סגור

מחית עמלק כיום

שלום!!

ראשית,יישר כח על כל מעשיכם,אתם עוזרים מאוד ומקדשים שם ה'!

ולשאלה,אוקיי.

יצא לי לחשוב על עניין מחיית עמלק.

חשבתי על זה שהמחבלים יימח שמם שמפוצצים את עצמם על מנת להרוג את אויביהם-אותנו,אשכרה הורגים את עצמם בשביל זה.

וחשבתי על זה,שלנו יש ציווי גדול ומפורש בתורה מפי ה' למחות את זכר עמלק עד תכליתו!!

אז אני שואלת,מיהו עמלק כיום?(למרות שאני יודעת שזה לא כ"כ ברור...)

ודבר שני,למה אנו לא מוחים אותו,אלא רק מתפללים שהוא לא יבוא למחות אותנו?-שגם זה חשוב מאוד!ברור!

תודה מאד מראש.

שירה.

תוכן התשובה:

שלום לך שירה היקרה.
אני מביך ללבך, אכן שונאי ישראל שרוצים לפגוע בעם ישראל הם רשעים גמורים, וכל מי שרוצה לסלוח להם הוא עושה דבר חמור. אסור לסלוח להם וללמד עליהם כף זכות. אלא צריך לשנוא אותם ולרצות בכליונם.
בגדר של עמלק, אכן את שואלת שאלה טובה מאוד. שכן יש חידוש הלכתי מעניין מאוד, שמביא הרב סולוביציק זצ"ל בשם בית הלוי, שכל מי שמתנגד לישראל ורוצה בכליונם, הוא בגדר עמלק. יסודו הוא מדיוק בדברי הרמב"ם בהלכות מלכים, שממנו נובע בפשטות שעמלק איננו רק עם ספציפי אלא כל מי שנכנס בדרך של עמלק, הוא בכלל עמלק. אך דברים אלו למרות החידוש העיוני שבהם, נראה שלנו לא יהיה מכך כל כך משמעות מעשית, שכן כל מי שמתנגד לנו אנו צריכים להשבית אותו שהוא לא ימשיך להתנגד. במלחמה כיום נגד הערבים יש גדר של עזרת ישראל מיד צר, שהרי הם נלחמים נגדנו ורוצים כל הזמן לפגוע בנו, ואלמלא הקב"ה עוזרנו כבר מזמן היינו נפגעים קשה הרבה יותר, לא עלינו. וה´ עוזר לצבא להגן על עם ישראל. לכן בודאי שאנו צריכים לעשות כל מה שאנו יכולים שלא יוכלו לפגוע בנו, ולשים יד על שונאינו ולהשמידם. גם אם אין להם גדר של עמלק, יש בכך מלחמת מצוה. לכן נראה לי שאין כל כך צורך לעסוק בהגדרה המעשית האם הם בגדר עמלק או לא, אלא מעצם היותם נלחמים עם ישראל יש בכך מלחמת מצוה וצריך להרוג אותם.
לצערנו הרב, כיום אין מספיק עוז לאומי, ומפחדים מהגויים, ולכן במקום לפגוע בשונאינו, ישנם אנשים הרוצים לתת להם חלקים מארץ ישראל, לגרש יהודים על מנת לתת לשונאינו, ושוגים הם בדמיונות על שלום, שכבר חווינו את הנזקים הקשים שיצאו ממנו.
לכן, מה שאפשר אנו חייבים לעשות על מנת שלא יפגעו ביהודים, ולפי התורה גם אם בשביל כך צריך לפגוע באזרחים אנו חייבים לעשות זאת, כפי שכתבו גדולי הפוסקים, כגון הרב גורן זצ"ל בספרו הלכות מדינה ועוד.
לכן הדברים באמת פשוטים, שאנו צריכים להילחם מלחמת חורמה נגד כל מי שרוצה לפגוע בנו, ואסור לנו להיות עדינים בנושא, אלא שלפעמים צריך לשקול האם יש בכוחנו לעשות את הדברים או לא, וזהו שיקול עדין, שאינני רוצה להיכנס אליו.
בברכת כל טוב
יצחק.
Zahig2@shoresh.org.il

התשובה התקבלה מחברים מקשיבים,
כד בחשון התשסז
,
15 בנובמבר, 2006
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ח"כ מיקי זהר צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עונשים בליכוד: שאשא ביטון תודח מתפקידה, ח"כים לא יוכלו להגיש הצעות חוק

קרא עוד