נישאוי הומוסקסואל

שלום הרב,

ראיתי שהרב כתב בתשובה שבמידה ואישה נישאת לגבר שלאחר הנישואים מתברר כבעל נטיות הפוכות, הקידושים בטלים מעיקרא ואין צורך בגט.

ראשית רציתי לשאול האם אפשר לנהוג כך להלכה, האם האישה יכולה להינשא בשנית ללא גט? (במידה וכן האם הרב יודע מה הוא ההליך הבירוקרטי שצריך לפעול כנגד הרישומים הנוכחים ברבנות?)

שנית לצורך הבנה בלבד ולא הלכה למעשה, במידה ובני הזוג מחליטים כן להמשיך ולחיות את חייהם יחד, האם יש צורך בנישואים חדשים?

שלישית, מה הן ההשלכות הדיניות לגבי הילדים במידה ו"מבטלים" נישואים למפרע?

גמר חתימה טובה,

ישראל.

תוכן התשובה:

שלום וברכה

ראשית לצורך הבהרה: עמדתי בנושא זה אינה רלוונטית, בשל העובדה שלא אני הוא הדיין היושב בתיק מסוים. זו עמדתי העקרונית, וכמובן יש לדון בכל מקרה לגופו, ואי אפשר להקיש ממקרה אחד על משנהו, אולם אם אכן מתברר שהוא העלים ממנה את העובדה הזו, שהיתה ברורה לו, והיא מגלה את זה אחרי הנישואין – זה אכן קידושי טעות.
כאמור, עמדתי לא רלוונטית, ומי שקובע הוא רק בית הדין. לצערי, נדיר מאוד אם בכלל שבית הדין יפסוק שלא צריך גט במקרה כזה.
אם הם ממשיכים לחיות ביחד והאישה אינה רואה בזה מקח טעות – אין הם צריכים לעשות שום דבר.
אין שום השלכה לגבי הילדים.


כל טוב

התשובה התקבלה מהרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר אורות שאול
יב בתשרי התשעד
,
16 בספטמבר, 2013
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הנגבי. מגן על נתניהו צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"אני בטוח שראש הממשלה לא רצה לפגוע באוכלוסיית המוגבלים"

קרא עוד