סגור

פרשת נשא.

במהלך קריאת הפרשה עלו לי 2 שאלות שמטרידות אותי.

אשמח אם תוכל בבקשה לענות לי עליהן:

1)בגמרא כלשהי אני לא זוכר איזו נראה לי בבא קמא אולי כתוב שלא מנקים את המשכן אלא פעם בכמה זמן כי לא עולים לשם עם מנעל ומנקים את הרגליים לפני וההר בשיפוע אז אין חול במשכן!

בפרשה שלנו (נשא) כתוב בפרשיי'ה אישה סוטה שהכהן לוקח עפר מרצפת המשכן אל המים המאררים.

מאיפה היה לו בדיוק חול ברצפת המשכן אם הרי אמרנו שאין חול במשכן?

2) בפרשה שלנו כתוב שנזיר זה לא דבר חיובי לפי היהדות שהרי הוא מביא קורבן על כך שהזיר עצמו מכל ההנאות שהקב"ה ברא בשבילו.

אז למה ד' מצווה את אשת מנוח שבנה יהיה נזיר כל ימיו?

אם זה אסור או שזה לא חיובי אז למה בכלל שמשון מצווה להיות ככה ?

תודה מראש ,

אור.

נ.ב : אשמח אם את התגובה תשלח אל המייל שלי כי אני לא מרבה להיכנס לאתר כיפה .

שבוע טוב.(:

תוכן התשובה:

בע"ה
שלום רב
1. במקדש היו מרצפות, אבל במשכן היה עפר!
2. אכן,שמשון הוא דבר מיוחד, שאין דומה לו. זה היה גזירה מיוחדת של הקב"ה, שבשביל להושיע את ישראל באותו זמן היה צריך אדם עם כוחות מיוחדים ומשונים כל כך.

התשובה התקבלה מהרב אליעזר אלטשולר,
ט בסיון התשסז
,
26 במאי, 2007
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ליאון בכנס צילום: משה ביטון

ליאון מבטיח: "אלפי יחידות דיור יאושרו בקרוב בירושלים"

קרא עוד