עוד על קריאת מגילה לנשים

בס"ד

שלום וברכה

קראתי את השאלה הבאה ולא הבנתי כל כך, ואשמח אם הרב יוכל להסביר: https://www.kipa.co.il/ask/show/263107

1. חשבתי שמנין זה 10 גברים, ולא 10 נשים. האם זה נכון?

2. מה הרב התכוון ב"גם נשים עולות במניין הזה"? מה הכוונה עולות? נחשבות לספירה של ה-10? כלומר, גם אם יש 7 גברים ו-3 נשים, זה אומר שיש מניין? והאם מדובר רק במקרה של קריאת מגילה, או שבכל מקום ובכל תפילה?

3. כתוב שם "אין מברכים עליה אלא בציבור" - אין מברכין על מה?

4. האם מותר לנשים לקרוא מגילה לנשים בלבד ולהוציא אותן ידי חובה?

תודה רבה ופורים שמח

תוכן התשובה:

שלום וברכה

א. מניין הוא עשרה גברים. יש המבקשים לטעון כי מגילה אינה טעונה מניין, אלא קיבוץ של אנשים לפרסומא ניסא, ואם כן נשים נכללות בקהל הזה, שכן כאמור אין צורך במניין לקריאת מגילה לשיטתם. יש היגיון בכך, אם כי אני סובר אחרת.
ב. כמובן שהדיון הזה הוא רק לגבי קריאת מגילה ולא לגבי מניין בכללו בנושאי תפילה.
ג. יש שני סוגים של ברכת המגילה: לפני קריאת המגילה ואחריה. את הברכות שלאחריה מברכים רק בציבור. על כן, הציטוט בשאלה אינו מדויק, והוא צריך להיות "אין מברכים אחריה אלא בציבור".
ד. מותר לנשים לקרוא מגילה לנשים ולהוציא אותן ידי חובה.

כל טוב

התשובה התקבלה מהרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר אורות שאול
יג באדר התשעב
,
07 במרץ, 2012
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ ויו"ר העבודה, עמיר פרץ בימים יפים יותר צילום: הותר לשימוש

הורוביץ לפרץ: ״אם העבודה תזחל לממשלת הנאשם, מרצ תקים סיעה עצמאית״

קרא עוד