מעמד הר סיני - זקן מלא רחמים

שלום רב.

הייתי רוצה להבין נקודה מסוימת בעניין מעמדהר סיני.

מצד אחד כתוב "כי לא ראיתם כל תמונה" , וכי התגלות השם לעם היתה ללא מראה אלא קול.

מצד שני רש"י כותב על "אנוכי השם אלוקיך" כך "לפי שנגלה בים כגיבור מלחמה, ונגלה כאן כזקן מלא רחמים, שנאמר "ויראו את אלוהי ישראל ותחת רגליו כמעשה לבנת הספיר"

רש"י כותב נגלה להם כאן , אם כך יוצא שהעם כן ראה במראה הנבואה את השם בדמות ובתמונה. לא כן?

בתודה.

תוכן התשובה:

שלום

הכוונה היא במידת גיבור או זקן ולא כמראה גיבור וזקן

כל טוב

התשובה התקבלה מהרב ברוך אפרתי, רב קהילה באפרת ויו"ר רבני 'דרך אמונה'
יח באייר התשעב
,
10 במאי, 2012
לקריאה נוספת
10.05.2012

1. המשך שאלה (השואל)

אם כך כיצד הדבר מסתדר עם "פירש רש"י: "זֶה אֵלִי - בכבודו נגלה עלִיָהּם והיו מראין אותו באצבע.
נראה כי רש"י פירש על דבר מוחשי ממש לא כן?

תגובת הרב
כבודו הוא עניינו, כגון ´כבוד תורתו אמר´ וכדומה. או שכבודו הוא מראה נברא כדעת הכוזרי, או דמיון כרמב"ם

דווח על תגובה לא ראויה
11.05.2012

2. ע"פ הרמב"ם - בכח המדמה (רונן)

דווח על תגובה לא ראויה
11.05.2012

3. לרונן (השואל)

דווח על תגובה לא ראויה
12.05.2012

4. לרב (השואל)

אם כך אז ראו במעמד הר סיני את השם כדמות נבראת או לא?
תגובת הרב
לפי אחת הדעות, ראו כבוד נברא. לכולי עלמא לא ראו את עצמות ד´, חוץ מדעה דחויה של מיעוט מחכמי צרפת הראשונים.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

 צילום: כיפה

פ"ש עם ח"כ: ח"כ גדי יברקן

קרא עוד