כיבוי הנר בהבדלה

מהו המקור למנהג כיבוי הנר ביין אחרי ההבדלה, וששמים מהיין של הבדלה בעורף ועל העיניים כסימן לתחיית המתים או למזל טוב? האם יש בזה משום עבודה זרה ח"ו?

תוכן התשובה:

בעזה"י

שלום,

וזה לשון ספר "טעמי המנהגים ומקור הדינים" בעניני שבת אות תטז: וטעם ששופך ממנו מעט (מהיין) לכבות את הנר כדי שיהיה נראה לכל שלא הודלק נר זה אלא למצוות נר של הבדלה לברך עליו ונוהגין לרחוץ באותה השפיכה את עיניהם לחיבוב מצווה"
ור' גם בספר הלבוש ס' רצו סעיף א.

וע"פ הפנימיות מקובל שאין מכבים נר בנשיפה (משום שנר ה' נשמת אדם) ולכן נהגו לכבותו ביין.

ומכיוון שמדובר במנהג מקובל בכלל ישראל ויש לו מקורות- אין מדובר בעבודה זרה כלל.

בברכה,
אור
צוות ישיבת צפת

התשובה התקבלה מצוות ישיבת צפת,
יא בשבט התשסז
,
30 בינואר, 2007
לקריאה נוספת
עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

רכב התחבורה הציבורית של עיריית תל אביב, שהחל לפעול בשבתות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש עיריית הרצליה נגד התחבורה הציבורית בשבתות: "לא אתן יד למלחמת אחים"

קרא עוד