סגור

זה לא היה אמור לקרות...

כבר הרבה זמן שאני רוצה לדעת, יש לי רגשות מאוד חזקים כלפי מדריכה בסניף... אני נזהר שלא להשתמש במילה "אהבה"(כדי לא להתחיל בדיון מהי אהבה...)למרות שאני יודע שזאת אהבה!אני מכיר אותה משו כמו 7 שנים מכיתה ה'(החברה הראשונה...), ומאז ומעולם אני מרגיש כך...

כבר כמה שנים שאנחנו ידידים והדבר גורם לרגשות להתחזק מיום ליום...

כשאני נמצא איתה הכל רוטט בפנים, כשאני חושב על סיכוי לעתיד משותף זה גורם לי להתחזק ברמות שמעולם לא הכרתי, הבחורה הזאת גרמה לי להבין איך אני רוצה שהבית שלי יראה וכמה החומריות היא דבר שולי בחיים ובכלל היא עזרה לי להבין שכל עולמנו זה תורה... המחשבות עליה שינו אותי לחלוטין! הודות לה אני בכלל לא צריך לשמור על העיניים שלי זה קורה מעצמו...(וזאת רק דוגמא קטנה...)

*יש לציין שהיא כלל לא מודעת להשפעה שיש לה עלי, ועל השינויים שמתחוללים בי הודות לה...

למרות שצריך להיות עיוור כדי לא להבחין שאני מאוהב בה...

עכשיו כשהגעתי לסוף שמינית אני מנסה להיכנס לפרופורציות, אני מנסה להבין האם עלי לנתק כל קשר איתה? או שמא לדבר איתה תחילה?

*דגש אחרון, אני מברר עם עצמי את כל הרגשות הללו כבר הרבה זמן ואין לזה שום קשר לעניין של תאווה, משיכה מינית,וכו'... הכל מבוסס על רגש טהור שנבנה כבר שנים ועכשיו אני מנסה להיפטר ממנו!!!

והפחד מפני העתיד, מכיוון שככל שאני נמצא איתה יותר בקשר כך הרגשות גוברים! אז מה יהיה אם היא לא המיועדת אני אצליח לאהוב את אישתי באותה רמה????

אני ממש מבולבל ואין לי מושג מה לעשות!

בתודה מראש

תוכן התשובה:

