מניעת הומוסקסואליות

שלום כבוד הרב.

אני אב לארבעה בנים ומשפחתי קרובה מאוד לדת ולמסורת. כמו אבות רבים אני מפחד כי אחד או יותר מבני יהפוך בעתיד להומוסקסואל. כיצד אוכל למנוע זאת?

תוכן התשובה:

שלום
צריך להגביר את הקישור לתורה ולמצוות אנשים המודעים לאיסור של משכב זכר עוד מקטנות, אפילו אם באופן עקרוני הייתה יכולה להתפתח אצלם סטייה שכזו, האיסור החמור סוגר בפניהם כל אפשרות של התפתחות רצון בכיוון הזה, וממילא כוחות האהבה הקיימים בכל אדם, מוזרמים לאפיק הנורמלי של נישואים בעלי תוכן חיובי, שעל ידם זוכה האדם לדבר הגדול מכל, שהוא כמובן הולדת הילדים.

ומכל מקום אין להחשיב את החוטא במשכב זכור כיותר גרוע ממחלל שבת, וכשם שבדורנו אין מרחיקים מישראל מחללי שבת, אלא משתדלים לקרבם במה שאפשר לתורה ומצוות גם בעודם מחללי שבת, כך אין להרחיק את החוטאים במשכב זכור.

ולהלן הרחבה ומקור התשובה מספר פניני הלכה מאת הרב אליעזר מלמד שליט"א וטוב יהיה אם תקבע לעצמך זמנים ללימוד תורה בספרים באתר ישיבה
http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=1940

התשובה התקבלה מצוות ישיבת הר ברכה,
ג בטבת התשעג
,
16 בדצמבר, 2012
לקריאה נוספת
17.12.2012

1. טועה ומטעה (דוד)

לר´ אייל
לקרוא לנטיה הזו סטייה זה עיוות של ההלכה.
ההלכה כידוע לך מדברת על איסורים של פעילות מינית ולא על נטיות או זהויות ולכן אמירתך לא רק שהיא פוגענית (הלבנת פנים) ומסוכנת (דיני נפשות) אלא גם לא נכונה עובדתית הלכתית.
הנטיה היא לא בחירה ואני מציע שתברר זאת לעומק (ולא רק עם צד אחד של המטבע)
הייתי מציע לך לפנות לארגון הו"ד - מרכז סיוע ותמיכה אורתודוקסי הפועל עם רבנים ואנשי מקצוע.
דוד
מלמד בישיבה כלשהיא
תגובת הרב
ההבדל בין נטייה לסטייה הוא ברמת העצמה של המשיכה והמימוש וקשים הרהורי עבירה מעבירה. בין כך ובין כך התורה הגדירה את המעשה כתועבה (ויקרא כ, יג) וזו אחת משלושת העבירות של ייהרג ובל יעבור.

דווח על תגובה לא ראויה
18.12.2012

2. טועה ומטעה 2 (דוד)

יסלח ר´ אייל אבל
א. המשפט הראשון בתשובתך אינו נכון מקצועית מבחינת הפסיכולוגיה (עיין קינסי)
ב. המעשה אכן אסור וכל שמשתמע מהמעשה אבל אין קשר בין זה לבין נטייה
האיסור חל על כולם ולא רק על הומוסקסואלים
ג. הלכתית אדם שהוא בעל נטיה הומוסוקסואלית ואינו עובר על האיסור של משכב זכור, אין להתייחס אליו כאל עובר עבירה או טמא וכד.
ד. האם תסכים להידבר עם ארגון הו"ד? אשמח לקשר ביניכם.
דוד
תגובת הרב
א- ג השאלה והתשובה דנו במניעת יחסים הומו-סקסואליים שאותם הגדירה התורה כתועבה, תועבה הינה סטייה.
ד. לכשירחיב ה´

דווח על תגובה לא ראויה
18.12.2012

3. המשך תגובה (דוד)

שלום,
תועבה דרש ´תועה אתה בה´ והכוונה במעשה ולא בנטייה.

יש חובה לעשות הבדל בין מעשה/ים אסור/ים על פי ההלכה לבין הנטייה ו/או בעל הנטייה.
אוי לנו אם נפסול או נפלה לרעה אדם דתי בעל נטייה הומוסקסואלית אם אינו עובר איסור. יש לו את כל הזכויות כמו לכל אדם אחר בקהילה הדתית ובכלל זה שליח ציבור, מעמד שווה בבית הכנסת וכיוצ"ב.

כיון שמדובר פה בדיני נפשות, אני ממליץ לך בחום להידבר עם ארגון הו"ד ולשמוע את דבריהם והנתונים שיש בידם.



תגובת הרב
אין מקרא יוצא מידי פשוטו. בפרד"ס יש רמזים, דרשות וגם סוד שמן הסתם מחמיר יותר אך כאמור הדיון לא נגע למקומו של ההומו בקהילה הדתית. ואף על פי כן צוין שאין להרחיקו יותר מאשר מחללי שבתות - אך גם אותם לא ראוי למנות כחזנים ויש אומרים שאף לא להעלותם לתורה שנאמר - ולרשע אמר ה´ מה לך לספר חוקי- ראה שו"ת שבט הלוי ואכמ"ל.

דווח על תגובה לא ראויה
19.12.2012

4. המשך תגובה 2 (דוד)

אני מקווה מאד שבאמירתך בתשובה האחרונה ´למקומו של ההומו בקהילה הדתית´ אתה מתייחס למי שעובר עבירה של מ"ז ולא לבעל הנטייה עצמו. הבהרה זו חשובה ועיקרית.
בחור דתי שבעל נטייה הומוסקסואלית ואינו עובר על מ"ז ונשאר נאמן להקב"ה, ראוי לכל ההערכה והכבוד בקהילה הדתית וברי שאין למנוע ממנו לעלות כש"צ / עליה לתורה / רבנות וכד´.
תגובת הרב
כאמור בשו"ת ובתגובות לא דובר על בעל נטייה אלא על עובר עבירה.

דווח על תגובה לא ראויה
23.12.2012

5. לכשירחיב ה´ (משה)

מדוע כבוד הרב ממשיך לפסוק נחרצות מבלי לברר בעניין לעומק? יש בזה משהו מאוד לא הוגן.
תגובת הרב
הבירור לא קשור לשאלה

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

 צילום: פלאש 90

שיא שלילי נוסף: 2,062 אובחנו עם קורונה ביממה האחרונה

קרא עוד