שאל את הרב

זוגיות

חדשות כיפה רבני בית הלל 15/08/18 13:12 ד באלול התשעח

שאלה

שלום הייתי בזוגיות שנתיים וחצי ולאחר שבת זוגתי הלכה לרב מקובל והראתה לו תמונה שלי ואמר לה כל מיני דברים עליי החליטה להיפרד וניתקה כל רגש אליי בחיים זה לא היה ככה שהלכתי לדבר איתה אמרה לי תלך לרב תקבע פגישה ומה שהוא יגיד נעשה בנתיים לא להתקרב מה עושים אני משתגע

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

אביעד שלום

אני בטוח שתקופה לא קלה עוברת עליך ואפתח את דברי בתקווה ותפילה שתצליח בצורה זו או אחרת לחזור אל דרך המלך.

השאלה שאתה מציב לפתחי אינה קלה לי, ואני מרגיש שאין אני עונה לך מתוך ידיעותיי בתורה אלא מתוך החוש האנושי הפשוט ואני מקווה שתקבל את הדברים היוצאים מהלב.

ביהדות ישנם זרמים שונים ומגוונים, האסכולה עליה חונכתי אני ועל פיה אני חי את חיי ומדריך אחרים אינה מושפעת מעולם הסוד והקבלה, וניזונת רק מעולם ההלכה והתורה הגלוי ולא הנסתר. גם כאשר אני מתייעץ עם רבנים הם אינם מחליטים עבורי, ואני נהנה מעצה ותושיה אך לא מקבל את דבריהם כשורה התחתונה ומכרעת. גם כאשר היתה לי עמדה ברורה כענייני זוגיות אני לא מחליט עבור אלו השואלים אותי אלא מייעץ, כך למדתי מרבותי וכך אני נוהג מול אלו השואלים אותי. אין בכך בכדי לזלזל או לגרוע באלו החיים על פי מסורות אחרות, ורבותיהם נותנים להם ברכות, ואף מחליטים עבורם בשלל שאלות מכריעות בחייהם. כמובן מי שבוחר בדרך הראשונה ראוי שיבחר היטב את האדם בו הוא קושר את גורלו לא כל אדם המחלק ברכות וקמעות אכן מסוגל לעשות זאת כראוי. בדור האחרון היו גדולי עולם שעסקו בדברים אלו, אך לצידם היו גם אחרים שהיו שועלים קטנים המחבלים כרמים, וראוי לבדוק היטב לפני שאדם סומך בצורה מלאה על רב זה או אחר.

אני מאמין שיש הבחירה ביד האדם כצד לכלכל את חייו ההלכתיים והאמוניים, ואם אדם בוחר להיות קשור לצדיקים הרשות והחובה בידו ללכת בדרך זו והוא אכן מושפע יותר מהברכות והעצות של הצדיקים העוסקים בהם, אך אם אדם בוחר בדרך האחרת חייו הדתיים הם שונים ולברכות (ולדברים אחרים) יש פחות השפעה על מהלך חייו.

משאלתך אני מבין שבת זוגתך בחרה ללכת לרב מקובל ועל כן היא רוצה ללכת בכיוון שנועץ ומקבל את הכרעת רבנים מקובלים במיוחד בהחלטות החשובות של חייה. לדעתי ההחלטה הראשונה שאתה צריך לעשות היא האם גם אתה מעוניין לכלכל את חייך הרוחניים באותה צורה. אם התשובה היא חיובית אתה צריך (ביחד איתה) להחליט לאיזה רב ללכת ואכן לקבל את מרותו עליכם, ומה שהוא יגיד אכן תעשו.

אך אם אתה מחפש חיים רוחניים אחרים ואין אתה רוצה לקבל את ההכרעות של רבנים (חשובים ככל שיהיו) אזי יש בינך לבין בת זוגתך ויכוח עמוק שתצטרכו או לגשר עליו או להיפרד. שכן גם אם תעברו משוכה זו והרב יאשר את הזוגיות שלכם, הרי בצומת הבאה, היכן לגור, במה לעסוק, שמות הילדים וכו' שוב ושוב תעמדו לפני הוויכוח האם להקשיב לרב או להחליט לבד.

אני ממליץ לכם ללכת לייעוץ זוגי שיעזור לכם למצוא דרך משותפת לפתור בעיה זו, או לבחון האם הוויכוח עמוק מידי.

בברכה

יוסף סלוטניק

מעלה גלבוע

התשובה התקבלה מהרב יוסף סלוטניק, רב מרבני בית הלל- הנהגה תורנית קשובה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות