שאל את הרב

קשר לשם נישואים - איך מונעים לב שבור?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/07/10 23:19 ו באב התשע

שאלה

שלום.. שכוייח על האתר המדהים!

ולשאלה:איך אפשר למנוע לב שבור? אם בכלל?.. בגילאים באמת של חתונה..

תודה רבה מראש!

תשובה

שלום וברכה!

קודם כל, תודה רבה על הפירגון!

בכדי לענות על השאלה, יש להתייחס לשני שלבים בקשר:

א. פגישות ראשונות
בפגישות הראשונות כדאי להישאר קצת שכליים. לנתח את מה שקורה, את המילים שנאמרות, את האווירה שמלווה את אותן מילים. אחד היתרונות הגדולים בפגישה עם מישהו שלא הכרנו קודם, הוא היכולת שלנו לשפוט את האדם הזה על פי אמות מידה שכליות ללא נגיעות של היכרות קודמת. בפגישות הראשונות לא מומלץ לחשוף את הנשמה ולחדור לכל הנושאים הכי פרטיים, אלא להיחשף לאט לאט, באופן מדוד ושקול.

במצב זה ניתן למנוע לב שבור, מכיון שלא קופצים קפיצת ראש לתוך הקשר, אלא הכל נעשה בצורה רגועה. אפשר לבדוק אם זה מתאים או לא, ולהחליט אם ממשיכים או לא, בלי דרמה מיותרת וכאבים עודפים.

ב. קשר מבוסס
אם נמצאים כבר בקשר מבוסס, וכבר עברנו את השלבים הראשונים ונראה שבסך הכל ישנה התאמה די טובה - כבר אי אפשר למנוע לב שבור.
אמנם, יש דרך אחת למנוע שבירת הלב, והיא כמובן לשבור את הלב של מי שמולנו לפני שהוא ישבור את ליבנו שלנו, אך זהו מנגנון הגנה עלוב למדי שישאיר אותנו רווקים עד גיל 100.
אין מה לעשות! אם רוצים להיקשר, לאהוב, להתחבר ולהתאחד עם אדם אחר, מוכרחים להיפתח (אחרי בחינה שכלית בתחילת הפגישות) ולהיות חשופים לפגיעה. צריך להצעיד את הקשר קדימה ולקחת סיכונים שאולי בסוף יפגעו בנו. מצד שני, יתכן מאד שהסיכון הזה דווקא יקדם את הקשר ויעיף אותו קדימה הרבה יותר!!!

אני מניח שהשאלה הזו באה בעקבות ניסיון מר בנושא שבירת לבבות...
כשהלב נשבר ומתרסק לחתיכות קטנות, וכואב ורוצים לבכות כל היום, תמיד מרגישים שבטוח שיש איזו תרופת פלא שיכולה למנוע לבבות שבורים. לצערי, אין זה המצב. אני מצטער מאד אם חשת כאב וצער בעקבות פרידה, אך זהו המחיר שאנו צריכים להיות מוכנים לשלם בכדי להיות בקשר רציני שיבנה אותנו וישלים אותנו. הפתיחות שנדרשת מאיתנו בקשר רציני יכולה להיות לרועץ במקרה והקשר נופל ולא מצליח.

אולם, חשוב לי להדגיש דבר אחד!
כאשר הקשר באמת מתקדם וזורם, וזה באמת האדם שאיתו אנו אמורים לבלות את כל החיים, אזי הפתיחות והסיכונים כל כך שווים את זה!!! צריך את הפתיחות והחשיפה הזו כמו אוויר לנשימה!
על כן, בעתיד, אסור לך לוותר על להיפתח לבני זוג. בלי זה, זה כאילו וויתרת מראש על הקשר, מכיון שכשזה יהיה רציני - לא יהיה לקשר לאן להתקדם.
אמנם הפגיעה עכשיו כואבת ומן הסתם גם קשה לדמיין איך אפשר להיקשר בהמשך למישהו אחר, אבל זה יעבור! ואז צריך להתחיל מחדש! לא לחינם נאמר שזיווג הוא כמו קריעת ים סוף. לנו אישית זה מרגיש לפעמים כמו קושי של לקרוע את הים. הצורך לקום כל פעם מחדש, לאסוף את השברים ולרקום קשרים חדשים, כל אלה הם קשים מאד אבל לחלוטין שווים את המאמץ!

לסיכום הדברים - בהתחלה, לעבוד עם השכל לאט לאט, אבל אחרי שזה כבר נראה מתאים באופן רציני (בד"כ צריך כמה פגישות כדי לקבוע את זה), אז מגיע הזמן להיפתח ולהסתכן שהלב ישבר, או אולי יפרח וידאה וישגה באהבה!

בעזרת ה´ שהקשרים הבאים יבואו בקלות ובנעימות בשמחה ובטוב, עד לבניין בית נאמן בישראל!!!

כל טוב,
יהודה.

אם יש לך עוד שאלות, אפשר לשאול בכיף! judajo842@gmail.com

כתבות נוספות