כתובה וליל כלולות

שלום,

במציאות העכשווית לצערנו השאלות האלו צריכות להשאל.

אודה לכם מאוד אם תוכלו לתת לי מקורות של פוסקים מהדורות האחרונים בנוגע לבחורה שאינה בתולה המגיעה לחתונתה. בהנחה שבעלה יודע על מצבה הגופני- הנחתי היא שהם אינם צריכים לשמור על ההרחקות הנובעות מדם בתולים אלא שהדבר יהיה מקביל להסרת הבתולים ע"י רופא. האם זה נכון?

בנוסף, האם יש איזה פוסק הטוען שיש לשנות את נוסח הכתובה או שהנוסח קבוע אף שלא תואם למציאות?

תודה רבה

תוכן התשובה:

שלום וברכה!

א. בחורה שמתחתנת ואינה בתולה, לא צריכה לשמור ההרחקות הנובעות מדם בתולים. כמובן שהיא צריכה לשמור כל דיני נידה האחרים. לכן אם היא תראה דם, אז היא נידה לכל דבר. ברם , כדי לא לבייש את הבחורה ולא לעורר תמיהות מצד האנשים, יש לנהוג שבועיים אחרי החתונה בפני האנשים את כל דיני ההרחקות, כאילו הבחורה נידה. בבית וכשאין עין של אנשים אחרים, לא צריך.

ב. יש רבנים שמסכימים להשאיר נוסח של "בתולתא" ולכתוב מתאים זוז גם לבחורה שאיננה בתולה, כדי לא לבייש אותה בפני אנשים ויש שלא מסכימים ומשמידים מילה "בתולתא" וכותבים רק מאה זוז. הכל תלוי ברב המקדש וצריך לדבר עמו לפני החתונה.

בברכה,

חיים דב בריסק, צוות ישיבת הר עציון

התשובה התקבלה מישיבת הר עציון,
ח בסיון התשסז
,
25 במאי, 2007
לקריאה נוספת
12.12.2007

1. לשאול את המחתן ()

דווח על תגובה לא ראויה
02.12.2009

2. האם חייבים לשאול? ()

האם חייבים להגיד את זה לרב או שאפשר פשוט להגיד שהיא בתולה וזהו
תגובת הרב
לא, כדאי לומר את הדברים לרב ולא לשקר. הוא יכול להסכים לכתוב בכתובה 200 זוז, כדי לא לבייש את הכלה, במיוחד שאתה לוותר ולשלם מוהרא בתולים, אע"פ שאין הדבר כך. אך במקום בתולתא ככל הנראה יכתב כלתא (כלה).

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ארכיון צילום: נתי שוחט / פלאש 90

מניין הקרבנות עולה: ד"ר נלי קרביץ בת ה-88 נפטרה מנגיף הקורונה

קרא עוד