מה נשמע?
וואלה קשה!
כי מה, יבוא מישהו יגיד לך:
"עזובת'ך שטויות, סתם נדלקת עליה, הנה, קח איזה גמרא, תתחיל לצלול, עד מחר אתה כמו חדש. בדוק!'" תגיד לו:
'בולשיט! לא הגמרא, ההבחנה שלך. אני אומר לך אני כבר בסרטים ממנה מכיתה ה'...הלב שלי גדל עליה. לא מכיר משהו אחר, לא רוצה משהו אחר'
יבוא מישהו אחר יגיד לך: 'נו ת'יודע איך זה גיל ההתבגרות. נדלקים על כל דבר שזז. זה לא אהבה זה היצר שלך. לך, לך לישיבה תשקע בתורה ותראה איך שפתאום שכחת בכלל איך קוראים לה'.
תגיד לו: 'לא קשור! יש הרבה יותר יפות ממנה, מושכות ממנה, אני מדבר איתך על משהו הרבה יותר גבוה, חיבור רגשי, מקור השראה, היא הפכה אותי לאדם הרבה יותר טוב, רוחני'.
אז כמו שכתבתי בהתחלה...נראה די אבוד, כי תכל'ס כל מי שיקרא בפעם הראשונה את המכתב שלך יגיד לעצמו:
'אין, הבן אדם צודק!'
כתבת בהתחלה שאתה לא רוצה להיכנס בכלל לדיון הזה של 'מהי אהבה' כי לא נגמור עם זה וצודק לגמרי, גם ככה לא משנה מה שנכתוב, אם יש דבר בעולם שאף אחד לא מוכן שמישהו אחר יגדיר לו אותו זה התחושה הזו,ה 'אהבה', כי אהבה מעצם טבעה הולכת עם לב, ואין דבר יותר אישי מאשר הלב, אז לא ניכנס לזה, מה שכן, ישר אחר כך ירית שאתה יודע שבמקרה שלך, אין ספק, אנחנו מדברים כאן על אהבה ואתה יודע את זה בוודאות, למה? בגלל כל מה שהזכרת קודם:
זה לא דבר חולף, ואתה מרגיש שזה גם בא ממקום טהור ולא רק זה אלא שאתה רואה איך שזה מחזק אותך.
מצד שני אחר כך, לקראת הסוף ונראה לי שזה בכלל התפלק לך ככה, כתבת שאתה בכלל מאוהב בה...שזה משהו אחר לגמרי, אז בוא נזרום ונראה כמה דברים, אבל לפני כן, הייתי רוצה להעביר לך את הכדור בחזרה ובאמת לשאול:
אמרת לחבר שלך שיבדוק בשבילך מה ניסגר, חבר שלך חזר אליך עם פרצוף מהוסס ואמר לך בשקט:
"אחי, רק אל תתבאס לי עכשיו אבל היא אמרה שהיא לא בדיוק בקטע", מה אז...?
כאילו איך אתה הולך להגדיר את כל מה שהלך כאן?
אהבה? ובוא נלך עם זה ונגיד שכן, אבל אם היא לא בעניין אז מה בדיוק ניסגר?
כי בדרך כלל אהבה כמו שאתה יודע היא משהו דו-צדדי, לשני הכיוונים.
אתה אוהב מישהי באמת, אתה מביא לה, מעניק לה בלי חשבון, בלי להתחיל ולחשב מה היא נותנת ומביאה לך, והיא גם כן אוהבת אותך ומעניקה לך מבלי להתחיל ולחשב מה אתה הולך לתת לה. על זה בדיוק מבוססים כל חיי הנישואין.
אבל במקרה שלך, במידה והיא תגיד לך לא, יתברר למפרע שיש מצב שראית דברים בראייה אחרת לגמרי ופרשת אותם באופן שונה ממה שהם באמת.
עוד משהו: אמרת שהקשר התחיל מוקדם, כיתה ה', גיל שלכל הדעות אתה לא יודע בדיוק מה אתה עושה והמשיך הלאה, ולא רק זה אלא שגם ציינת את מה שהתחושה הזו, שאתה חש כלפיה, הביאה לך:
אתה יכול הרבה יותר טוב לשמור על העיניים.
אתה יודע איך הולך להראות בית יהודי כשאתה חושב עליה ובכלל הכול כל כך...גבוה, טהור כזה.
אז בוא נעשה משחק קטן ותגיד לי במלא הכנות מה תרגיש אם נניח פתאום (חס וחלילה ורק לשם ההסבר) היא תחליט שבא לה קצת לדתל"ש פה ושם.
פתאום תראה שהלבוש כבר לא כמו שהיה פעם, ובאחד מהשיחנושי"ם שתעשה איתה אחר כך, היא תגיד לך:
ש'מבחינתי בית לא חייב להיות דווקא במסגרת של נישואין לפי היהדות ודווקא נראה לי מאוד המודל הזה, של הנישואין הפתוחים'
לא, זה לא הולך לקרות ואי"ה אני בטוח שהיא תקים בית יהודי שמבוסס על קדושה אמיתית אבל לצורך העניין, מה אז,הא..?
השמירת עיניים כבר הלכה לך, כי רק מלראות אותה ואת הלבוש החדש שלה אתה לא בדיוק שומר
והבית היהודי וכל התחושות הגבוהות שהיא הביאה לך, גם הם התנדפו להם, ואז אם מה אתה הולך להישאר?
איתה לבד. עם מי שהיא באמת. ולו יצויר שזה היה המצב, מה אז...?
אז בעקבות מה שאתה כתבת, לא אני, אני מניח שהיא כבר לא כל כך תעשה לך את זה, כי מה זאת אומרת, אין מצב שבעולם שאתה לא הולך להתחתן לפי הבית היהודי ובכלל כל הדברים הרוחניים והגבוהים מאוד חשובים לך.
או שלא...אולי עדיין תמשיך לאהוב אותה, למרות שהיא כבר לא כל כך בעניין של הדת.
נקודה למחשבה.
אבל תשים לב מה זועק בכל המכתב שלך:
היא- מביאה לך לחוש טוב עם עצמך.
היא - נופחת בך את החלום של הבית האידאילי
והיא - הייתה שם כבר מכיתה ה'.
אני בכוונה לא רוצה להפציץ כאן משפט כמו: "ואם זה לא אהבה התלויה בדבר אז אין לי מושג מה כן", כי זה פוגע וסתם נראה רע, שבא מישהו ומספר על אהבה שמבחינתו היא אהבת אמת, אבל רק תעשה לעצמך טובה ותחשוב על הדברים האלו.
על ההבדל התהומי בין הרגשות והתחושות שהבחורה הזו כהגדרתך, גרמה לך להרגיש, לחוש, לבין הבחורה הזו בעצמה שזה משהו אחר.
ונכון, אין כמעט דבר קשה יותר בעולם מאשר להפריד בין המעשים של הבן אדם לבין הבן אדם בעצמו, אבל יודע מה? לפחות מהמקרים שאני שמעתי על זוגות שיצאו שנים, שנים!! ואחר כך התחתנו ונפרדו, התברר לכל אחד שמה לעשות אבל לחיות עם מישהו בתור זוג נשוי ביום יום זה משהו אחד, ולראות אותו בלי משהו קושר ומחייב, להתפעל מהעטיפה שאנחנו רואים בפרק הזמן הקצוב שאנחנו ביחד, זה כבר משהו אחר.
וסתם, משהו קטן לסיום, תענה לעצמך גם כן על השאלה הזו, ואני יודע שהיא שאלה מעצבנת ומציקה,אבל מה לעשות שהיא גם משמשת בתור מצפן:
נניח שאיזה רב גדול, אבל באמת גדול, בא ואומר לך שחבר שלך הוא הוא הזיווג שלה משמיים, והוא רוצה שאתה תציע לה אותו, מה תעשה?
ובעקבות התשובה שלך תוכל לדעת ביותר בהירות וחדות, מה ההבדל בין לאהוב מישהו ללא תנאי אהבה אמיתית שאינה תלויה בדבר
לבין לאהוב את הרגשות והתחושות שמישהו נותן ומעניק לנו ופתאום אנחנו בכלל מגלים שדי התמכרנו לזה.
אפשרות נוספת שגם תיקח בחשבון היא שאתה יכול לברר מה היא מרגישה, ואז היא יכולה להגיד לך שהיא מרגישה רגשות דומים כלפיך וכל מה שנשאר לכם לפני שתסגרו על אולם זה פשוט ללכת לרב ולשאול אותו אם נראה לו שאתם בשלים להתחתן.
גם זה יכול להיות.(ובטח אתה עכשיו יושב מול המקלדת וממלמל: 'הלוואי ה'!!').
ובקשר לאשתך האמיתית תהיה מי שתהיה:
אני מבטיח לך שתאהב אותה כמו שלא אהבת אף אחת אחרת ותגלה שפתאום ללב שלך יש קרחונים ואוקיינוסים של אהבה שלא ידעת עליהם בכלל, והם רק חיכו לאהבה האמיתית של אשתך,שתפשיר אותם.

