שאל את הרב

כמה שאלות

הרב צבי יניר 06/10/07 18:52 כד בתשרי התשסח

שאלה

בס"ד

שלום רב!

יש לי כמה שאלות שברצוני לשאול:

1)שאומרים "דוד מלך ישראל חי וקיים" מה הכוונה? הרי הוא לא חי.

2)יש לי סידור של "רינת ישראל ספרדי" וראיתי שהקריאת שמע שלפני השינה שיש לי בסידור שונה ממה שיש בסידור "עבודת ה'" אז מה לומר? או שזה לא כ"כ חשוב.

3)אני קראתי במשנה ברור ה את הסימן על מה שצריך לעשות אם מישהו שכח את "יעלה ויבוא" ו/או את "רצה" בברכת המזון ולא ממש הבנתי מה צריך לעשות אז אני אשמח להסבר.

4)ראיתי בסימן רל"א שיש בעיה עם בעיה בשינה בצהריים ואני אשמח אם תבאר לי את העניין.

5)רציתי לדעת האם יש חובה לאכול בשר בשבת ואם כן אז יש לי שאלה, יש לי חבר שאומר שהוא פשוט לא אוהב בשר מכל סוג ולכן הוא לא אוכל בשר בשבת ורציתי לדעת אם זה בסדר.

6)ראיתי בסימן רכ"ה סעיף ח' שמי שרואה כושי או לבקן או את אחד הדוגמאות שכתוב שם הוא צריך לברך "משנה בריות" ורציתי לדעת אם זה נוגע לנו כיום.

7)ראיתי בהלכות נטילת ידיים לפני האוכל שצריך לטול פעמיים בכל יד ורציתי לדעת אם הבנתי נכון.

8)רציתי לדעת האם מותר לדבר עם בנות בתכתבות באינטרנט.

9)כשאומרים זמן תפילת שחרית או מנחה האם הכוונה לתפילת עמידה או לכל התפילה כולה?

10)לפעמים בתפילה אני לא מספיק קטעים ואז החזן מתחיל קדיש ולא תמיד אני שומע אותו ז"א אני שומע אותו אבל לא ברור, אז האם אני צריך להפסיק את התפילה ולחכות בקדיש?

11)מה נחשב "היסח דעת"?

12)אם מישהו לא מתפלל מנחה בשבת באונס מה הוא עושה? (אני שואל בגלל הקטע עם "אתה חוננתנו" הוא שמפריע לי)

סליחה על האריכות ותודה מראש לכבוד הרב.

תשובה

1. הכוונה שמלכות דוד נצחית, ותישאר תמיד מזרעו של דוד.
2. זה לא כ"כ משנה. מדובר על תוספות של פסוקים מעבר לקריאת שמע עצמה
3.בכל סעודה שהיא חובה יש לחזור, סעודה שאינה חובה או שניתן לאוכלה ללא פת אין צריך לחזור. לכן ביו"ט ושבת בשתי הסעודות הראשונות צריך לחזור, בסעודה שלישית אין צריך לחזור, וכן בסעודת ראש חודש אין צריך לחזור.
4.הלילה נועד לשינה ולא היום. ולכן כאדם שלא עושה את יעודו זה בעייתי. אך עיין במשנ"ב סימן ד ס"ק ל"ו, ותראה שזה תלוי בכל אדם, ובמקצועו, ואם זה לעבודתו יתברך מותר בלא צל של פקפוק.
5.הוא לא שונה מצמחונים רבים שלא אוכלים בשר גם בשבת.
6.לגבי לבקן כן, לגבי כושי פשוט שלא, אחרי העליה מאתיופיה זה מעשים בכל יום , ואין כאן משנה הבריות.
7. הבנת נכון. לכתחיל הפעמיים רצופות על כל יד, ולכתחילה רביעית בכל שפיכה
8. מותר אם זה נעשה בדךר ארץ וברצינות
9. הכוונה לתפילת עמידה
10. אתה צריך לענות לקדיש
11. לאיזה עניין?
12.בפעם השניה כשמלשים לא אומר אתה חוננתנו (שו"ע או"ח סימן קח סעיף י)

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר