סגור

מניעי הבורא?

שלום לכבוד הרב. היני חושב כי מן הראוי לשאול שאלות העוסקות באמונה היהודית אף על פי שאמונתי נתפסת כזרם שולי. אני אדם המאמין בבורא (אותו אתה ושכמותך מכנים אלוקים) משום שאני מקבל על עצמי את הידיעה כי רק בעל כח עליון היה מסוגל לברוא את כל אשר סביבנו ואותנו. אך אני אני טוען כי מניעי הבריאה הינם טהורים כפי שהם מוצגים בספר הקודש. אני מתנצל אם כבודו או כל איש אחר יפגע ממילותיי. אלו דעותיי ואין בי כוונה להפיצם או להמריד כנגד. מילים אלה נובעות מחוסר אמונה ביוהרה. ובכן שאלתי הכוללת מורכבת משתי שאלות הקשורות אחת בשנייה בעקיפין וביושרין והייתי רוצה שכבוד הרב יפריך את טענותיי בעזרת כישוריו הנעלים.

ובכן הנה הראשונה...

*ברצוני לדעת מהם מניעי בריאת האדם?

לא פעם עלתה במחשבתי הדעה כי הבורא ברא את העולם למען תהילתו. וקל להבין שתהילה כמו זו שאיש אינו יכול לראותה אינה נחשבת מוצלחת. לכן רק טיפונת יוהרה הספיקה לבורא לשאוף ולבצע את בריאת האדם. במהלך חמשת הימים הראשונים ברא את העולם משמע העולם הוא הבריאה החשובה שכן ניגש אליה קודם. ורק ביום השישי יצר את האדם משמע הבריאה שלנו הייתה משנית בחשיבותה.

דבר זה מאשש את דעתי כי נבראנו על מנת שהבורא יוכל להתגאות ביצירתו החשובה מבין השניים - העולם והיקום.

משמעות בריאת האדם מושגת בטענה כי האדם ימלוך על האדמה ועל החי והצומח. אך זו הייתה הסחת דעת משום שאנו נוצרנו בגלל גאוותנות ומספיקה טיפה של יוהרה להפוך צדיק לחוטא ולכן אנו הורסים את העולם הזה שניתן לנו למשמרת, מלחמות,רצח,אונס,גניבות,אמירת דבר שקר, רמאות וכו'. בריאת האדם היא העונש על היוהרה של הבורא.

*מדוע באמת גורשו האדם ואשתו חווה מגן העדן?

מודע אני כי אדם וחווה גורשו מגן עדן מפני שהמרו את פיו של הבורא.

לא מעט נשמעת הטענה כי הבורא הוא המושך בחוטים וכל מעשה הנעשה הוא בעל משמעות מלמעלה וכי הבורא כיוון כרצונו את הדברים. אז בוא נחזור לעסוק בסיפור גן העדן.

הגן מתואר כתאווה לעיניים יש בו הכל מכל כל ולא חסר בו דבר.

והנה עומדים בגן שני עצים אחד עץ החיים ואחד עץ הדעת.

שאלתי היא מדוע היה צורך לברוא את שני העצים הללו אם מלכתחילה לא היתה בכוונת הבורא להעניק לנו בני האדם ידע או חיים אינסופיים.

אם רצונו של האל היה לגדום לנו להבדיל בין טוב ורע יכל לבחור בדרך הקלה ולהעניק לנו את התכונה הזו.

תוכן התשובה:

בס"ד
שלום רב,

אינני מוצא טעם ועניין להפריך רעיונות שאנשים מעלים כדי לבסס את דרכם בחיים.
אני חייב לציין שמדובר בפרשנות שאתה בוחר לפרקים הללו בתנ"ך מכאן שהפרשנות מבטאת את נקודת המבט שלך על העולם ועל האדם (ציטוט):
1) אנו נוצרנו בגלל גאוותנות ומספיקה טיפה של יוהרה להפוך צדיק לחוטא ולכן אנו הורסים את העולם הזה שניתן לנו למשמרת, מלחמות,רצח,אונס,גניבות,אמירת דבר שקר, רמאות...

2) אנחנו זרע של רוע ושנאה. זרע שבו החזק נטפל לחלש. זרע שעוקר נטוע, שמרמה, שגונב כספי ציבור זרע של מלחמות

זו נקודת מבט מאוד שלילית. אתה רואה רק את הרוע שיש באדם ובעולם. אתה מתמלא כעס ועוינות עד כדי שנאה לבני האדם.
גם אני רואה את כל השלילה הזאת אבל אצלי היא נמהלת בהרבה טובה וצדקה, חסד ורחמים שיש בעולם. גם אצל יהודים וגם אצל גויים.
פקח עיניך וראה כמה מעשים טובים נעשים בכל יום. כמה אנשים יוצאים מגדרם כדי לסייע לאחרים, לעיתים אנשים מתגייסים לסייע לסבלם של מי שאינם מכירים בכלל.
גם בתנ"ך יש סיפורים על חמלה ואפילו חמלה בין אנשים זרים, כמו המיילדות פואה ושפרה שסרבו לפרעה והחיו את הילדים העבריים.

התשובה התקבלה מהרב גלעד שטראוס, ר"מ באולפנת כפר פינס
ד בתשרי התשעה
,
28 בספטמבר, 2014
לקריאה נוספת
05.10.2014

1. תודה (sad)

דווח על תגובה לא ראויה
05.10.2014

2. לא הבנתי איפה התשובות לשאלות... (יצחק_כהן)

הרב תוכל לענות תשובות לשאלות האלו? אני חושב שיש לי תשובות אבל אני לא רוצה להטעות / להגיד שטויות.

תגובת הרב
אינך שואל, אתה טוען טענות. אתה כותב "אלו דעותי" וזו זכותך.
אם אתה משוכנע בדעותיך תחיה עם דעותיך.
אין לי שום צורך להפריך כל דעה שמישהו מעלה.
אני לא משתכנע ממך ולכן אני אמשיך לחיות עם דעותי.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

בית משפט צילום: David Cohen/Flash90

מקומם: לא תישלל תושבות קרובי משפחת המחבל מארמון הנציב

קרא עוד