שאל את הרב

טענה נוצרית

הרב ברוך אפרתי 02/05/12 21:08 י באייר התשעב

שאלה

שלום רב.

קראתי טענה נוצרית האומרת כי לפי המסופר בספר דניאל ז פסוקים יג יד

"חָזֵה הֲוֵית בְּחֶזְוֵי לֵילְיָא, וַאֲרוּ עִם-עֲנָנֵי שְׁמַיָּא, כְּבַר אֱנָשׁ אָתֵה הֲוָא; וְעַד-עַתִּיק יוֹמַיָּא מְטָה, וּקְדָמוֹהִי הַקְרְבוּהִי. וְלֵהּ יְהִב שָׁלְטָן, וִיקָר וּמַלְכוּ, וְכֹל עַמְמַיָּא אֻמַּיָּא וְלִשָּׁנַיָּא לֵהּ יִפְלְחוּן; שָׁלְטָנֵהּ - שָׁלְטָן עָלַם דִּי-לָא יֶעְדֵּה, וּמַלְכוּתֵהּ - דִּי-לָא תִתְחַבַּל"

הכרח מכאן כי המשיח הוא אדם משום שאם לא כיצד כל האומו יעבדו אותו?

(עוד הם אומרים כי המילה "כבר אנש" הכוונה כבן אדם ולא אדם ולכן אין מדובר באדם אלא באלוהים ..)

הנ"ל נתלים במילה הארמית "יפלחון" הם טוענים שפרוש מילה זו הינה "עבודת השם, או עבודה פולחנית".

הראיה לדברהם מפסוקים שונים בספר דניאל שבה מוזכרת מילה זו

לדוגמא :""...,וְכֹל עַמְמַיָּא אֻמַּיָּא וְלִשָּׁנַיָּא לֵהּ יִפְלְחוּן; שָׁלְטָנֵהּ שָׁלְטָן עָלַם דִּי-לָא יֶעְדֵּה, וּמַלְכוּתֵהּ - דִּי-לָא תִתְחַבַּל" (דניאל ז יד )תרגום : וכל העמים והאמות והלשונות יעבדו לו; שלטונו שלטון עולם אשר לא יעבור ומלכותו אשר לא תשחת.

או פה : אִיתַי גֻּבְרִין יְהוּדָאיִן, דִּי-מַנִּיתָ יָתְהוֹן עַל-עֲבִידַת מְדִינַת בָּבֶל, שַׁדְרַךְ מֵישַׁךְ, וַעֲבֵד נְגוֹ- -גֻּבְרַיָּא אִלֵּךְ, לָא-שָׂמוּ עליך (עֲלָךְ) מַלְכָּא טְעֵם, לאלהיך (לֵאלָהָךְ) לָא פָלְחִין, וּלְצֶלֶם דַּהֲבָא דִּי הֲקֵימְתָּ לָא סָגְדִין" (דניאל ג יב ). פרוש "יש אנשים יהודים אשר מנית אותם על עבודת מדינת בבל – שדרך, מישך ועבד נגו, אנשים אלה לא שמו לב עליך, המלך; את אלוהיך אינם עובדים ולצלם הזהב אשר הקימות אינם משתחווים"

מכאן יוצא שצריך לעבוד בצורה פולחנית את המשיח ולכן הוא צריך להיות אלוהים בעצמו כי אז זה למעשה נחשב עבודה זרה.

אשמח לתשובת הרב.

בתודה.

תשובה

שלום

טענות הבל שאינן ראויות ליחס. הפשט וההקשר בכתובים סותרים אותן מיניה וביה, ודאי המשיח הוא אדם אלא שאינו אלוה כלל. יפלחון הוא ביטוי לשיעבוד מלכויות ולא לעבודה דתית בדוקא, וגם דתית המשיח מייצג את תורת ישראל שלה יש לעבוד.

כל טוב

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר