סגור

למה התירו שבויה יפת תואר

בס"ד

לכבוד הרב שלום.

קראתי בתורה על ההלכות בדבר שבויה יפת תואר- לקחת אותה לבית, לתת לה להתאבל ולאחר מכן להנשא לה.

אך מישהו סיפר לי כי קרא באתר זה בעניין ונאמר, כביכול, שאם לחייל בוער בזמן מלחמה, יכול לקחת שבויה יפת תואר. הדבר בילבל אותי. למה הכוונה? אם בוער לה, יכול לשכב איתה ישר, בל כל מה שנכתב בתורה? והרי אם יתן לה תקופת אבלות וכו', כבר אין מה לדבר על "בוער" לו, כי יעבור זמן....אם כן, למה הייתה הכוונה?

ובנוסף, האם מותר לחייל יהודי/ישראלי לאנוס שבויות בעת מלחמה?

תוכן התשובה:

בס"ד

גם בימינו וגם בימי קדם האויב ניסה לנצח במלחמה לא רק בשיטות לחימה צבאיות בלבד אלא גם במלחמה פסיכולוגית. המלחמה של פעם היתה על ידי הצבת נערות יפות ובתולות על מנת "לסובב את הראש" לחיילים ובכך לנצח אותם. (זכור את מלחמת מדין)

יש אפשרות להניח הנחה שהחיילים הם מלאכי עליון ושום בחורה לא תסובב להם את הראש, כך לנהל מלחמה ולהפסיד. יש אפשרות לראות איך מנהלים מלחמה בתוך סבך מלחמה יצרית קשה מאוד גם לנצח וגם להיות אנושי.
זכור כי גם אם אדם ניגש למלחמה מתוך מחשבה על הצלת עם ישראל במסירות נפש עילאית וכו' אפשר להסיט את דעתו על ידי מראות של נשים יפות, כך הוא יכנס למצב של סערת יצרים.

התורה ידעה שיש באמת מלאכים אבל יש כאלה שאין באפשרותם לגבור על היצר ולכן התירו לו מה שהתירו, דברה תורה כנגד יצר הרע ירדה תורה לסוף דעתו של אדם שאם לא תתן פתרון לענין - הוא יאנוס אותה. ולואי שזה יסתיים רק בזה. הוא עלול להפסיד במלחמה ואז חיילי האויב יאנסו באכזריות עשרות אלפי נערות מישראל וישפכו את דמם.
זכור מדובר במלחמה!!
אם לוחמי ישראל יכשלו – יבוא הנכרים וירצחו גברים נשים וילדים. יאנסו יבזזו וימיטו אסון על העם כולו או על כמה ישובים.
אם לוחמי ישראל יצליחו - ינצלו חיים של אלפי אלפים. והרע יתמעט בעולם.

*********

יש מחלוקת בין הפוסקים האם מותר לו לשכב איתה בעת המלחמה או רק אחרי כל התהליך המופיע בתורה. יש אומרים שכל התהליך הוא אחרי הפעם הראשונה - שאם לא כן לא פתרת את עיקר הבעיה של סערת היצרים שלו.
יש אומרים שמותר לו להתקרב אליה רק אחרי כל התהליך וסערת היצרים של החייל תשקוט בעובדה שהוא יודע שבסוף היא תהיה אשתו.

*********

בימינו אין להלכה הזו שום משמעות כי לא מנהלים היום מלחמה בצורה שכזו. (למזלינו) ולכן החשש הזה לא קיים.

ועוד דבר חשוב שצריך לדעת, אינני יכול לכתוב אותו בפירוט רב מידי כיון שהוא קשור לסתרי תורה. אבל אתה יכול לראות את קצה התופעה שלו בחיים.

אין היום לגבר יהודי תאוה לאשה ערביה!!

אם תמצא מישהו כזה - זה יהיה אחד מתוך מליון אפילו לא אחד מאלף ואם תבדוק אחרי אותו "אחד ממליון" תבין גם למה.

אלה הם העובדות של החיים ואין כאן שום ענין של הטלת דופי במישהו.

למה זה כך?

בשביל זה צריך ללמוד הרבה קבלה והבין את מהות הענין.

אבל זה כך!!

לכן כל ההלכה הזו לא שייכת למציאות חיינו.

ראה עוד:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=11662

התשובה התקבלה מהרב שמואל אליהו,
כא בכסלו התשסג
,
26 בנובמבר, 2002
לקריאה נוספת
03.11.2003

1. אור החיים הקדוש ()

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

 צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"ארץ נהדרת" תשלם 50,000 שקלים לאיש ההתיישבות

קרא עוד