סגור

פיטום הקטורת על קלף

****** אבי 10/07, שאלה 415 ******

שלום כבוד הרב,

נאמר: יש נוהגים לכתוב פרשת פיטום הקטורת והברייתא שלה על קלף או גויל בכתב אשורי, כמו בספר תורה, וקוראים בה בכל יום, והיא סגולה לפרנסה. אולם לכתחלה אין לכתוב פרשת הקטורת על קלף בפני עצמו, ורק אם עברו וכתבו זאת על קלף, מותר לקרוא בזה. וכן מותר לכתוב פרשת הקטורת כל ג' תיבות בשורה אחת. [ילקו''י הל' השכמת הבוקר עמ' קלח. ושם בהערה דחה דברי כמה ממחברי הזמן שכתבו להקל לכתוב פרשת הקטורת על קלף].

להלן שאלתי.

מה הכוונה ""ורק אם עברו וכתבו זאת על קלף, מותר לקרוא בזה"" . האם הכוונה שלמרות שעברו על האיסור לכתוב את פרשת הקטורת על קלף, בדיעבד מותר לקרוא מזה (אף אם היא לא כתובה בשורה חדשה כל ג' תיבות כפי שמתאפשר בהמשך ההלכה?)

תודה,

אבי

תוכן התשובה:

נכון מאוד

התשובה התקבלה מהרב אבנר פורת, מושב גיתית
ד בתמוז התשעו
,
10 ביולי, 2016
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הירי בלוד | "אבדן עשתונות ערכי של המשטרה והפרקליטות"

קרא עוד