפית אכן המפלט האחרון הוא הפרדה בהעסקה, אם אין ברירה.

דווח על תגובה לא ראויה
17.07.2010

40. לצערינו זה לא המקום הראשון שבו זה קורה (המצפים לישועה)

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2010

41. תגובה לעניין, יישר כוח ()

דווח על תגובה לא ראויה
18.07.2010

42. מתחילים עם בנות (בנימין)

דווח על תגובה לא ראויה
02.12.2010

43. יהודים במעלה הרבה יותר גבוה מערבים (אברהם)

דווח על תגובה לא ראויה
15.12.2010

44. גזענות לשמה! (יהודיה גאה)

דווח על תגובה לא ראויה
05.01.2011

45. מי שקונה ברמי לוי מעודד העסקת נוכרים (לאה)

דווח על תגובה לא ראויה
01.04.2011

46. - ישר כוח- קופאיות ערביות (limor)

דווח על תגובה לא ראויה
30.07.2011

47. דתיים- נמאסתם! (מישהי)

דווח על תגובה לא ראויה
08.12.2011

48. התמלאתי כבוד עצום לרב, כולי נרגש (צביקה)

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ח"כ מיקי זהר  צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מיקי זהר: "לא נדבר יותר עם כחול לבן"

קרא עוד