רק טוב, בשורות טובות ושמחה אמיתית

אבינועם
avinom811@gmail.com



התשובה התקבלה מחברים מקשיבים,
ז באייר התשסח
,
12 במאי, 2008
לקריאה נוספת
12.05.2008

1. יש דבר כזה בכלל!? (מישי)

דווח על תגובה לא ראויה
13.05.2008

2. לאהוב רעיון ()

דווח על תגובה לא ראויה
13.05.2008

3. לא מבינה אותך (נ)

דווח על תגובה לא ראויה
13.05.2008

4. אבינועם... וואו!! (אחת)

דווח על תגובה לא ראויה
13.05.2008

5. תגבה.. (הודיה)

דווח על תגובה לא ראויה
13.05.2008

6. פששש..איזה תשובה! ()

דווח על תגובה לא ראויה
13.05.2008

7. אין מילים!! (מישהי....)

דווח על תגובה לא ראויה
13.05.2008

8. מ-ה-מ-ם!! (אני...)

דווח על תגובה לא ראויה
13.05.2008

9. בדר ()

דווח על תגובה לא ראויה
13.05.2008

10. מעולה.. אך קשה (=])

דווח על תגובה לא ראויה
14.05.2008

11. קח עצה מבעל ניסיון- תקרא זה חשוב!!! (רונן מפ"ת)

דווח על תגובה לא ראויה
14.05.2008

12. משהו קטן (יהונתן)

דווח על תגובה לא ראויה
15.05.2008

13. לא נמאס (הראל)

דווח על תגובה לא ראויה
15.05.2008

14. תודה!! (הילה)

דווח על תגובה לא ראויה
15.05.2008

15. מסכימה עם רונן (שירה)

דווח על תגובה לא ראויה
15.05.2008

16. לחברים מקשיבים: (פלוני)

אני לא נכנס עכשיו לפילוסופיה על הרגשות של הבחור הזה. לא באתי לדבר על זה.
אני פשוט רוצה להגיד לכם, שהאמונה המוחלטת שלכם, שאין אהבה בגיל צעיר והיא לא קיימת בגילאים האלה, זה פשוט בלוף מוחלט!!! אני לא מבין למה אתם חייבים לשכנע פה כל אחד שהוא רק אוהב את הגוף והמראה. נכון שהוא מאוד צריך לשאול את עצמו את השאלה הזאת, ובהחלט לא כל ריגוש הוא אהבה, אבל אתם פשוט מכלילים ככה את כולם: "שכחו מזה!! אתם חיים בסרט!! אין לכם מושג מה זה אהבה, אתם סתם נדלקים מהמראה!!!"- ככה נראה (לי) בגדול מה שאתם תמיד אומרים כאן. וזה מאוווווד לא נכון!!!!!
תגובת הרב
כדאי שתקרא עוד פעם אחת.
ולפני שנתחיל להתפלסף על הקומה השנייה, כדאי לך לעצור קצת, ולראות מה עם הראשונה ואיך אתה מגדיר בכלל אהבה.
אם היית שואל אותי מתי שגם לי הייתה חברה אם אני אוהב אותה אני הייתי אומר לך שאני מוכן גם למות למענה והייתי עובר גם בדיקת פוליגרף.
ועדיין כל קשר בין זה לבין אהבה אמיתית הוא מקרי בהחלט.
כדאי קודם שתברר בינך לבין עצמך איך אתה בכלל מגדיר אהבה.
רגשות, תחושות, זה עולם אחד.
להגיע לאהבה שכל אחד חולם לעצמו...זה כבר באמת משהו אחר.
ואולי כדאי שכן תיכנס לפילוסופיה הרגשית של הבחור הזה.
לכאורה דברים קטנים אבל זה כבר ידוע שאלוקים נמצא דווקא בפרטים הקטנים...

דווח על תגובה לא ראויה
15.05.2008

17. להראל (אחת)

דווח על תגובה לא ראויה
18.05.2008

18. לא הבנתי בתכל´ס את התשובה (plonital)

אבינועם, לא הבנתי בדיוק מה אתה חושב על מה שהבחור שאל.
אתה חושב שבמקרה הזה האהבה היא אמיתית או לא?
תגובת הרב
אם הבן אדם כותב שהוא באמת מרגיש שהוא אוהב אותה...אף אחד לא הולך להוציא אותו שקרן.
רק בוא לא נקרא לזה אהבה אלא משהו אחר...
כל מה שבא...חושב עליה, תלוי בה, חולם על דברים משותפים, אבל מכאן ועד אהבה שאינה תלויה בדבר או אהבת אמת נראה לי יש קצת מרחק...

דווח על תגובה לא ראויה
18.05.2008

19. לכולם ולהראל (אני)

דווח על תגובה לא ראויה
19.05.2008

20. אבינועם, (בת ישראל שמנסה להיות כשרה...)

לא הבנתי, כתבת שיש צורך להפריד בין האדם למעשיו, אבל האדם הוא מעשיו, לא?! שהרי מה שאני עושה,זה מי שאני...
תגובת הרב
כי איך נדע מי זה האדם אם לא באמצעות המעשים שלו, אבל מצד שני זה גם לא כל כך פשוט ובשביל לקבל החלטות חשובות בחיים, הכי חשובות אנחנו צריכים לחשוב קצת יותר לעומק איך אנחנו בכלל מסתכלים על המעשים האלו וכמה הם באמת משקפים.
אם קצת הלכת לאיבוד...נסביר יותר מפורט להבא..

