קראים

שלום,

רציתי לדעת האם קראים צריכים לעבור גיור?

תודה,

ענבל.

תוכן התשובה:

מועדים לשמחה!

השאלה היא שאלה גדולה הגוררת מחלוקת גדולה בעקבותיה.
ראוי ללמוד את המקורות הבאים: שו"ת ציץ אליעזר חלק ה סי´ טז ושו"ת יביע אומר חלק ח אה"ע סי´ יב.

יש המצריכים גיור ויש המתירים חיתון. (ויש שאומרים הפוך)

בסיכום דבריו כותב הרב עובדיה יוסף:
המורם מכל האמור שיש מקום רב לקרב את הקראים, ולהתיר להם לישא בת ישראל, לאחר קבלת דברי חברות, והנכון לשלוח אותם תחלה אצל תלמיד חכם ירא שמים, ללמוד את עיקרי ההלכות של יסודות היהדות, כגון שבת ומועדי ישראל, ובפרט פסח וכיפור, וכן עניני הכשרות, וטהרת המשפחה, גם את הבחור וגם את הבחורה שעומדים להנשא זה לזה, כדי שידעו את הדרך אשר ילכו בה ואת המעשה אשר יעשום, וכן יש להטיל על הבחור ללכת אל בית הכנסת שלנו הסמוך למעונו, כדי שיתרגל בנוסחי תפלתינו ויתחזק בתורה ויראת שמים, ורק אח"כ יקבלוהו להשיאו אשה בת ישראל לאחר קבלת דברי חברות. והשי"ת יאיר עינינו בתורתו הקדושה אמן.

כל טוב

יהב


(המשיב אינו רב)

התשובה התקבלה מצוות ישיבת פתח תקוה,
יג בניסן התשסח
,
18 באפריל, 2008
לקריאה נוספת
03.07.2008

1. !!!מה אתם חושבים (ירון)

אני רואה בכך חוסר השכלה, האם אתם יודעים שהיהודים הקראים מקפידים הרבה יותר על הלכות דת
כגון:טהרה, שבת ,עריות ושחיטה אז אין לכם כל זכות לשפוט אותם בשל כך ולהעביר להם את "הדרך הנכונה" ולך יהב אם אתה מבין כזה גדול אתה מציג את הקראים כחוטאים שאבדו מן הדרך יש לך הרבה מה ללמוד על היהדות הקראית וכמה היא עזרה ופיתחה את ערכי הדת ,דוגמא קטנה לכך היא שהרמבם לקח את 13 עיקרי האמונה של היהדות מבסיס 10 האמונים של היהודים הקראים,לך תחקור ותבכך לכך שיש עוד הרבה מה לדעת על זרם נכבד זה שביהדותנו.
בתודה ירון
תגובת הרב
מלתת את דעתי בעניין כ"כ גדול ומורכב.
איני רב והתשובות שאני נותן מסתמכות על רבנים ובנושא הזה על גדולי עולם.
הבאתי את השו"ת ציץ אליעזר ואת מו"ר הרב עובדיה יוסף. אני בטוח שרבנים אלו ידעו והכירו את דעות הקראים לפני שפסקו בעניין. וקצת מידע אישי, כדאי שתברר שוב את המקורות שלך ואל תסתמך רק על מחקרים "קראיים" של פרופסורים מסויימים מאוניברסיטה מאוד מסויימת.
רוב שלומות
יהב.

דווח על תגובה לא ראויה
17.10.2010

2. נוי (nnoy)

דווח על תגובה לא ראויה
29.11.2010

3. בשם השם נעשה ונצליח (קראי)

נוי יש טעת בידך

בתנך תומך לאורך כל אורכו שהתורה של אלוהים כתובה מתחילתה ועד סופה.

כמו למשל בספר הכתובים נחמיה פרק ח´...שהעם לא ידע מה לעשות והוא פנה אל הספר: וַיֵּאָסְפוּ כָל-הָעָם, כְּאִישׁ אֶחָד, אֶל-הָרְחוֹב, אֲשֶׁר לִפְנֵי שַׁעַר-הַמָּיִם; וַיֹּאמְרוּ, לְעֶזְרָא הַסֹּפֵר*לְהָבִיא אֶת-סֵפֶר תּוֹרַת מֹשֶׁה, אֲשֶׁר-צִוָּה יְהוָה אֶת-יִשְׂרָאֵל. ב וַיָּבִיא עֶזְרָא הַכֹּהֵן אֶת-הַתּוֹרָה לִפְנֵי הַקָּהָל, מֵאִישׁ וְעַד-אִשָּׁה, וְכֹל, מֵבִין לִשְׁמֹעַ*בְּיוֹם אֶחָד, לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי. ג וַיִּקְרָא-בוֹ לִפְנֵי הָרְחוֹב אֲשֶׁר לִפְנֵי שַׁעַר-הַמַּיִם, מִן-הָאוֹר עַד-מַחֲצִית הַיּוֹם*נֶגֶד הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים, וְהַמְּבִינִים; וְאָזְנֵי כָל-הָעָם, אֶל-סֵפֶר הַתּוֹרָה.


וכמובן במתן התורה בהר סיני דברים פרק לא´: וַיְהִי כְּכַלּוֹת מֹשֶׁה, לִכְתֹּב אֶת-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה-הַזֹּאת*עַל-סֵפֶר: עַד, תֻּמָּם. כה וַיְצַו מֹשֶׁה אֶת-הַלְוִיִּם, נֹשְׂאֵי אֲרוֹן בְּרִית-יְהוָה לֵאמֹר. כו לָקֹחַ, אֵת סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה, וְשַׂמְתֶּם אֹתוֹ, מִצַּד אֲרוֹן בְּרִית-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם; וְהָיָה-שָׁם בְּךָ, לְעֵד.


תגובת הרב
או להצדקת טענותיהם נגד התורה שבעל פה.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ארכיון צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

קורבן נוסף לנגיף הקורונה: גבר בן 73 נפטר בבית החולים רמב"ם

קרא עוד