סגור

חור שני ועוד..

שלום,

א.האם מותר לעשות חור שני או שיש איסור לגבי כך? ובבקשה אם אפשר הסבר מפורט יותר מכך שזה נקרא "ברוח ההלכה"?

ב.האם צריך לאהוב כל אדם יהודי? ואיך זה אפשרי?

תודה,השאלה דחופה=]

תוכן התשובה:

שלום וברכה.
א. מותר לעשות חור שני, אבל אסור לעשות דברים שנועדו למשוך תשומת לב יתירה לגוף ולמראה שלו. חור שני עם עגיל עדין - הוא לגמרי בסדר. חור אחד עם עגיל מוזר או מיוחד שנועד למשוך תשומת לב - פחות בסדר.
"רוח ההלכה" פירושו שיש דברים שאי אפשר להגדיר ב"אסור" או "מותר", ויש לסמוך על הרגישות וההבנה של האדם מה נכון ומה לא. בנושא הצניעות זה מאוד מורגש, כי אף פעם אי אפשר להקיף את כל סוגי הבגדים והתכשיטים והאופנות המשתנות, ולהגיד "זה אסור - וזה מותר". יש כללים כלליים, וסומכים על האנשים שיבינו את רוח הכללים, כלומר - מה הכוונה הפנימית שלהם, ויתנהגו לפי זה.
ב. כן, צריך לאהוב כל יהודי (למעט מקרים מיוחדים מאוד). לא תמיד זה קל, לפעמים יש רגשות אחרים, כמו כעס וכדומה. גם כאן, מוטל עלינו לעבוד ולהשתדל כדי להצליח לאהוב כל אחד.
לאהוב כל אחד תלוי בשני דברים: האחד - להסתכל בעין טובה, להימנע מצרות עין ומקנאה, לחפש את הדברים הטובים שבזולת. השני - לחיות בענווה. פירושו של דבר, לא לשים את עצמי במרכז, ולא למדוד כל דבר האם הוא מתאים לי ונראה לי. להבין שכמו לי - יש לכל אחד אחר רצונות וצרכים, ויש להתחשב בהם באותה מידה. כך נמנעים מלהגיע לכעס, לקנאה ולתחרות מיותרת, וכך אפשר להגיע לאהבת הזולת.
מקווה שעזרתי. בכל מקרה-תוכלי לכתוב ולהגיב לכתובתי.
כל טוב,
דוד.
davideinat@gmail.com

התשובה התקבלה מחברים מקשיבים,
כח בטבת התשסז
,
18 בינואר, 2007
לקריאה נוספת
24.01.2007

1. אבל... ()

שלום, שאלתי אותך בקשר ל:חור שני ועוד..ויש לי שאלה בקשר לזה: א.שמעתי דווקא מכמה אנשים שזה אסור ואתה פתאום אומר לי שזה מותר וזה קצת מבלבל אותי.
ב.אמרת שצריך לאהוב כל יהודי חוץ ממקרים מיוחדים-איזה מיקרים זה נקרא? בתודה מראש -השואלת רחלי.
תגובת הרב
א. אני לא מכיר סיבה הלכתית לאסור חור שני. הסיבה היחידה שעולה על דעתי היא שבאמת חור שני בדרך כלל נעשה כדי למשוך תשומת לב, להיות מיוחד ומוזר. כמו שכתבתי - בשום מקום לא כתוב שזה אסור, אבל זה אמור להיות מובן מתוך כללי ההלכה ורוח ההלכה.
את שמעת סיבה אחרת?

ב. אדם שחוטא ביודעין ובמזיד, ולא מוכן להתחרט על חטאו - אני חושב שאין חובה לאהוב אותו. גם מי שפגע בך או במישהו אחר, ואינו מוכן אפילו לבקש סליחה - אין חובה לאהוב אותו.

דווח על תגובה לא ראויה
28.01.2007

2. חור שני ()

אמרו לי שזה אסור מכיוון שזה מושך תשומת לב. רחלי
תגובת הרב
כמו שכתבתי - זו לא סיבה לאסור דווקא חור שני, כי גם חור אחד עם עגיל מוזר, או חור אחד בחלק אחר של האוזן - גם הוא מושך תשומת לב.
מה שנכון הוא - שההגדרה הראשונה של "צניעות" היא - לא למשוך תשומת לב אל עצמך (גם אצל בנים!), ובוודאי שלא לגוף (מיוחד יותר לבנות). לכן - כמו שכתבתי, אם התוצאה של החור השני היא לא צנועה - כלומר מושכת תשומת לב - אז זה לא טוב, אבל אם שומרים על גדרי הצניעות, ולא מושכים את העין והלב - זה בסדר גמור.

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2007

3. חור שני ()

דווח על תגובה לא ראויה
11.03.2007

4. זה תלוי. ()

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

 גופשטיין ואשתו, יחד עם האמא גלית, ביתה והתינוקת במעבר ארז  צילום: ארגון להב"ה

מדוע לא הגיע גופשטיין לדיון בבג"ץ על פסילתו?

קרא עוד