סגור

למה ההלכה לא אוסרת לאכול בעלי חיים שפוטמו באכזריות ?

שלום.

קשה לי להבין מדוע בעלי-חיים שעברו התעללות הינם כשרים לאכילה.

אנו הרי מצווים לא להתאכזר לבעלי חיים,וכאשר אנו קונים בשר שהחיה עברה התעללות(לדוגמא: אווז מפוטם) כדי לשבח את הבשר, זה סיוע לדבר עברה, ודירבון להמשיך בדבר.

הרי הדבר קיים בנושאים אחרים, כגון- שאסור לראות תוכנית טלוויזיה שצולמה בשבת (ובכלל אסור להנות משום דבר שיהודי חילל בגללו שבת). אז מדוע הדבר שונה בנושא זה?

אשמח אם תכתוב לי מקורות התשובה.

תוכן התשובה:

שלום וברכה
זו שאלה מעניינת.
נראה כי הסיבה לכך נובעת מהעובדה שאין איסור פורמאלי על עשיית דברים בבעלי חיים לטובת בני האדם. ההלכה מקפידה מאוד להבחין בין בעלי חיים לבין בני אדם, ומתירה לבני אדם להשתמש בבעלי חיים בכל דרך.
נכון הוא שמצד המוסר ועשיית הטוב והישר צריך אדם שלא להתאכזר לבעלי חיים, ואנו מכירים אגדה בגמרא על מחלה ארוכה של רבי יהודה הנשיא בגלל יחסו הלא טוב לבעלי חיים, אולם מבחינה הלכתית פורמאלית הדבר לא קיים.

כל טוב ויישר כוח על הרגישות

התשובה התקבלה מהרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר אורות שאול
כב באייר התשסז
,
10 במאי, 2007
16.05.2007

1. אבל אם החיה יכולה להיפגע בזמן הפיטום (אור)

דווח על תגובה לא ראויה
16.05.2007

2. אם אפשר להוסיף על דברי הרב (הדס)

דווח על תגובה לא ראויה
16.05.2007

3. כמה שאלות (אלחנן)

דווח על תגובה לא ראויה
16.05.2007

4. שלום (1)

דווח על תגובה לא ראויה
16.05.2007

5. למה אין איסור הלכתי? (אבידן)

דווח על תגובה לא ראויה
16.05.2007

6. קשה להבין (מלכה )

דווח על תגובה לא ראויה
16.05.2007

7. אין לדבר סוף (משה)

דווח על תגובה לא ראויה
17.05.2007

8. אווזי פיתום (טורי)

דווח על תגובה לא ראויה
23.09.2013

9. השאלה היא מהו גדר צער בעלי חיים (אלי)

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

בני גנץ ואביגדור ליברמן צילום: חשבון הטוויטר של בני גנץ

גנץ על האולטימטום: "נהיה מוכנים לשקול פשרות מסוימות"

קרא עוד