דווח על תגובה לא ראויה
19.05.2008

21. אבינועם, ()

טוב. בד"כ אני מחבבת למדי את התגובות שלך- הן בגובה העיניים, חזקות, ונוגעות בדיוק איפה שצריך. בד"כ.אבל הפעם, וסליחה על הבוטות- הגזמת, ובגדול! כאילו, רבנן!! הבן אדם בסוף שמינית!! מה הבעיות שהוא יפגש עם מישהי שהוא חולם עליה מגיל 11?! זה לא שהוא איזה בת שש עשרה משועממת עם פוצי-מוצי-קוצי ושטויות!!!
סבבה. ילך להפגש איתה, יראה אם זה נראה לו מתאים לחלומות והכל, ואם גם מצידה הכל סבבה- אז קדימה...! אני באמת לא
לא י´דעת- היה קצת מכעיס לקרוא את זה...
תגובת הרב
פשוט לקרוא את התשובה עד הסוף.
בסוף כתבתי שיש גם אפשרות שניה והיא שהוא פשוט יילך ויראה מה ניסגר איתה ואם בכלל יש מצב לחתונה.
לא מאשים אותך אבל פשוט לקרוא לאט ועד הסוף.

דווח על תגובה לא ראויה
20.05.2008

22. אבינועם, ()

לא הבנתי משהו. בני זוג שיוצאים ונראה להם שבסוף הם באמת יתחתנו בעז"ה, זאת בעיניך כן אהבה אמיתית? איך אתה מגדיר אהבה אמיתית? בעיני אהבה אמיתית בין איש לאישה, זאת אהבה שכמעט לא תלויה בדבר, שהם מוכנים לעשות הכל אחד בשביל השניה, ונותנים אחד לשני. שיש ביניהם אמון, כבוד וכו. לזה אתה מתכוון?
תגובת הרב
רגשות, זה נקרא בלעז: יש מצב ל...
ופחות או יותר כן, לזה אני מתכוון.

דווח על תגובה לא ראויה
20.05.2008

23. עצות מעשיות לניתוק הקשר (plonital)

למה שהוא ילך לברר איתה אם האהבה הזאת תלויה בדבר?
יש לך עצות מעשיות איך
להפסיק לחשוב עליה?
תגובת הרב
אלא אם היא בכלל בראש שלו וגם מרגישה כמוהו...
עצות מעשיות להפסיק ולחשוב עליה..?
קצת כבד לשורה אחת אבל בדרך כלל הכלל הוא שאין לנו בראש וואקום.
מתחילים לשקוע במשהו אחד, ממילא מתחילים לשכוח מהאחר אבל בגדול זה שאלה נפרדת שמצריכה תשובה נפרדת.

דווח על תגובה לא ראויה
20.05.2008

24. נראה לי שאהבה בונים (בייניש)

דווח על תגובה לא ראויה
20.05.2008

25. לאותה אחת... (הראל)

דווח על תגובה לא ראויה
20.05.2008

26. גמרתם אותי, קצת שכל אני מתחנן!! (שישיסט)

דווח על תגובה לא ראויה
21.05.2008

27. משהו על משיכה (בריצ!)

דווח על תגובה לא ראויה
22.05.2008

28. וואי אבינועם... התשובות שלך תמיד מחיות אותי מחדש! (אודליה)

דווח על תגובה לא ראויה
05.06.2008

29. תקראו (בתאל)

דווח על תגובה לא ראויה
29.06.2008

30. תשובה יפה.. (אולפניסטית)

דווח על תגובה לא ראויה
31.07.2008

31. נראה לי מוזר... (~אני~)

דווח על תגובה לא ראויה
17.10.2008

32. שכוייח ענק על התשובה!! (אורי)

דווח על תגובה לא ראויה
08.11.2008

33. תודה! :) ( (בייניש שיעור א´)יהונתן)

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

השר אריה דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר דרעי: ‏אשקלון תכלל ביישובי עוטף עזה

קרא עוד