ציווי שמירת הברית

אם חכמים מרבים בחומרה של לעבור על שמירת הברית, ויש אפילו שאומרים שזהו האיסור החמור ביותר בתורה, למה התורה לא טרחה לכתוב זאת במפורש, והוצרך ללמוד זאת מהמקרה של אונן?

תוכן התשובה:

שלום וברכה

ההנחה שבדברי השאלה היא שכגודל החומרא של דבר - כן הציפייה שהוא יורחב בתורה.

אלא שהמשנה אומרת:

"התר נדרים פורחין באויר, ואין להם על מה שיסמכו. הלכות שבת חגיגות והמעילות, הרי הם כהררים התלויין בשערה, שהן מקרא מעט והלכות מרובות...".

כלומר - אין בהכרח קשר בין העוצמה ההלכתית של תחום מסוים ובין ההיקף של ההופעה שלו בתורה.

אדגיש כי הדברים נאמרים רק כדי לבאר את שיטת האומרים שזו העבירה החמורה בתורה, ולא בשל הליכה בדרך זו.

כל טוב

התשובה התקבלה מהרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר אורות שאול
יב בחשון התשפ
,
10 בנובמבר, 2019
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

נתניהו ביטל את ביקורו בישיבת הר המור

קרא עוד